Poepbroek

Hoeveel poepluiers heeft jou kindje op een dag? Jazz heeft sinds paar dagen er maar 1 en sinds gisteren zit er ook een klont groen bij… Volgens mij heeft hij ook last met het naar buiten werken zeg maar…

mijn dochter poept vanaf haar geboorte 1 keer in de drie a vier dagen, net als haar mams.



gr Leonie

Lianne heeft bijna altijd om de dag gepoept, sinds ze vaste voeding krijgt is het zo’n beetje elke dag geworden. Zoiets kan helemaal geen kwaad, zolang het maar niet een week gaat duren. Een keer per dag is dus prima! Geef je borstvoeding of flesvoeding? Groene poep is bij hypo-allergene voeding normaal. Als je kindje moeite heeft om te poepen, dan zou je bij flesvoeding wat extra water (10 cc) kunnen doen.

1 keer per dag om 7.15 sochtends :lol: madam is nogal stipt hahahaha

in het weekend slaapt ze daarna rustig nog ff verder maar ik hoor haar dus dan wel ff een uitgebreid uuuuuuuuuuuuuuuuu zeggen :lol:

Hij krijgt inderdaad hypo-allergene voeding van nutrilon… Heb het idee dat het poepen moeilijk gaat voor hem… Eerst had hij 3a4 poepbroeken maar sinds paar dagen nog maar 1 a 2…



Wordt de voeding niet te waterig als ik er 10 cc water bij doe, krijg hij dan wel alles binnen??? :shifty:

Die groene kleur komt dan inderdaad door de hypo-allergene voeding, dit is normaal. Lianne had daarmee alleen maar groene poep, dat komt doordat de voeding op een bepaalde manier bewerkt is.



Ik zou pas extra water aan de voeding toevoegen als je echt het idee hebt dat je kindje last heeft van verstopping of heel erg zit te persen en daarbij pijn/krampen heeft en de ontlasting ook heel dik en klei-achtig is. Minder poepen dan eerst kan geen kwaad, 1-2 keer per dag is echt ruim voldoende! Je verdunt de voeding natuurlijk wel met extra water, dus dan voedt en verzadigt het ook minder.

Ongeveer 1 keer per dag, soms slaat hij een dag over.



De kleur varieert van geel tot groen, en alles wat daartussen zit. :wink:



Ik zou persoonlijk niet zonder overleg met het CB extra water toevoegen aan de voeding.

Mocht hij er echt heel veel moeite mee hebben dan heb je ook altijd nog voeding om de ontlasting zachter te maken (Omneo?), of druppels van VSM (kindicol).

Maar ik zou zelf eerst altijd overleggen.

Jana heeft toch zeker wel 5 poepluiers per dag, en dan nog de nodige plasluiers :mrgreen:

Hoeveel keer per dag? Hier 1x per dag…

@Daantjuh wrote:

Wordt de voeding niet te waterig als ik er 10 cc water bij doe, krijg hij dan wel alles binnen??? :shifty:




Je kunt er gewoon 10 cc extra water bij doen hoor, das echt geen probleem. Heb ik soms ook gedaan als het poepen een

dag werd overgeslagen. Maar iedere dag 1x poepen is gewoon

vrij normaal hoor :wink:

@Paschal75 wrote:

Hoeveel keer per dag? Hier 1x per dag…




Is het veel dan 5 poepluiers per dag ?? Had t zelfs al op t CB gevraagd, daar zeiden ze niets over. :think:



Ik zelf ga ook meesta; 3 a 4 keer per dag voor de grote boodschap :oops:

Ik geef standaard 10 cc extra water in de fles, omdat onze zoon ook moeite met poepen had. Hij perste zich een ongeluk (al uren voordat hij daadwerkelijk ging poepen). Nu poept hij ongeveer een keer per dag. Soms slaat hij een dag over.



Aangezien de helft van mijn familie problemen heeft met poepen doen blijf ik 10 c extra per voeding geven. En zijn ontlasting is niet te waterig ofzo. Wel ook groen, vanwege de hypo-allergene voeding.

Geef hem ook standaart nu 10 cc meer voeding… Kleur van de poep blijft echter wel groen… Vk zei dat het te maken had met een verteringsprobleem… Maar als ik jullie zo lees is het vrij normaal… Hij poept nu 2 keer per dag waarvan 1 broek mooi vol… Plassen kan hij wel als de beste… Ach zal allemaal wel goed zijn…

Hier juist het tegenovergestelde:

Bij elke luier wel poep en ook heel waterig… :think:



Ze heeft er nu ook behoorlijke uitslag van en heb eigenlijk geen idee wat ik eraan kan doen en OF we er uberhaupt wel iets aan zouden moeten doen :eh: (Wat zouden jullie doen???)

Niet echt veel poepbroeken die mijn zoontje heeft hij is nogal een moelijke poeperd moet hem altijd helpen met de thermo of meer water in de fles. Ik geef borst en fles dus misschien moet hij daar wel aan wennen.



Zijn poep is groen en soms ook weer geel. Zit er een beetje tussenin , naast de borst krijgt hij ook HA dus daar zal dat groene wel van komen. :mrgreen:

ja, van HA krijgen ze groene poep. Hier ook :sick:

Daan hoe gaat het nu met zijn gepoep :mrgreen:

Hier ook 1 of 2 per dag, maar soms weer een dag niet.

Dan idd een beetje dikker en groenig, meetsal mosterd kleur :mrgreen:



Weet ik gelijk wat je voor boodschap haalt bij Jeanette :mrgreen: :-*

melinda heeft zo,n 3 poepluiers per dag