pleister van wond afkrijgen :-S

Ik heb woensdag een ongelukje gehad, ik ben met mijn beide armen door het bovenste glas van mijn voordeur gegaan. Ik heb veel geluk gehad ik heb maar aan 1 arm erg veel (snij)wondjes waarvan sommige diep maar net niet zo diep dat ze gehecht moesten worden. Mijn dokter heeft op die wonden pleisters geplakt.

Maar… 1 van die wonden is dus nog flink blijven bloeden en nu is de pleister aangekoekt. :sick: Ik heb gister al meer dan een uur met mijn arm in een badje gezeten maar het schiet niet op, in wanhoop ook een stuk losgetrokken :hand: maar toen begon het weer te bloeden en ging ik bijna van mijn stokje.

Dus… hoe krijg ik die pleister er af? :shifty:

Had je ook soda in dat badje?

:hug: :hug:

nee, gaat dat werken?

dan schaf ik maar eens soda aan! :wink:

JUa, soda werkt prima! Biotex overigens ook. :slight_smile:

Waarom wil je de pleister los hebben? Lekker laten zitten, gaat vanzelf wel los op die plek. Als het vast zit kunnen er ook geen bacteriën bij komen

De doche kop er op en ik zou wel de pleister er afhalen is beter voor de wond genezing.

met nagellak remover laat de lijm van de pleister los…alleen kan je dat niet gebruiken als de wond nog open is…

Ff lekker een zakkie soda kopen inderdaad. Is ook heerlijk voor voetenbadjes en voor het schoonmaken van wondjes. En in combi met een scheut dreft krijg je je oven er ook blinkend schoon mee. :wink:

Zelfde tip als die van Marisca.

Als het goed is, is het een schone wond. Dan hoef je ip geen soda of biotex te gebruiken.

jij bent wel een pechvogel zeg en je kiddies ook , wel voorzichtig doen zeg ! Tips als hierboven

beterschap…

Brrr zelfs na de soda zit het nog vast geplakt. De pleister, het plak gedeelte had ik er vrijdag al vanaf (met zonnebloemolie, laat het plaklaagje los).

Ik ben me nu mentaal aan het voorbereiden om die pleister dan maar toch los te trekken. Lukt niet zo best :shifty: .

Ik word helemaal gek!

Bianca, ja wij zijn best wel een beetje pechvogels.

Zoek nu een manier om me mentaal voor te bereiden… uche! :sick:

1-2-3- ruk! En dan een beetje vaseline op het gaas-deel van de pleister (Dan plakt ie niet aan de wond vast) en een nieuwe er op. Of aan de lucht laten drogen as het niet te erg blijft bloeden…

:hug:

Jodium heeft als eigenschap wondjes week te maken… Ik zou niet weten of het werkt maar als je nou een dikke laag jodium erop smeert en dan rustig laat zitten en kijkt of de wond wat weker wordt zodat de pleister eraf gaat???..

Bij mij op werk doen we ook altijd weken en dan stukje voor stukje eraf trekken. Elke keer een andere richting, naar het midden toe werken. Dan is het midden van de wond wel wat open, maar dat is op zich geen probleem.

Wij hebben vetgaas (klinitulle) die we eerst op de wond doen en daarna pas een gaas en/of pleister erop. Hebben ze die niet bij jou gebruikt? Misschien een idee om die morgen bij de apotheek te halen of anders eentje vragen van de huisarts?

Ik doe er altijd nagellakremover zonder aceton op.

@Karin2 wrote:

Dit kan best als je het plakgedeelte van de pleister los wilt maken maar om dit om een wond te smeren :think: Ik heb begrepen dat het plakgedeelte al los is maar dat het tussenstukje in de wond is vast gaan zitten. Dat is een kwestie van losweken en voorzichtig losmaken. Niet fijn!

Hoe is het nu? :hug:

@ariel wrote:

@Karin2 wrote:

Dit kan best als je het plakgedeelte van de pleister los wilt maken maar om dit om een wond te smeren :think: Ik heb begrepen dat het plakgedeelte al los is maar dat het tussenstukje in de wond is vast gaan zitten. Dat is een kwestie van losweken en voorzichtig losmaken. Niet fijn!

Hoe is het nu? :hug:

Aha, nee de nagellakremover lost enkel de lijm van de pleister op en niet de korst van de wonde :wink:

Ik blijf erbij dat ik niet snap waarom de pleister eraf moet. Als het vast zit aan het korstje en zeker als je bang bent het korstje dus los te trekken.

Pleister eraf, beter voor wondgenezing geld alleen als je de pleister er ook af kan krijgen en het niet meer te erg bloed, dan is “in de lucht” beter ja.

In dit geval betreft het toch een diep wondje, en je doet de pleister erop om het bloed op te vangen en tegen bacteriën.

Als je een pleister die vast zit er niet gewoon af kan krijgen, lekker laten zitten. Het korstje voorkomt infectie en die wil je gewoon iet los maken/lostrekken ook niet weekmaken, daar is het korstje voor.

Anders is als het alleen gaat om het plak gedeelte, maar in dit geval zit de pleister vast aan de wond.

En soda… gaat dat niet vreselijk pijn doen bij zo’n wond die nog niet helemaal genezen is?

Soda maakt de wond schoon kan iets prikken maar niet erg

De pleister er af heeft voornamelijk te maken dat het een gaasje is en je dus niet weet in hoever de gaas in het korstje zit en dus ook op de wond

Wij doen regelmatig een plakfolie op wonden en die laten we rustig 10 dagen zitten.