Plotseling bloedverlies

Ik slik de pil continu door op advies van mijn gyn. Ik heb namelijk endometriose en dat geeft nogal wat pijnklachten. Met het doorslikken van de pil ben ik maar twee keer per jaar ongesteld en is het te overzien.



Gisteren was ik op het werk en ik kreeg ineens ontzettende buikkrampen in mijn onderbuik ( niet vergelijkbaa met de pijn die ik heb van de endometriose). Ik dus naar het toilet en bleek helderrood bloedverlies te hebben met stolsels. Ik schrok best wel omdat ik dit nog nooit heb gehad. Na een half uur was zowel de kramp als het bloedverlies over.



Het is geen doorbraakbloeding denk ik, dat verloopt bij mij toch anders als wat er gisterochtend aan de hand was. Minder heftig en vooral oud bloed in tegenstelling tot gisteren.



Iemand die het herkent of me kan vertellen wat het is geweest?

Hoe groot is de kans dat je zwanger was?

@ D. Ik slik de pil continu zonder stopweek. Dus tja wat is de kans. Vrij klein tot eigenlijk niet mogelijk lijkt me.

Met pil kan je ook zwanger worden hoor, kijk maar naar mijn banner :mrgreen:



Nee maar ik weet het niet wat het geweest kan zijn.

Heb je echt nog nooit gehad zoiets?

Kan gewoon een doorbraakbloeding zijn hoor, ik had dat ook op die manier toen ik de pil non stop doorslikte. Kan gebeuren :slight_smile:

ik slik de pil ook altijd door en heb ook soms doorbraakbloedingen, ik las dan een stopweek in en dan is het vaak ook met stolsels en hevig bloeden. Wel duurt het minder lang dan een normale menstruatie dan.

Ik herkende het niet als doorbraakbloeding. Dat verloopt bij mij altijd anders. Het is echt maar even geweest. Zo snel als het kwam was het ook weer over. Nu nergens meer last van, maa ik vraag me wel af wat het is geweest.



Jaren geleden heb ik ee miskraam gehad en ook dat was anders. Het was nu echt een bloedstolsel, maar wel enorme buikpijn.

Het zou kunnen zijn dat het een wat hevigere bdoorbraakbloeding is geweest, juist door wat langduriger doorgebruiken aan een stuk van de pi.

Als he tnu komende maand(en) nog gebeurd, is het ms verstandig om even 1 a 2 maand te stoppen ( ander voorbehoed gebruiken als je niet zwanger wilt raken ) En dan weer met d epil te beginnen.

Nu begrijp ik dat stoppen voor jou ene mindergoede optie is ivm endometriose ( ik heb het zelf ook )

Dus mocht het blijven aanhouden en een stop is echt niet te doen, kan het beste even met de ha worden overlegd.



Succes en sterkte

Ik weet zelf hoe “lastig” het kan zijn en naar kan voelen als tussentijds, dus onverwachts bloedverlies optreed.



Sterkt.e