Poep uit kleertjes

Onze Yvette is nu 4 weken en ik heb al in bijna alle hydrofiel luiers poepvlekken en in een aantal kleertjes (die lagen in de weg bij spuitpoep… heerlijk :mrgreen: ).

Alle was doe ik op 40 graden, want heb eigenlijk niet genoeg luiers voor 90C… eerst in de week met Vanish werkt ook niet…

Hoe verwijderen jullie de poepvlekken?

Eerst goed uitspoelen met koud water en daarna ‘gewoon’ wassen…

hier ben ik echt een enorme fan van ossengal zeep en van gewone groene dreft afwas :dance:

Peter heeft maaaaanden enorme dunne poep gehad en dus heel wat romperrandjes goor gemaakt en de eerste maanden zat ik ermee te etteren en kon ik ze weggooien, toen kwam mijn moeders met ossengal aan en de vlekker verdwenen als sneeuw voor de zon.

Fruitvlekken, met name mandarijn en sinaasappel gaan er weer super uit met een drupje groene afwas van dreft :smiley:

In een emmertje koud water zetten met een beetje waspoeder, nacht laten staan en dan in de machine uitwassen met de rest! :thumbup:

Of een nachtje laten buiten hangen. Door de vochtigheid 's nachts kunnen de plekken ook verdwijnen. :wink:

@Kers wrote:

In een emmertje koud water zetten met een beetje waspoeder, nacht laten staan en dan in de machine uitwassen met de rest! :thumbup:

werkte hier ook perfect! :slight_smile:

Hier ook een fan van ossegalzeep… en als het er dan nog niet uit is, in de zon hangen (moet die wel schijnen natuurlijk :lol: ).

vlekkenspray van hg :thumbup:

Meteen in een sopje zetten! En dan op 60 graden wassen. Dan gaat het er uit. Oude poepvlekken? Tja :think:, probeer ze eens te deppen met Biotex vlekkendepper (dat oranje ding) en dan toch een keertje heet wassen. En HG witter dan wit wil ook nog wel eens helpen.

Ik zweer bij Biotex, even in een sopje in laten weken een nachtje en daarna in de was, werkt als een tierelier!

Ik heb eerder wel dingen zoals Vanish en shout geprobeerd maar dat werkt niet zo goed als Biotex.

Hydrofiel luiers gaan hier altijd op 90 graden. Mijns inziens krijg je poepbacterien er niet uit met 40 graden dus minimaal op 60 graden wassen.

Ik ben ook fan van Ossegal :thumbup:

En als vlekken niet er niet uitgaan, gooi ik het weg!

dat soort vlekken zet ik ookaltijd een nachtje in het water,

(besparing tip voor water:)

laat t badwater van de kleine gewoon staan, en doe daar de spullen in die moeten weken, en ik doe er dan iets van dreft / vanisch bij en dan de dag erna gewoon wassen op 60graden, eigenlijk is de vlek er dan wel uit…

succes

en als je de witte was buiten doet ophangen in de zon bleekt de zon de rest eruit…

(vroeger hadden ze bleekvelden, daar lag de witte was op te drogen en de vlekken eruit te bleken door de zon !)

Wassen op 90 gr. en dan op het gras in de zon leggen (of in de zon ophangen) :wink:

Vroeger legden ze ook de katoenen luiers in de zon op het gras dat noemden ze “bleekveldjes”

Succes :thumbup:

@Mellie wrote:

Ik zweer bij Biotex, even in een sopje in laten weken een nachtje en daarna in de was, werkt als een tierelier!

Hier idemdito!

Beetje chloor in een emmer water paar slagen met de vieze witte kleding erdoor heen halen, gelijk wassen en schoon.

poep eruit spoelen in de wc(wel de luier goed vasthouden :mrgreen: ) in een emmer water met wat chloor.

wassen op 60 graden waspoeder en een klein drupje chloor erbij !

je houdt prachtig witte luiers ZONDER poepvlekken.

Shout vlekkenspray :thumbup: