plus 2 ogen

wat zie je dan wel, en wat zie je dan niet. Ik ben gewoon ff benieuwd, zodat ik me eens kan verplaatsen wat onze uk nou wel en niet ziet.



Ziet ze bijvoorbeeld wel of niet potloden, ziet ze wel of niet mieren. Of ziet ze gewoon alles maar focust ze de hele dag?



k had al gezocht op internet maar daar zie ik niks verder over.

ok, even doodsimpele redenatie van me. Als je - ogen hebt, ben je bijziend, dat betekent dus dat je van dichtbij scherp ziet, en van veraf niet. +ogen zijn dan in mijn mening verziend, dat betekent dus dat je van dichtbij minder scherp ziet, maar van veraf wel goed.



2 is niet goed, maar ook zeker niet extreem slecht, als in blind… Ik denk dus dat ze wel een hoop ziet, maar van veraf scherper dan dat ze het vlakbij ziet. Vlakbij zal ze waziger zien, of wazig en wat dubbel. Krijgt ze geen vorm van correctie?

Ik denk dat ze ietswat onscherp zal zien van dichtbij…

Luuk had met zijn 14 maanden +5.75 en +4.50 en zag dus echt superwazig, zo erg dat ij geen stapje durfde te zetten.

Maar met afplakkers is er al 1.25 van ieder oog af dus we gaan goed…



Heb jij ook afplakkers gehad?

hahaha ik vroeg me al af wat Dave ziet… met zijn 5.25+ en 3.25+ :think:



ben dus niet de enige die zo denkt…



zal het morgen eens vragen aan de oog-arts, dan moet hij op controle

ben benieuwd colle… wat die zegt!





Rooike@ ze konden verder niet testen, mevrouw had er genoeg van en ze deed haar ogen dicht. Ze weten niet dat de andere testen waarbij ze dingen aan moet wijzen of al ze dingen ziet betrouwbaar zijn. Dus moet ik over een half jaar weerkomen, omdat ze waarschijnlijk te jong is nu!



Ikzelf denk daar anders over, omdat op een kaart moest kijken of ze daar dieren zag. Ze is gek van beesten en reageert daar altijd op! DUs ik denk dat ze dat niet echt goed zag.



Dus… we zien over een half jaar weer…





Maar zou ze ook potloodstrepen zien? ofzo? anders moet ik haar met viltstift geven

@konijn wrote:



Maar zou ze ook potloodstrepen zien? ofzo? anders moet ik haar met viltstift geven




:mrgreen:

Denk dat ze wel wat ziet hoor…

En waarschijnlijk is ze idd te jong voor die kaart testen…

we horen het over een half jaar wel! waar ik me wel zorgen om maak is dat ze de laatste dagen aan haar hoofdje pakt s avonds!.. ben dan bang dat ze hoofdpijn heeft ofzo!







of ik zie allemaal leeuwen en beren die er niet zijn… kan ook nog :oops:

heeft kindje een bril???

zet die eens op… dan weet je het wel aardig… :mrgreen:

@famkegb wrote:

heeft kindje een bril???

zet die eens op… dan weet je het wel aardig… :mrgreen:




Inderdaad, tast je dieptezicht helemaal aan.

Goedemorgen,



Ik zie dat een aantal van jullie kindjes bij de oogarts lopen en ik vind het dan een beetje raar waarom niemand onderstaand antwoord geeft.



Ik loop al bijna 2 jaar bij de oogarts omdat Thijs een aangeboren afwijking heeft aan zijn ogen en daarom al bijna 2 jaar een bril draagt (zijn sterkte afwijking weet ik niet meer precies). Toen ik voor het eerst bij de oogarts kwam vertelde zij mij dat kinderen altijd een afwijking mogen hebben van + of - 2. Dit corrigeert zich als ze later groter worden. Thijs heeft volgens mij iets van + 5 en +3. Bij het maken van de brillenglazen halen ze het verschil van + 2 eraf. Dus Thijs heeft nu brillenglazen van + 3 en +1.



Je hoeft je dus geen zorgen te maken over wat een kind wel of niet ziet. Bij deze + of - 2 hoef je dus niets te merken. Wij merkten ook niets, totdat Thijs de ogentest moest doen bij het CB.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



Groetjes,



Linda

@MamavanThijs wrote:

Toen ik voor het eerst bij de oogarts kwam vertelde zij mij dat kinderen altijd een afwijking mogen hebben van + of - 2. Dit corrigeert zich als ze later groter worden. Thijs heeft volgens mij iets van + 5 en +3. Bij het maken van de brillenglazen halen ze het verschil van + 2 eraf. Dus Thijs heeft nu brillenglazen van + 3 en +1.


Dat klopt. T/m +2,5 schrijven ze niet eens een bril voor.
Overigens zijn kleine kinderen van nature al verziend en kunnen zij hun ogen zo accomoderen dat ze er geen last van hebben en alsnog goed kunnen zien van dichtbij. Pas als ze hun ogen te sterk moeten inspannen om goed te kunnen zien (hogere sterkte dus), gaat een kind scheelzien.

ze mocht nu nog plus 2 hebben dat klopt! omdat ze niet verder konden zien wilden ze mij over een half jaar weer zien! en dan moet het minder zijn. ALshet niet minder is, kijken ze verder, anders is het gewoon goed.





Over de vraag hoeveel ze ziet… dat bedacht ik me thuis pas :oops:





okeeee nu weet ik dus ook waarom ze af en toe scheel kijkt… vooral s avonds! :? wat ze heeft geen lui ook… waar ikzelf bang voor was, maar ze kijkt wel scheel :roll:

Hier een jongetje wat met 10 maanden al een bril droeg met een sterkte van +5,75 en +6,5. Wij wisten met 5 maanden al dat hij slecht zag. Hij moest toen gelijk elke dag gaan plakken. Hij keek heel erg scheel en is door verwezen van de kinderarts naar de oogarts en neuroloog. Bij de oogarts hebben ze zijn ogen gedruppeld en konden precies zien welke afwijking zijn ogen hadden. Dit is met 10 maanden dmv een bril gekorrigeerd. Hij heeft bij allebei zijn ogen volgens mij maar een half niet gecorrigeerd gekregen. Met 13 maanden is hij geopereed en zijn zijn ogen recht gezet.



Vorige maand heeft hij weer een nieuwe bril gekregen met andere glazen en heeft nu in beide glazen een cillinder zitten. Voorheen was dat maar in een glas, deze cilinder is wel 70 graden gedraaid.

Ook plakken wij nu om de dag nog. Volgende week moeten we voor het plakken weer terug en zullen ze het weer verder bekijken. Op dit moment lijkt het of hij zijn ogen weer scheef gaat zetten. Maar dat horen we wel volgende week.

Hij kijkt bij de oogarts naar een lampje en in een apparaat doen ze zijn hoofdje, dan ziet hij plaatjes en daaraan kunnen ze zien of zijn ogen samen werken enz.



Maar inderdaad wat wij door de bril van de kinderen zien dat zien zo ongeveer zonder bril. met de sterkte van Dylano dus niet echt heel veel.

Liefs miranda