poepen wil niet lukken :S

onze dochter is sinds begin deze week begonnen zonder luier. Plassen gaat echt super, en pas 1 ongelukje gehad.

maar poepen wil niet zo lukken. Ze voelt de hele dag aandrang, haar onderbroekje is ook af en toe wat vies, maar eenmal op de wc doet ze echt haar best, maar het komt gewoon niet. En anders is het echt een heel klein drolletje. (wat de naam drolletje eigenlijk nog niet eens verdiend)



hoe doen jullie dit? ik kan haar toch moeilijk 40x per dag laten poepen op de wc, wat neit lukt, maar wel steeds een vieze onderbroek heeft?

Tessa vond dit ook moeilijk in het begin en nog soms. Gewoon als ze aandrang voelt even laten zitten, komt er niks, dan niet. Op een gegeven moment krijgt ze het gevoel er wel voor. Ze is nog maar net begonnen hè.

nou, ze voelt en zegt het wel als ze moet poepen, maar het poepen kost haar o enorm veel moeite dat ze dat gewoon niet kan.

Dus momenteel mag ze in haar luier poepen, en hopen we dat haar ontlasting snel soepeler gaat en ze ook het poepen op de wx kan doen.



in elk geval bedankt voor je antwoord!

Is ze verstopt dan? Of snapt ze gewoon niet hoe ze het eruit moet krijgen?

als ze last heeft van harde ontlasting kun je kindicol druppels van vsm gebruiken. is homeopathisch en heeft hier bij de jongste goed geholpen.





Elize had ook moeite met haar ontlasting toen ze zindelijk werd. ze moeten er ook even aan wennen om op de wc/potje te poepen ipv de wc. Elize ging altijd in een hoekje of onder de tafel zitten als ze moet poepen en als ze nu naar de wc gaat wil ze ook graag even ‘alleen’ zijn

In het begin deed ze ook wel eens plasje op de wc, maar poepen kon ze absoluut niet op de wc. Dan kreeg ze gewoon een luier aan. Maar na een x gepoept te hebben op een potje bleef ze maar als een gek krijsen dat ze haar luier aan wilde. Daar ging een paar maanden overheen, en toen wilde ze opeens gewoon op de wc ook poepen en vanaf die tijd is ons meisje zindelijk overdag.



Het komt vanzelf wel :thumbup:

ella vind het poepen op de wc/potje ook een beetje spannend. ze is nu overdag plaszindelijk en als ik zie dat ze moet poepen krijgt ze een luierbroekje aan. als ik vraag of ze op de wc wil poepen dan gaat ze het ophouden en dat wil ik niet.

hier is poepen nog steeds geen succes.

Het lijkt wel alsof ze, eenmaal op de wc, niet goed weet hoe ze haar poep eruit moet krijgen.

Ik weet ook niet zo goed wat ik er nu mee moet doen.

Gewoon als ze aangeeft te moeten poepen, een luierbroekje aangeven, of toch geen luier aangeven en het risico dat ze het of ophoudt (wat ik eigenlijk niet wil, want ze heeft al zon moeite met poepen en heeft al erg harde/weinig ontlasting) of dat ze in haar onderbroek poept.



Ze geeft het wel altijd aan als ze moet poepen, maar soms duurt het dan toch nog gewoon een half uur ofzo voor de ontlasting ook daadwerkelijk komt. Heel soms is ze bezig met poepen (in de onderbroek) maar omdat het zo’n hard drolletje is, zit het dan nog niet in de onderbroek, en als ik haar dan op de wc zit, dan “valt” het drolletje uiteindelijk wel in de wc (waar we erg enthousiast op reageren natuurlijk), maar goed, dat is niet de manier natuurlijk.