Plots maagzuur?

Ik ben sinds een dikke week weer vaak misselijk, maar vandaag heb ik echt enorm veel last van maagzuur. Niet dat het omhoogkomt maar mijn maag zelf voelt zuur aan zeg maar, echt niet te doen met momenten.



Kan dit zo plots opduiken of zou er wat op komst zijn (maaginfectie ofzo)?

Hier komt het ook opzetten als p**p…

Met name snachts kan het bij wijze van spreken op komen zetten als ik me alleen al omdraai…niets van te zeggen. Maar dat is volgens mij ook een eigenschap van maagzuur…het wordt getriggerd door iets waardoor je er ineens last van kan hebben.



Het is niet voor iedereen ideaal,maar bij mij werkt een Rennie toch echt het beste…het is meestal vrijwel meteen weer weg.

Ga de deur niet uit zonder de Rennies. Bij Joas werkte het ook…

Ja hoor, dat kan absoluut plots opduiken, het is helaas een bekende zwangerschapskwaal.

Je buik word steeds groter en je beebje drukt je maaginhoud omhoog.

Het kan ook door hormonen veroorzaakt worden, ik had het helaas vanaf de 10e zwangerschapsweek dus ik ben jaloers op jou :mrgreen:

Als Rennies op gegeven ogenblik niet meer helpen raad ik je aan om Antagel voor te laten schrijven, het is compleet veilig tijdens de zwangerschap en het werkt véél sneller en langer dan andere maagzuurremmers heb ik ondervonden :-*

je hebt ook nog maalox dit stopt ook de gasvorming in maag en darmen !

@Mellie wrote:

Het kan ook door hormonen veroorzaakt worden, ik had het helaas vanaf de 10e zwangerschapsweek dus ik ben jaloers op jou :mrgreen:


oo, maar ik kan je een lijstje rotkwaaltjes opsommen waar ik dan weer mee te kampen had/heb.....al iets minder om jaloers op te zijn :mrgreen: :mrgreen:

Bij Jinthe heb ik dat maar heel even gehad, maagzuur, maar bij haar heb ik nog een uur voor de bevalling overgegeven...

Het is altijd wat ;-)

Van rennie krijg ik het nog erger heb ik de indruk, gaviscon helpt niet, maalox een klein beetje.



Heb nu een groot glas melk gedronken, eens zien of dat helpt…



Moet morgen naar gyn op controle, maar die zal wel gaviscon enzo aanraden…

Melk werkt als een tijdelijke oplossing, maar het maagzuur kan er op den duur erger door worden.

Ik heb ook op onverklaarbare en verklaarbare momenten last van maagzuur. Maalox hielp niet meer, toen heb ik Maalox plus genomen en dat werkt weer erg goed :thumbup:

Warme melk vind ik heerlijk op momenten dat ik maagzuur heb, maar idd het helpt maar tijdelijk. Ik gebruik nu maagtabletjes van het kruidv*t, dat helpt wel…

Maar gelukkig wordt het steeds minder… :dance:

@dietske wrote:

Van rennie krijg ik het nog erger heb ik de indruk, gaviscon helpt niet, maalox een klein beetje.



Heb nu een groot glas melk gedronken, eens zien of dat helpt…



Moet morgen naar gyn op controle, maar die zal wel gaviscon enzo aanraden…


Vraag dan eens om die Antagel die ik noemde, ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar in 2003 werd Gaviscon dus juist afgeraden tijdens de zwangerschap. Ik weet niet of dat verandered is intussen?