Plopsaland weigert kinderen met een verstandelijke beperking

@DarkAngel wrote:

Wij gaan over 2 weken gewoon naar Plopsa Coo!




Wij ook, had al kaartjes gekocht.

We staan er ongeveer een half uurtje vandaan op de camping.

Misschien gaan we wel op dezelfde dag :mrgreen:

Leuk, wij zitten in een vakantiehuis in Luxemburg, op 45min afstand van plopsa coo D:

weet nog niet welke dag wij gaan

moeten nog even kaartjes kopen via c1000 dagje uit :wink:

Ik had kaartjes gekocht, een paar weken geleden via marktplaats.

Daar hebben ze nu die dag aanbiedingen, kaartjes voor de helft van de prijs :smiley:

Wij zitten een half uurtje van luxemburg en gaan daar ook regelmatig heen, tanken en naar het winkelcentrum (knauf Schmiede)

Misschien nog wat nuance in het hele verhaal.

Het gaat om ongeveer 4 attracties waar de groep gehandicapten geen gebruik van konden maken. En ws heeft dat niet eens iets met hun handicap te maken, maar met praktische uitvoering.

Net als dat je in de Efteling niet in de Droomvlucht kan, wanneer je in een rolstoel zit, omdat je aan het einde van de rit ergens anders uitstapt.



Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat de begeleiders ervoor hebben gekozen om weer weg te gaan. En er niet alsnog een leuke dag van hebben gemaakt. Er is genoeg te doen lijkt me.

Tekst bij het filmpje klopt niet. Daar staat dat dat veertien verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen de toegang is geweigerd tot een groot aantal attracties van Plopsaland Coo in België.



Maar in het filmpje word gezegd dat ze gelemaal niet naar binnen mogen. Ik vind het belachelijk. :hand:

@myrella wrote:

Misschien nog wat nuance in het hele verhaal.

Het gaat om ongeveer 4 attracties waar de groep gehandicapten geen gebruik van konden maken. En ws heeft dat niet eens iets met hun handicap te maken, maar met praktische uitvoering.

Net als dat je in de Efteling niet in de Droomvlucht kan, wanneer je in een rolstoel zit, omdat je aan het einde van de rit ergens anders uitstapt.



Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat de begeleiders ervoor hebben gekozen om weer weg te gaan. En er niet alsnog een leuke dag van hebben gemaakt. Er is genoeg te doen lijkt me.
thanks die nuance probeer ik ook steeds te geven, na het zien en lezen van diverse stukken, komt niet binnen…ze mochten wel naar binnen namelijk, 4 attracties konden ze niet in. Het was de keuze van de leiding om weg te gaan…

@Chelleke wrote:

Tekst bij het filmpje klopt niet. Daar staat dat dat veertien verstandelijk en lichamelijk beperkte kinderen de toegang is geweigerd tot een groot aantal attracties van Plopsaland Coo in België.



Maar in het filmpje word gezegd dat ze gelemaal niet naar binnen mogen. Ik vind het belachelijk. :hand:
.



Groot aantal was ook maar 4 stuks…

Nog een rondje Google en de nuance vliegt je om de oren. Hoe ze het opgelost hebben is misschien onhandig maar verder niets geks te vinden.

@mandy_d. wrote:

@myrella wrote:
Misschien nog wat nuance in het hele verhaal.

Het gaat om ongeveer 4 attracties waar de groep gehandicapten geen gebruik van konden maken. En ws heeft dat niet eens iets met hun handicap te maken, maar met praktische uitvoering.

Net als dat je in de Efteling niet in de Droomvlucht kan, wanneer je in een rolstoel zit, omdat je aan het einde van de rit ergens anders uitstapt.



Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat de begeleiders ervoor hebben gekozen om weer weg te gaan. En er niet alsnog een leuke dag van hebben gemaakt. Er is genoeg te doen lijkt me.
thanks die nuance probeer ik ook steeds te geven, na het zien en lezen van diverse stukken, komt niet binnen…ze mochten wel naar binnen namelijk, 4 attracties konden ze niet in. Het was de keuze van de leiding om weg te gaan…




Oh oké dat klinkt toch al weer anders hè. Tja ik zou dan gewoon zijn gebleven en het leuk maken

Groot aantal had ik overgenomen van HvN kwam niet van mezelf.

@mandy_d. wrote:

@myrella wrote:
Misschien nog wat nuance in het hele verhaal.

Het gaat om ongeveer 4 attracties waar de groep gehandicapten geen gebruik van konden maken. En ws heeft dat niet eens iets met hun handicap te maken, maar met praktische uitvoering.

Net als dat je in de Efteling niet in de Droomvlucht kan, wanneer je in een rolstoel zit, omdat je aan het einde van de rit ergens anders uitstapt.



Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat de begeleiders ervoor hebben gekozen om weer weg te gaan. En er niet alsnog een leuke dag van hebben gemaakt. Er is genoeg te doen lijkt me.
thanks die nuance probeer ik ook steeds te geven, na het zien en lezen van diverse stukken, komt niet binnen…ze mochten wel naar binnen namelijk, 4 attracties konden ze niet in. Het was de keuze van de leiding om weg te gaan…




Jammer dat mensen zulke eenzijdige berichtgeving klakkeloos aannemen, het niet kloppende verhaal verder spreiden, en ook nog eens misplaatst verontwaardigd gaan doen. Neem nieuws van HvN eens met een korrel zout, denk ik dan. Als hier iemand iets te verwijten valt, dan is het de begeleiding. Jezelf niet goed inlezen over de geldende regels, stampij daarover maken, de betrokkenen in kwestie een leuke dag ontnemen door te vertrekken, en dan de media opzoeken. De omgekeerde wereld.

@D. wrote:

@mandy_d. wrote:
@myrella wrote:
Misschien nog wat nuance in het hele verhaal.

Het gaat om ongeveer 4 attracties waar de groep gehandicapten geen gebruik van konden maken. En ws heeft dat niet eens iets met hun handicap te maken, maar met praktische uitvoering.

Net als dat je in de Efteling niet in de Droomvlucht kan, wanneer je in een rolstoel zit, omdat je aan het einde van de rit ergens anders uitstapt.



Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat de begeleiders ervoor hebben gekozen om weer weg te gaan. En er niet alsnog een leuke dag van hebben gemaakt. Er is genoeg te doen lijkt me.
thanks die nuance probeer ik ook steeds te geven, na het zien en lezen van diverse stukken, komt niet binnen…ze mochten wel naar binnen namelijk, 4 attracties konden ze niet in. Het was de keuze van de leiding om weg te gaan…




Jammer dat mensen zulke eenzijdige berichtgeving klakkeloos aannemen, het niet kloppende verhaal verder spreiden, en ook nog eens misplaatst verontwaardigd gaan doen. Neem nieuws van HvN eens met een korrel zout, denk ik dan. Als hier iemand iets te verwijten valt, dan is het de begeleiding. Jezelf niet goed inlezen over de geldende regels, stampij daarover maken, de betrokkenen in kwestie een leuke dag ontnemen door te vertrekken, en dan de media opzoeken. De omgekeerde wereld.




Jeetje D. wat heb je dat goed verwoord. Ik ben blij dat er zulke strenge veiligheidseisen gesteld worden om de risico’s zo klein mogelijk te houden. Kennelijk neemt Plopsaland het beleid heel serieus, ik vind het wel een prettig idee als ons kind daar aan het spelen is.





Ik vraag me alleen af, waarom Plopsaland op deze manier in het nieuws komen, veiligheidseisen is toch iets wat landelijk geregeld is. Op andere parken zou het niet anders werken toch?

@rijstkorrel wrote:

@D. wrote:
@mandy_d. wrote:
@myrella wrote:
Misschien nog wat nuance in het hele verhaal.

Het gaat om ongeveer 4 attracties waar de groep gehandicapten geen gebruik van konden maken. En ws heeft dat niet eens iets met hun handicap te maken, maar met praktische uitvoering.

Net als dat je in de Efteling niet in de Droomvlucht kan, wanneer je in een rolstoel zit, omdat je aan het einde van de rit ergens anders uitstapt.



Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat de begeleiders ervoor hebben gekozen om weer weg te gaan. En er niet alsnog een leuke dag van hebben gemaakt. Er is genoeg te doen lijkt me.
thanks die nuance probeer ik ook steeds te geven, na het zien en lezen van diverse stukken, komt niet binnen…ze mochten wel naar binnen namelijk, 4 attracties konden ze niet in. Het was de keuze van de leiding om weg te gaan…




Jammer dat mensen zulke eenzijdige berichtgeving klakkeloos aannemen, het niet kloppende verhaal verder spreiden, en ook nog eens misplaatst verontwaardigd gaan doen. Neem nieuws van HvN eens met een korrel zout, denk ik dan. Als hier iemand iets te verwijten valt, dan is het de begeleiding. Jezelf niet goed inlezen over de geldende regels, stampij daarover maken, de betrokkenen in kwestie een leuke dag ontnemen door te vertrekken, en dan de media opzoeken. De omgekeerde wereld.




Jeetje D. wat heb je dat goed verwoord. Ik ben blij dat er zulke strenge veiligheidseisen gesteld worden om de risico’s zo klein mogelijk te houden. Kennelijk neemt Plopsaland het beleid heel serieus, ik vind het wel een prettig idee als ons kind daar aan het spelen is.





Ik vraag me alleen af, waarom Plopsaland op deze manier in het nieuws komen, veiligheidseisen is toch iets wat landelijk geregeld is. Op andere parken zou het niet anders werken toch?




Plopsa zelf is ook niet in het nieuws geweest natuurlijk. Alleen de klagende partij is aan het woord geweest. Verdedigen op eenzijdige berichtgeving heeft geen enkele zin, laat staan dat je er de gelegenheid toe krijgt.



Plopsa kent verschillende parken. Voor zover ik weet is er een verschil tussen bijv. de Panne en Coo. Misschien heeft Panne minder ‘high risk’ attracties,waardoor ze toegankelijker zijn voor diverse groepen en leeftijden. Maar dat is maar mijn inschatting…

dinsdag gaan we naar plopsa coo, mn zoon en dochter kunnen niet wachten :slight_smile:

Jammer wij gaan donderdag of vrijdag :smiley:

Veel plezier!!!

Het duurt nog even maar wij gaan ook naar Coo :dance:

@Amanda wrote:

Onze oudste dochter heeft ook een verstandelijke beperking waar je niks van kunt zien, zij zit ook op een speciaal kinderdag centrum hiervoor



Wij zouden met haar zo het park in kunnen komen zonder dat ze ook maar iets door hebben

Dus ikzelf vind het ronduit belachelijk en ook heel sneu voor die kids





Dat is het ook, sneu.
Mijn zoon is ook beperkt dus ook aan de buitenkant niets te zien.
Dus ik zou daar ook tegenaan lopen.

Het is al eerder voorgevallen, in april.

Ik ken iemand die in Belgie woont, die voor haar beperkte kind dus een gehandicaptenkaart heeft (dat is in Belgie schijnbaar?) dus als zij heeft dus ook een soortgelijke ervaring gehad bij dat park!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GJK3PDCVP

Dus het is idd pure discriminatie. Althans, dat vind ik.

We zijn net terug van Coo, wat een geweldig park. De Wicky de Ride was geweldig. Onze zoon heeft zich prima vermaakt. Na afloop nog lekker in de rivier pootje baden, het is echt een prachtige omgeving daar.



Rooike, het is toch prima dat ze omwille van de veiligheid van alle bezoekers regels op stellen. Wanneer je een gehandicaptenkaart hebt voor je kind, is het toch juist heel goed dat ze bepaalde risico’s uitsluiten. Dat heeft voor en nadelen. Deze moeder had van te voren zich kunnen inlezen in het beleid. Dat had ze goed voorbereid naar het park kunnen gaan en was het vast een leuke dag geworden. Nu krijgt kabouter plop de schuld omdat ouders zich niet voor bereiden. Een beetje de omgekeerde wereld.

Het gaat wel om meer danvier attraties. In het park De Panne gaat het over een stuk of 20 attracties waar ze niet toegelaten worden, in Coo 15 attracties, in Coevorden 8 attracties. In de Efteling gaat het om drie attracties, dus misschien daarom dat we daar nog nooit enig ophef over gehoord hebben.



Ben er zelf nog nooit geweest, dus geen idee of het bij sommige attracties wel of niet kan.