poep in de onderbroek

onze zoon van 5 heeft elke keer ontlasting in zijn onderbroek.

het is iets meer dan een remspoor maar net geen hele drol zeg maar



vind dat heel erg kinderen gaan hem op een gegeven moment ruiken



hij zegt het zelf niet te voelen. maar zit wel elke keer aan zn broek te trekken.



we zijn er al mee bij de ka geweest ook voor plassen, dit gaat nu goed.

dit poepen blijft, we hebben al zetpillen en poeders voor zachtere ontlasting, niets helpt,



iemand ervaring



en kan ik een lichamelijk onderzoek eisen

Maar als hij aan zijn broek loopt te trekken dat voelt hij het enigzins toch niet :think:



Ik zeg niet zo wie , maar ik ken iemand die liet zelfs de onderbroekjes zelf uitspeoelen, dat hielp even, voor de een zal het wel de ander niet werken… :?





Dus je loopt al bij een poep/plas poli ? zo noemen ze dat toch ?



wel vervelend zeg zowel voor hem als jullie :hug:

Hoi Knollie,



Helaas…ik weet precies wat je bedoelt. Y is 5,5 en hier hetzelfde liedje :frowning:

Hier bekend met obstipatie en overloop diaree en zindelijkheidsproblemen. Ook plassen gaat niet altijd goed nog.



Wondertips, ik wilde dat ik ze voor je had :?



Melanie, hier voelt onze zoon het ook niet. Tenzij het al is gebeurd en dan durft hij het alleen tegen mij te vertellen. Hij schaamt zich dood maar heeft er echt geen controle over.

En straffen werkt echt averechts tis echt een medisch probleem.



Wij hebben onderzoeken gehad (schildklier, coeliaki etc) maar daar is niets uitgekomen behalve dan dat hij gendrager is van coeliaki. Huidige diagnose: spastische darm en obstipatie.

Dus je kan het laten uitsluiten allemaal natuurlijk.



Ik lees mee :wink:

Moeilijk …



Mijn oudste heeft vanaf zijn geboorte hier erg veel last van.

Ik heb er altijd zo mee rondgelopen, van alles geprobeerd en zo.



Lang luiers gedragen, alles gedaan wat kon, zelfs 5x op en neer naar ziekenhuis geweest omdat hij helemaal ‘vol’ zat met onlasting. Vreselijk allemaal.



Maar sinds een weekje of 5 gaat het goed. De laatste week zelfs heel goed. Voor iemand die dagelijks poept is het erg moeilijk te weten dat een kind / volwassen de aandrang soms moeilijk voelt. Mijn oudste heeft daar ontzettend veel moeite mee, maar gelukkig gaat dat deze week ook iets beter.



Alleen hij blijft ook wat poep in zijn broek achterlaten. Ook al heeft hij 2x gepoept die dag (zoals gister, geweldig gewoon !), dus ik denk dat het door de spul komt die hij dagelijks slikt. Besloten dus de zakjes wat te minderen, maar als hij dan moeite met poepen gaat krijgen, dan wordt het wel weer iets meer.



Hij moet het van mij zelf ook uitspoelen, dat weet hij …

Helpt niet echt altijd hoor, ze kunnen er aan ‘wennen’.



Dus of ze het voelen, dat vraag ik me soms af. Kinderen die er best last van hebben denk ik dat ze dat soms niet voelen, Jelle noemt het soms zelfs : scheetjes die hij maakt. Terwijl dat dus geen scheetje zijn, maar zo ervaart hij dat soms.



Maar mij belangrijkste punt is dat hij nu meer naar de wc gaat en de goeie kant op gaat (voor het eerst in 5 jaar !!!). En dat vind ik belangrijker dan een klein beetje ontlasting in zijn broek (bedenk je dat hij daarvoor eens veel meer had, daar ook mee op school rondliep :S)