playmobil 4 jarige, welke set?

Hoi Allen,



Door de bomen zie ik het bos niet meer.



We willen voor onze bijna 4 jarige voor zijn verjaardag een leuke beginset van playmobiel kopen (hij heeft dus nog niks!) prijs ongeveer tussen de 20-30 euro.



Welke sets zijn leuk om mee te beginnen? Er is zoveel!!!

Wij zijn begonnen met het meeneemhuis of de meeneem boerderij… dan heb je meteen veel voor een goede prijs…



Peet de boerderij, NIek het poppenhuis…



Ook de camper is een leuk ding om mee te starten.

Cell welke camper bedoel je? Ik vind er 2 bij het zoeken (uit de summer serie?) De boerderij ziet er inderdaad wel leuk uit!



Er zijn nu ook speelboxen te koop, iemand daar ervaring mee? Ik kan op de foto niet echt achterhalen hoe groot dat nou werkelijk is en of dat ook echt zo functioneel is als het eruit ziet… De speelset politiestation lijkt mij bijvoorbeeld erg leuk maar is ie echt zo handig als het eruit ziet?

Wat zijn de interesses van je zoontje?



Wij hebben heel veel van playmobil, maar we zijn eigenlijk meteen groot begonnen :oops: Wij hadden voor de 4e verjaardag van de oudste het huis met inrichting gekocht, en die staat nu 4 jaar later nog steeds beneden en er gaat geen dag voorbij dat er niet mee wordt gespeeld.



Rhodé wilde voor sinterklaas graag de politie’s met hond, en dat is best leuk.

Ben wel band dat de pistolen snel kwijtraken en de hals band snel kapot zal gaan…

onze zoon houd van auto’s, vliegtuigen, voertuigen, enz. vandaar dat ik aan die politie-lijn zat te denken van playmobiel nu even.



Ik durf niet zo groot te beginnen, want ben bang dat het werkeloos in huis staat. We hebben al een houten treinbaan voor Jesse en zn broertje, een hele lading duplo ligt al thuis ( en daar speelt hij dus met de auto’s, door het hele huis gaat hij heen) en we zijn voor onze jongste (2,5) begonnen met de toettoet serie.



het liefst wil ik voor zn verjaardag iets uitbreidbaars, zoals we eerder met de treinbaan begonnen zijn maar die is wel vrij compleet nu. Lego heb ik geprobeerd en ondanks dat hij de brandweermotor erg leuk vind sloopt hij die dus uit elkaar, vandaar mijn gedachte naar playmobiel. zijn toch completere poppetjes, completere auto’s, enz.

Je hebt een hele vakantie serie van Playmobiel, wij hebben de camper (4859) en het kinderbadje (4864). En mijn zus en ik speelden altijd met van alles door elkaar :wink: dus ik zou niet teveel blind staren op series.



De camper is heeeeel compleet en Marijne maakt er hele verhalen mee, dat vind ik wel een aanrader. En je hebt ook een hele brandweer lijn waar mijn man bij kwijlt :mrgreen:

Dat is altijd lastig hè? Je weet echter nooit of er veel mee gespeeld gaat worden.



Als hij van auto’s etc houdt, is de bouwplaats ook erg leuk!

als ik het allemaal zie vind ik alles leuk, maar aangezien het een 1e set is moet er wel meteen als set mee gespeeld kunnen worden. Het zou dus niet een te kleine set moeten worden.



Combineren kan uiteindelijk inderdaad alle series, dat idee had ik ook al. Maar dan moet wel eerst de basis er zijn. Ik twijfel nog even door. Vind de boerderij inderdaad erg leuk, maar Jesse kennende zou hij eerder gaan voor een brandweerauto ofzo… Ik kan ook kiezen voor een set van 20 euro natuurlijk en via MP een wat ouder setje erbij halen, dan is er meteen meer speelmogenlijkheid.

Wij zijn ook begonnen met een set van Marktplaats. Prima begin. Grote set voor minder geld en als er niet mee gespeeld wordt verkoop je 'm weer voor ongeveer hetzelfde geld :wink:



Succes met kiezen welke het wordt :thumbup:

Het is de politie-auto met botenoplegger en speedboot geworden. Hij heeft 2 sets met losse poppetjes erbij gehad en een brandweerauto’tje (kleintje) succesverzeketd!

Het is de politie-auto met botenoplegger en speedboot geworden. Hij heeft 2 sets met losse poppetjes erbij gehad en een brandweerauto’tje (kleintje) succesverzeketd!