Dag allemaal ik ben Latoya heb me al voorgesteld in de voorstel hoek…
Ik heb een zoontje van 2 mnden oud en mijn boefje heeft een plat achterhoofdje doordat ie constant op zn achterhoofd wil liggen hij kan heel goed naar rechts en links bewegen maar vind dit prettiger…
Hebben em al overal mee gelokt enz maar t helpt echt voor geen meter.
Weet niet zo goed wat te doen, en wil niet dat ie in de toekomst een helmpje op moet…
Wie weet wat we er nog meer aan kunnen doen?
Er zijn van die kussentjes te koop dat ze op de zijkant kunnen slapen, als je erop zoekt op dit forum, kun je t vast wel vinden.
Maar het is niet altijd zo dat een helmpje nodig zal zijn hoor. Bij veel kindjes trekt het vanzelf weer bij als ze eenmaal minder op hun rug liggen.
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje
Loek heeft dat ook heel erg gehad. Ik moet wel zeggen dat t wel n beetje in de familie zit.
Iedereen van mijn man zn kant die hebben n iets afgeplat hoofd
Ik heb wel ervaren dat ze bij t cb dat goed in de gaten hielden doordat ze zn hoofd wat vaker
opmeetten. Dus ik zou zeggen kijk t aan en bespreek t anders.
Wij hebben bij Loek iedere keer zn bedje anders opgemaakt en felle knuffels aan zijn
verkeerde kant geplaatst en moet zeggen dat hielp veel
Zon kussen kan ook heel goed helpen.
Verder heb ik geen adviezen dus heel veel sterkte en wie weet komt er iemand met De gouden tip
onze dochter heeft ook een plat achterhoofd is nu wel iets minder geworden. zij had daarnaast ook linksachter dat het iets platter was als rechtsachter door haar in een speciaal kussen te leggen op haar rechterkant is dat nu bijgetrokken.cb vond het nu “cosmetisch plat” dus hoeft geen helmpje en als ze meer gaat rollen trekt het weer bij.komt sowiesomeer voor aan mijn vaders kant en ik ben zelf ook niet helemaal mooi bol
Dus als ie wat ouder is en gaat rollen en meer gaat zitten kan t nog goed komen…
We proberen natuurlijk wel nog steeds zo min mogelijk als ie wakker is op zijn achter hoofdje te leggen…
hmmm vind t gewoon rot en maak me mischien nu al veel te druk
hallo
Gefeliciteerd met je kleine mannetje.
Veron heeft dit ook gehad en na advies van het cb idd ook een zijligkussen gekocht. Hier hielp dat helemaal niets hij drong net zo lang tot hij weer op het platte gedeelte lag.
En dat het op oudere leftijd weer weg trekt ben ik niet echt zeker van.
Veron lag ook graag op zijn buik, dus vanaf toen hebben wij hem op zijn buik laten slapen dus liggen ze op hun wang. Samen met de therapie is het wel goed gekomen gelukkig.
Ik zou ouders vragen op het cb wat zei ook denken.
Ik zou in elk geval zelf niet denken dat het wel goed komt.
Heel veel succes want ik weet dat het heel lastig is.
wij hebben voor Tara kinderfysio gehad, om een plat hoofdje te voorkomen.
ze lag ingebakerd.
daarna heeft ze in een zijligkussen gelegen
je kunt een afspraak maken met de kinderfysio. Nu kun je er nog goed wat aan doen.
gr Leonie
Jim heeft een hele sterke afplatting gehad achter en links en hiervoor fysio gehad, hij hoefde geen helmpje omdat ik zo consequent met hem ben geweest, hij heeft nog steeds geen mooi rond hoofdje, maar het is acceptabel en hij kan later geen last van zijn zich of wat dan ook krijgen er door. Het kan bij afplatting namelijk zo zijn (ik denk voornamelijk aan de zijkant) dat het gezichtje dan ook scheef trekt en daar kunnen ze dan op latere leeftijd (buiten het feit dat het er natuurlijk raar uit ziet) problemen mee krijgen. Wat heel belangrijk is is veel oefenen met omrollen en op de buik liggen, daardoor gaat de druk van het achterhoofd af, als de afplatting niet zo heel erg is zal het dan idd wel beter worden, als het wel erg is zou ik even contact opnemen met een kinderysio. Ik had voor Jim een back to sleep, een kussentje op een matje met twee rolletjes tegen het omrollen, de fysio en ik waren daar allebei heel enthousiast over. Met die rolletjes legde ik hem bijv. ook vast op zijn zij in de kinderwagenbak, hij heeft zo een maand of 4 in de wagenbak geslapen 's nachts. Ik heb voor Sem ook weer zo’n ding gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt, heb hier dus een nieuwe liggen, als het je wat lijkt mag je hem van me overnemen, pb me dan maar!