Poep aan je schoen...

Net even met dochterlief de eendjes wezen voeren :inlove: vindt ze geweldig (en ik dus ook :wink: )

Kwamen de buuf tegen, dus even wat langer staan kletsen nog, en Deanne leuk op het grasveld bij de sloot spelen. Helaas helaas is Deanne niet de enige die het leuk vindt om daar te spelen :sick: zie opeens een ander bruin kleurtje dan de kleur van d’r laars aan d’r zool… ja hoor, alles onder de stront :sick:

( :sick: komt nog bij: ik moest er, toen ik dit nog niet wist, even optillen en wegdragen omdat ze te dicht in de buurt van de sloot kwam… en jaaaa hoor, had ze d’r mooi d’r schoen aan mijn broek afgeveegd :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :wall: :wall: :wall: )

Afijn, ik thuis schone broek aan ( :mrgreen: ) en met keukenrol zoveel mogelijk stront van de schoen af proberen te krijgen…

:wall: :wall: :wall: gaat dat dus gewoon niet he :hand: Had eerst buiten al d’r voetje heel vaak over/langs het gras heen gehaald, maar ja, madam heeft laarzen met flink wat profiel…

Is er hier íemand die DE manier heeft om alles onder d’r schoen uit te krijgen??? :pray:

( :sick: heb nu nog geen zin om met saté-prikkers te gaan zitten peuren, er komt een lucht vanaf zetten :sick: :wink: maar ja, als er niets anders op zit, dan moet dat maar :roll: )

ik denk misschien simpel, maarehm…onder de kraan met een oude borstel? :think:

In een (oude) emmer met sop.

Volgens mij lost dat de poep wel op…

@mamy wrote:

ik denk misschien simpel, maarehm…onder de kraan met een oude borstel? :think:

:thumbup: kraan ook al geprobeerd, daarna met keukenrol, borstel zou ik naar op zoek moeten (ben tijdelijk bij m’n ouders in huis, op de katten aan het passen)

@Anita-1982 wrote:

:think: en da’s niet ‘schadelijk’ voor de laarzen op zich? Ze heeft ze pas sinds vrijdag :? zou 't zoooo zonde vinden als ze minder mooi worden door geklooi met water (ben net heeel voorzichtig geweest ermee, echt alleen op de zool). Er zitten namelijk suede-delen op de schoen…

Met de douche kop en de straal op zijn hardst?

Oplaten drogen (in een hoekje in de garage waar je even niet hoeft te zijn zodat je het niet ruikt :wink: ) en als het droog is er vanaf borstelen.

Zo blijven de schoenen tenminste mooi.

Deed ik ook altijd met mijn paardrijlaarzen en bergschoenen die ik op stal droeg.

Met warm water afspoelen.Eventueel met borsteltje

@Ellen69 wrote:

Oplaten drogen (in een hoekje in de garage waar je even niet hoeft te zijn zodat je het niet ruikt :wink: ) en als het droog is er vanaf borstelen.

Zo blijven de schoenen tenminste mooi.

Deed ik ook altijd met mijn paardrijlaarzen en bergschoenen die ik op stal droeg.

:thumbup: ga ik 't ook zo proberen! Hebben helaas geen garage, schoenen staan voorlopig even in de tuin :mrgreen: Zal in de schuur 'ns op zoek gaan naar een borstel :roll:

Baal er wel van he, ga je leuk met je meisje eendjes voeren, krijg je dit weer :roll: :wink:

:inlove: wel lief dat jullie allemaal zo meedenken!!

Ik heb wel eens een bakje gevuld met heet water precies tot de rand waar het profiel stopte en het even laten ‘‘weken’’ :sick:

Daarna met keukenrol of borstel idd schoonmaken…oh meid ik benijd je niet nu :silenced: :sick: :shifty:

@Jiska wrote:

@Anita-1982 wrote:

:think: en da’s niet ‘schadelijk’ voor de laarzen op zich? Ze heeft ze pas sinds vrijdag :? zou 't zoooo zonde vinden als ze minder mooi worden door geklooi met water (ben net heeel voorzichtig geweest ermee, echt alleen op de zool). Er zitten namelijk suede-delen op de schoen…

Bodempje water dat niet hoger is dan de zool zelf?

Ik gebruik dan altijd vloeibare groene zeep voor sopjes, dat is een natuurlijk iets heb ik me laten vertellen en dat zou geen kwaad kunnen.

@renzosmam wrote:

oh meid ik benijd je niet nu :silenced: :sick: :shifty:

:sick: ik mezelf ook niet :silenced:

Whahaha en dit is dan pas de eerste keer dat we dit ‘probleem’ hier hebben… zal ongetwijfeld nog wel duizenden andere keren voor gaan komen :wall: helemaal nu we naar een dorpje gaan verhuizen, we kijken uit op de weilanden :shifty: ach ja, kan ik nu vast poep-ervaring op gaan doen 8)

Niet in een emmer met vanish zetten, heb ik gedaan met Nienke’s schoenen toen die in een vijver gevallen was. Schoenen zijn gekrompen en de verf was uitgelopen.

Dus SLECHTE tip. Ik zou voor laten drogen en afborstelen gaan :mrgreen:

Petri

Hier ligt standaard een oude afwasborstel bij de voordeur, voor de wielen van de wandelwagen, werkt prima en die hebben ook profiel.

:wall: :wall: :wall: kan 't nog erger?? Jaaa dus… :x

Had de laarzen dus buiten gezet, en gisteravond was ik vergeten ze binnen te zetten.

Werd vanochtend wakker: owww gelukkig, het heeft niet geregend vannacht ( :roll: alsof ik dat door heb als ik slaap…). Kwam beneden, wilde 3 zeurende katten naar buiten doen: die weigerden :hand: :shock: ik kijk: ja hoor, regen :wall: :wall: :wall:

Ben op m’n sokken naar buiten gescheurd :oops: en schoenen mee naar binnen genomen. Gelukkig blijkt dat suede geen suede te zijn! Maar goed, het leer is wel drijfnat, hoop dat dat nog goed gaat komen!! Ga zo even met de föhn aan de slag, want ons dametje moet die laarzen eigenlijk zo wel aan :shifty: Zodra ze wakker is, gaat ze bij een vriendinnetje spelen…

Andere schoentjes, maatje kleiner maar passen op zich nog wel, zijn momenteel ook geen optie :silenced: daar heeft ze van het weekend mee in de yoghurtrozijnen en een soort jellybeans (maar dan van ‘echt’ fruit) staan dansen :roll: die schoentjes hebben gelukkig minder profiel dan d’r laarzen, maar dan nog: krijg die plakzooi er amper onder vandaan :wall: :wall: :wall: en je hoort het dus echt, als ze loopt :silenced:

Nou ja, 't is maar 30 seconden lopen naar d’r vriendinnetje, dus desnoods gaat ze zonder schoenen en draag ik 'r wel :mrgreen:

:shifty: man ow man, wat een verhaal zo vroeg op de dag :doh: