Plots opvang nodig voor mijn zoontje in Maarssen

Gisteren te horen gekregen dat mijn oppas waar mijn zoontje van 3 al vanaf het begin al komt er meee gaat stoppen. Hij is al een paar weken thuis omdat ik eind december bevallen ben. Maar toen ik gisteren belde wanneer hij weer mocht komen zei ze dat ze erg twijfelt of ze nog wel wilde. Ze is te druk en wordt ook al een dagje ouder.

Nu ben ik dus met een beetje spoed op zoek naar een gastouder waar het liefst ook een of meerdere kindjes aanwezig zijn on de buurt van Maarssen. Ik heb wel een telefoonnummer gekregen, maar dat gaat allemaal heel formeel via een overkoepelende organisatie. Dan moet ik het dus gaan aangeven bij de belasting etc. Maar eigenlijk ben ik gewoon te lui en zoek ik iemand die het ‘zwart’ doet. Geen rompslomp met papieren enzo. Gewoon een leuk huis met een lief persoon die graag op mijn zoontje wil pasen op de woensdag. Vanaf oktober ga ik weer werken en dan zou mijn dochtertje van dan 9 maanden er ook terecht moeten kunnen.

Kan iemand mij helpen??? Mijn zoontje mist echt zijn uitstapje op woensdag :slight_smile: En ik ook een klein beetje :lol:

:-*

uuuh rompslomp met papieren bij de belastingdienst en zo??? Ik neem aan dat je weet dat 80% van de mensen (of meer?) een (groot) deel van de opvangkosten terug krijgt op deze manier? Je moet het zelf weten uiteraard, maar ik heb die papieren rompslomp er wel voor over (+ dat je go in dit geval dus gewoon een opzegtermijn had gehad, en het gob voor je was gaan zoeken naar vervanging).

Sorry, kan je verder niet helpen.

ook ik wil je adviseren om een geregistreede go te zoeken, en e.e.a. door een gastouderbureau te regelen.

het scheelt hier echt enrom in de kosten hoor! en het papierwerk is minimaal (hier KDV, maar wel zelf belastingdienst geregeld, echt een eitje!)

Ik weet hoe dungezaaid echte opvang daar is…mijn vriendin woont er…en GO hield er ook ineens mee op…

Maar heb je al PZS overwogen??? Die zijn er zeker wel!

Misschien kan het wel voor 1 dag…maakt hij meteen een start voor als hij straks naar school moet.

Of werk je zelf die dag? Dan wordt het lastig…enne…de aanvraag opvangtoeslag is echt zo geregeld hoor! Kan zelfs online…duurt soms wel enkele weken (maar kan ook erg meevallen)…

gastouderbureau regelt evt de aanvraag voor kinderopvangtoeslag voor je,en alle andere papieren rompslomp ook.

mocht het niet lukken opvang te vinden,zou je gastouderbureau in jou buurt kunnen benaderen.die zoeken dan gastouder voor je kinderen

jammer dat je te ver weg woont wo is rustige dag hier.

Misschien kan ik het ook beter proberen te regelen via een gastouder bureau, maar het is zoals Mandy al zegt heel dungezaaid. Ik voel me een beetje aangevallen door Fiep als ik eerlijk mag zijn. Ik heb geen zin om me te verdedigen, maar doe het toch even. Ik sta namelijk al 2 jaar op de wachtlijst om op woensdag mijn zoontje naar het kinderdagverblijf te kunnen brengen, maar ben helaas nog steeds niet aan de beurt. En je moet toch wat…

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik ga het gastouder bureau bellen, en misschien kunnen zij mij verder helpen.

Oh ja Mandy, als je PSZ bedoelt, daar gaat hij twee dagdelen naartoe. Op woensdag is geen optie omdat ik dan zelf werk.

je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, zo was het iig helemaal niet bedoeld. Dus ik zie ook niet precies wat je nu zou moeten verdedigen.

Ik gaf alleen maar aan dat ‘die papieren rompslomp’ die jij als reden opgeeft (+luiïgheid)om het liever zwart te doen, je wel een heleboel geld kan schelen, en er tevens voor kan zorgen dat situaties zoals waar je nu in zit, ietsje beter worden opgevangen omdat je met officiele contracten werkt, waar mensen zich aan moeten houden.

Oh ja Mandy, als je PSZ bedoelt, daar gaat hij twee dagdelen naartoe. Op woensdag is geen optie omdat ik dan zelf werk.

Oke...dat was hetgeen wat ik niet helemaal zeker wist....of je wel of niet werkte of omdat je alleen opvang zocht om je zoontje zijn speelochtend te geven....dat kan ook natuurlijk....
Succes met de GO! Misschien valt het allemaal wel mee!

Sorry Fiep, das misschien het nadeel van een tekst, je interpreteert het op een manier die de ander misschien niet zo bedoelt. Ik ben ook misschien een beetje emotioneel flexibel op het moment :?

Maar ik heb met heel veel geluk nu plek op een kinderdagverblijf dankzij een lieve vriendin die daar werkt.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor het meedenken!