Wij hadden en een toch wel weer een probleempje,
Dyon heeft nu een rare gewoonte, hij smeerd de muur onder met poep uit zijn luier, en doet zijn luier af.
Wij proberen hem toch de luier aan te laten, door over zijn Pamper
Baby Dry M6 een katoenen oogjes luier om te spelden en een plasticbroekje aan te doen met daarover een romper, nu maar hopen dat hij zijn luier niet af kan doen, en hopen dat de poep zo in zijn luier blijft
en niet op de muur, als men nog andere tips heeft horen wij dat graag.
Dyon is nu dus 2 J en 9 M.
Ik werk in de zorg en daar deden sommige kinderen dit ook. Daar hadden we smeerpakken althans zo noemde wij ze ik weet niet of ze een andere naam hebben. Het is een soort van boxpakje maar dan van katoen en met een rits op de rug. Ze kunnen ze niet verscheuren en ze kunnen ook niet meer bij de luier en kunnen ze ook niet meer met poep smeren.
Ik weet alleen niet of deze te koop zijn. Wij lieten ze altijd maken in het naaiatelier.
Misschien kan je ze zelf maken. Het scheelt je een hoop werk met opruimen van de zooi die je smorgens aantreft.
Succes ermee.
zou de oplossing niet al zijn om je kind een slaapzakje aan te geven, en als ie dat al heeft, maar hem open maakt, de rits aan de achterkant te doen(ofwel slaapzak achterstevoren aandoen…
@mv2kids wrote:
zou de oplossing niet al zijn om je kind een slaapzakje aan te geven, en als ie dat al heeft, maar hem open maakt, de rits aan de achterkant te doen(ofwel slaapzak achterstevoren aandoen…
Hoi, Marieke,
Ook het slaapzakje krijgt deze dreumes open, ook als de rits aan de
binnenkant zit.
Dus zoals ik al zei , ik doe nu een katoenen oogjes luier over de Pampers
met daarover een plasticbroekje en een rompertje.
ik had als extra truukje om de sluiter van de slaapzak aan de achterkant te doen, en deze dan met een veiligheidsspeld vast te maken… Dan krijgen ze hem echt niet open, of ze moeten de slaapzak kapot scheuren!!!
Uit verhalen van mijn moeder blijkt dat ik ook een poepsmeerster ben geweest.
Ik smeerde al mijn bedspijltjes in, en als ik uit bed was, ging ik even de drempels verven, met mijn eigen verf.
Ik ben er gelukkig overheen gekomen, dus er is hoop voor jullie.
Dit is wellicht niet de beste tip, maar het houdt gelukkig wel een keer op.
Sterkte.
Gaan vingerverven met je kleine.
Gaan kleien met je kleine.
Hem duidelijk maken dat mama en papa het niet fijn vinden en dat hij om jullie moet roepen als hij gepoept heeft.
Hier heeft het bovenstaande geholpen. Heeel afentoe gebeurt het nog maar ik pak hem dan gewoon op en zeg niets maar zet hem gewoon onder douche en was hem. Aankleden en geef hem daarna doekje en ga samen met hem zijn bed schoonmaken. Zo is het allemaal steeds minder en minder geworden.
Het is maar een fase en ze proberen alles uit uit nieuwsgierigheid.
Ik was ook zo vroeger en de oudste heeft het ook gedaan maar is er nu ook mee gestopt.
Sterkte! het is zeker niet leuk.
@Mich@ wrote:
Gaan vingerverven met je kleine.
Gaan kleien met je kleine.
Helemaal mee eens.
Overdag lekker vies doen met je kind.
Blijkbaar heeft hij er behoefte aan.
Enne.....streng toespreken
hoi
onze jongste zoon (collin) heeft het zelfde probleem elke keer als we hem in bed legden dan trok hij de slaapzak uit ook als we hem andersom aantrokken en de rits aan de binnenkant. best vervelend want elke keer als we weer bij hem kwamen lag er overal rommel van de natte luier en krijg dat maar eens goed schoon telkens niet vieze korrels hahah,
wij hebben veel op internet gezocht naar dingen maar niets hielp. :shock:
totdat mijn man met het geniale idee kwam gewoon een pyama broekje aan doen en er een strakke zwembroek overheen doen(niet knellend natuurlijk) wij doen dit inmiddels al wel 3 maanden en het werkt nog steeds… echt een aanrader het lijkt wel gek maar het helpt. als het wat kouder is kun je ook een mailot aandoen en daarover de zwembroek geloof me het werkt echt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hoi
onze jongste zoon (collin) heeft het zelfde probleem elke keer als we hem in bed legden dan trok hij de slaapzak uit ook als we hem andersom aantrokken en de rits aan de binnenkant. best vervelend want elke keer als we weer bij hem kwamen lag er overal rommel van de natte luier en krijg dat maar eens goed schoon telkens niet vieze korrels hahah,
wij hebben veel op internet gezocht naar dingen maar niets hielp. :shock:
totdat mijn man met het geniale idee kwam gewoon een pyama broekje aan doen en er een strakke zwembroek overheen doen(niet knellend natuurlijk) wij doen dit inmiddels al wel 3 maanden en het werkt nog steeds… echt een aanrader het lijkt wel gek maar het helpt. als het wat kouder is kun je ook een mailot aandoen en daarover de zwembroek geloof me het werkt echt :thumbup: :thumbup: :thumbup: