Plopdeksel

Nadat ik met de grootste moeite (ik heb zo’n alles-gaat-mis-dag) een fles tomatenbasis ben gaan halen, kwam ik er thuis achter, dat dat rotding bij het opendraaien niet plopte :evil: Ik wilde het al wegmikken, want volgens mij is het nu niet meer te vertrouwen, maar manlief vindt het nog wel kunnen. Op de fles staat: ‘niet gebruiken wanneer dop bol staat’ en ‘na openen 2 dagen houdbaar in de koelkast’, maarja, ik weet niet hoe lang hij al open is… En of hij dus wel echt open was… :think: De dop stond niet bol, maar ploppen deed hij dus niet… Het is zo’n metalen plopdop, maar eromheen zat zo’n plastic rand die er eerst nog af moet, dus de dop kan er niet echt af geweest zijn.

Manlief vindt dus dat t bruikbaar is (want plastic rand zat er nog strak omheen), ik vind van niet (en dan zou ik dus geen eten hebben, want het is de basis van mijn gazpacho :thumbdown: ) Wat vindt de nationale bond der KoK-huisvrouwen? :angel:

Ik dacht al aan een nieuw Kabouter Plop-item :mrgreen:



Kijk even op de fles of de dop wel moest ploppen, als er zo’n plastic rand omheen zit is dat toch ook een controle (en zit er dus misschien geen luxe plop-deksel op)

gaat deksel proberen te ploppen



Check, kan wel ploppen :wink:

Pffff, ik denk dat ik hem dan niet meer zou eten :oops: Want dan is íe waarschijnlijk op transport losgeschoten en kan íe dus al een paar weken open staan :sick:



Jammer van je gazpacho, maar ik zou voor vanavond andere plannen maken.

Ik zou er niet meer aan beginnen, je weet idd niet hoe lang hij al zo “open” geweest is.

Als die deksel nl. niet plopt, kan er lucht bij het product en weet je dus iid niet hoe lang het al zo gestaan heeft.

Ik zou terug gaan naar de winkel, situatie uitleggen en vragen of je kunt ruilen, meestal is dit (zelfs met verbroken zegel) geen probleem als je nog een bon hebt.

En anders toch maar iets anders eten :wink:



Edit:Zie dat het al laat is en je ws al gegeten hebt, wat heb je nu gedaan?

Zo zeg hé, die pechdag van mij die doet zijn best :wink: En daardoor hebben we dus ook nog niet gegeten :roll:



Ik durf het ook niet aan, manlief eet die fles maar alleen leeg, zijn gezondheid, zijn risico :mrgreen: :wink: Neehoor, ik denk dat ik inderdaad terugga ermee, en anders mik ik hem alsnog weg, maar het opeten doe ik in ieder geval niet, dat stond me meteen al tegen.

Ik vond in de voorraadkast nog blikjes tomatenpuree, dus die heb ik gebruikt. Ik heb er vervolgens een zooi verse kruiden uit de tuin door gedaan, op de gok (die tomatenbasis is van zichzelf gekruid), zo kom je een beetje uit op hetzelfde. Tenminste… Dat hoop ik :mrgreen: We gaan NU eten (als Anouk wil gaan slapen tenminste :roll: ), dus ik ben benieuwd of het wat is :wink: Anouk lustte het in ieder geval :lol: (die heeft door allerlei gekkigheid alvast gegeten zodat ze naar bed kon,wij moeten nu nog steeds eten, hongerrrrrrrr)

en smaakte het???