Mijn dochtertje geeft regelmatig opeens een hele hoge piep. Waarna haar ademhaling eventjes (een seconde of 5) stopt. Meestal gebeurt dit als ze slaapt. Herkent iemand dit? Ze kreunt ook heel vaak in haar slaap (een soort van raspende ademhaling)
Zelf lijkt ze er geen last van te hebben, het gebeurt juist vaak als ze heel erg rustig en tevreden op mijn buik/borst ligt te slapen.
He Happy mom, jij was toch ook die van het kindje dat sowieso al onrustig was en veel huilde?
Tja, je zal denken, daar komt ze weer. Maar doet jouw dochtertje dit alleen als ze slaapt of raspt en piept ze ook als ze wakker is?
Ook als ze wakker is…klopt ik ben dezelfde mamma
ik zou er mee naar de HA gaan als je twijfelt of het goed is
Idd even voor de zekerheid langs de ha gaan. Gewoon voor de zekerheid even naar de longetjes laten luisteren.
De longetjes zijn in orde, die zijn al eerder nagekeken omdat ze zoveel huilde.
Het komt ook niet benauwd over. Het is een hele harde piep/gil tijdens het inademen. Het is me opgevallen dat het meestal gebeurd als ze gespannen is.
Ik vraag het wel als ik op het cb ben volgende week.
Tja, dat zeiden ze over Lev ook, dat zijn longen goed klonken. Ben om de 3 weken teruggeweest naar de ha, pas na 3 maanden hoorde ze pas dat hij het wel degelijk op zijn longen had. 3 dagen later is hij opgenomen in het ziekenhuis met een beginnende longontsteking.
Wat ik wilde zeggen, laat haar bij de ha eens flink inspannen en laat dan nog eens luisteren door de ha.
Maar met piepgeluiden met ademhalen gewoon consequent naar de ha gaan. Horen ze het nu niet, dan horen ze het later misschien wel.
Laat ik het zo zeggen, ik ben erg voorzichtig geworden met het wel of niet horen van een piep op de longen. Dat de ha het niet hoort, hoeft niet te betekenen dat het er niet is. Alleen niet op dat moment.
ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld…
mijn dochter doet dit ook maar alleen als ze in een diepe slaap is en erg ontspannen ligt… dan happert ze een paar keer met haar ademhaling en dan komt er een piep achteraan… bij haar heb ik het idee dat het gewoon een diepe zucht is met een piep erbij… (haha klinkt dat gek…)
maar als jij het gevoel hebt dat er iets niet pluis is, gewoon naar je huisarts gaan hoor! dat weet je als moeder het beste…