Poepen, alleen in de luier

Hoi,

Quinten is zindelijk zowel overdag als s’nachts alleen poepen op de wc of pot wil die niet.

Hij komt bij mij, zegt mam ik moet poepen doe hem een luier om gaat poepen en zegt ben klaar, luier af kont schoon klaar.

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar niks helpt.

Als ik hem geen luier om doe poept hij gewoon niet, ik hoef niet meer zegt hij dan, met als gevolg, verstopping.

Wie kan mij helpen…

Groetjes Marinda

mijn broer heeft ook heel lang keurig om een luier gevraagd om te poepen, mijn ouders hebben toen op een gegeven moment hem met luier om op de wc gezet, dat hij in elk geval zittend poepte en daarbij vertelden ze dat poepen niet in de woonkamer oid hoort :wink:

Toen dit goed ging (geloof dat dit wel eventjes geduurd heeft) heeft mijn moeder een gat in de luier geknipt… luier met gat om en ploep poep wel in de wc. Uiteindelijk is hij gewoon op de wc gaan poepen.

Bedankt voor de tip Marije.

Maar ook dat heb ik al geprobeerd maar helpt ook niet.

Ja de angst dat als hij een luier om heeft en dat er een gat in zit is alleen maar groter geworden.

Het het poepen op de wc of pot doet hij al een hele poos met de luier om.

… en ook al met een beloningen geprobeerd?

Onze dochter heeft het tot 2 weken geleden ook elke keer in de luier gedaan. Niks hielp, ook belonen niet. Ze werd zelfs panisch als ze van mij met luier om in de wc moest staan, ze hoefde van mij niet eens te zitten!

Ze zei wel elke keer na het poepen in de luier, ‘als ik het op de wc doe, krijg ik Dora boekje!’

2 weken geleden zei ze weer dat ze moest poepen. Ze wilde een luier om maar ik was met onze zoon bezig.

Ik zei, ga maar naar de wc en dat deed ze. Paar minuten later zegt ze, ik durf niet.

Ze mocht van mij toen een pop meenemen en doen alsof de pop moest poepen.

Na een tijdje ging ze weer op de wc zitten, heb bij dr gezeten met het nieuwe Dora boekje, ik was nog maar bij de eerste bladzijde toen ze vol trots zei, ik heb gepoept! Volgende dag weer zo gedaan, met een Dora boekje. En vanaf die dag doet ze het elke dag op de wc, en ze is zo trots. En ik ook!

Bij Sarah hielp dus ook niks, ze moest er zelf klaar voor zijn. De knop ging bij haar ineens om.

Mijn dochter heeft het ook. Ze wordt in september 4. Ze vraagt om een luier en dan gaat ze poepen. We maken er maar geen probleem van. We hebben er vertrouwen in dat ze het uiteindelijk wel op de wc zal doen. Onze meid is niet om te kopen met stickers of een cadeautje.

Dwingen is voor ons ook geen optie, want dan krijgt ze last van verstoppingen en dan krijg je weer een medisch probleem. Zo werkt het prima voor haar en voor ons. Als ze 18 is zal ze vast op de wc poepen… :pray:

Hier ook een dochter die tot vlak voordat ze naar school ging alleen in een luier poepte. Niets hielp.

We hebben maar volgehouden met proberen op de WC zetten als we dachten dat ze moest poepen en wanneer er dan een poepje uit floepte waren we blij en enthousiast. Verder zeiden we dat als ze naar school ging dat ze dan toch wel op de WC moest poepen…

En vervolgens lukte dat niet helemaal, maar niet lang nadat ze op school zat ging het opeens goed.

Alleen nu nog leren afvegen he? :roll:

Dames bedankt voor de reacties.

Ik ben dus niet de enige die met dit probleem zit.

Op school willen ze dat ik er mee naar de dokter ga maar ik vind at zelf een beetje onzin.

Hij heeft verder geen problemen met poepen maar alleen met het op de pot of de wc poepen.

Truusje belonen heeft ook geen zin.

ik zal er verder ook geen aandacht meer aan besteden. het komt dus vanzelf wel.

Nogmaals bedankt voor de reacties…

Olief deed t ook heel lang in haar luier, ze kon het wel goed ophouden als we ergens waren.

Tot ze naar school ging en andere kinderen naar de wc zag gaan. Hee mam, die en die

poept op de wc. Ik ook!

En ja hoor, sindsdien poept ze op de wc.

We hebben niks gepushed, werkte alleen maar averechts. Wel veel gepraat

over poepen en wc.