pleegkind 1jaar

ehh…nog een vraagje. Hoe knippen jullie de nagels van jullie dreumes? Alleen of met zijn tweeën? Manlief zit namelijk in het buitenland voor werk.



Als jullie het altijd met zijn tweeën doen, moet ik even andere hulp gaan inroepen haha



Dank je wel alvast.



groetjes Suzanne

Vanaf zeg maar een week of 9 a 10 gewoon altijd alleen gedaan… Ik denk dat ze wel kan zitten? Voetnagels zou je kunnen net als een pedicure, zij zittend in een kinderstoel, iets ter afleiding, misschien een klein kwastje en wat water en dan bijvoorbeeld nagels van de pop laten “lakken” vind Suus altijd wel leuk en onderwijl kan ik mooi d’r teennagels doen en handnagels doe ik rond die leeftijd met kind op schoot, gewoon met de rug tegen mijn buik, en dan met linkerhand de linkerarm sturen en met rechts knippen, arm volledig om kindje heen, hoofd op de schouder van kind, zodat ik t goed kan zien en daarna de linkerarm zeg maar onder mijn arm en dan rechts vasthouden en sturen en knippen…



Ons Peter is echter autistisch en die moesten we altijd met z’n tweeën doen, die ging helemaal uit zijn stekker, dus dan was het wel 1 ouder nam kind in de houdgreep en de ander knipte de nagels… inmiddels laat hij het wel toe, maar als ze dus panisch is voor nagels knippen, dan zou ik idd even hulptroepen inschakelen… :shifty: :wink:

Altijd alleen gedaan. Soms met wat ‘hulp’ van de televisie 8)