" Plattekaas " Wat is dat??

Ik heb een kookboek uit de bieb gehaald, en in veel recepten staat dat er plattekaas is moet.

Weet iemand wat dat is?

edit: ben er inmiddels achter dat het een soort kwark achtigs is, maar wat moet ik dan in NL kopen om dat te krijgen?

Beetje googlen en wat ik vind is:

“Verse kaas - in België heet dit product platte kaas - wordt gemaakt van melk, room of wei”

“het maken van kwark/platte kaas”

Oftewel: plattekaas is dus verse kaas/kwark (wat in feite ook weer hele jonge, dus verse kaas is).

Succes, ben benieuwd wat je wilt gaan maken!

@mereltje85 wrote:

Oftewel: plattekaas is dus verse kaas/kwark (wat in feite ook weer hele jonge, dus verse kaas is).

Dat had ik inderdaad ook al gevonden, maar wat moet ik dan in NL kopen? Hutenkase ofzo?

Ik ben benieuwd of mensen het weten hier…ik had er echt nog nooit van gehoord :lol:

Gewoon kwark idd…

Oké!

Bedankt! :mrgreen:

Mmm plattekaas, lang geleden dat ik dat heb gegeten! :drool:

Haha grappig die verschillen in woorden tussen belgen en nederlanders! :wink:

Kwark… :lol:

Plattekaas klinkt eigenlijk wel eetbaarder ja :mrgreen:

idd platte kaas is het belgie’s woord voor verse kaas of kwark ahahahahah

ik heb nog wat in me frigo staan :stuck_out_tongue: kleine noor is dol op platte kaas hahahah

net zo als plat water. Dat is dus water zonder bubbels

haha en ik zat nog wel gewoon te denken aan een stuk rechthoekige kaas die je wel eens in de winkels ziet :lol:

@dragon wrote:

haha en ik zat nog wel gewoon te denken aan een stuk rechthoekige kaas die je wel eens in de winkels ziet :lol:

Ik dacht smeerkaas 8)

en dan nog wat het verschil tussen aardapels en patatten!!

en hamburgers en frikandellen ?

haha wij hebben belgische vrienden maar wist niet wat me overkwam dat we daar patat gingen eten !!!

ik heb 2 keer een half jaar in antwerpen gewoond

en in het verzorgings huis waar ik stage liep kregen de mensen voor op brood plattekaas met krieken

erg lekker maar niet op mijn brood

Gewoon kwark. :mrgreen: