ik moet morgen bij Juul urine opvangen dmv een plaszakje
weet iemand hoe dat werkt, heb er een van de apotheek, maar heb geen idee
Ik plakte hem altijd gewoon op van onderen wel zo dat ik de meeste kans had dat het in het zakje terecht kwam haha. Niet te ver naar voren plakken…
Y.eline heeft een tijd gehad dat ze elke 2 wkn dr urine moest laten testen maar het ging wel eens verkeerd dat er niks in zat maar alles in dr luier :oops:
dus je doet het om en dan gewoon de luier om en maar afwachten wanneer er iets uitkomt.
hoop dat het morgenvroeg gelijk lukt, want dan kan ik het nog vroeg wegbrengen en morgenmiddag de uitslag.
Ja plaszakje en daarover gewoon de luier…
Heb nog ff gegoogled en vond dit nog:
Je moet echt even met 2 vingers de schaamlipjes op zij drukken en dan erop plakken zodat het wel vlak bij urineweg-vagina komt. En je moet het plaszakje dan naar achteren leggen, richting de billetje dus en veel controleren.
Ik zou het ook gewoon morgenvroeg gelijk bij het wakker worden het zakje op plakken en na wat drinken gaat ze vast wel plassen, ze hebben maar een beetje nodig dus het zou opzich moeten lukken…gewoon vaak even kijken of er wat in zit…
ze is de laatste dagen flink ziek, en plast dus niet erg veel.
maar het gaat vast lukken
Oei lastig he, Y.eline plaste ook altijd weinig maar dronk ook amper wat (vandaar dat ze ook een tijd had met een paar keer blaasontsteking achter elkaar). De meeste kinderen plassen als ze wakker zijn of even na de voeding, hoop voor je dat ze gauw gaat plassen :hug:
Beterschap met je meisje
Hier een ervaringsdeskundige!
Je pakt een beker oid. Je legt Ju.ul op een aankleedkussen, doet de luier af, legt een nieuwe luier of zo’n kraammatje onder haar billen en houdt de beker startklaar. Dan wacht je tot ze begint te plassen en dan houd je vliegensvlug de beker eronder. Dit giet je dan in het plaszakje.
Eventueel kun je de beker (als ie daar tegen kan) van tevoren even uitkoken. Tijdens het wachten even spelen met iets, afleiden zodat ze een beetje wil blijven liggen. Misschien ook daarvoor even wat laten drinken.
maar dan heb ik het plaszakje toch neit nodig, kan ik het bekertje toch ook inleveren
het zakje zit erom ben benieuwd
mijn tip:
vaak controleren, zodat als het zakje toch los laat, je het ontdekt voordat hij weer leeggelopen is in de luier!
het is gelukt
niet veel, maar er zat wat in, hoop dat het voldoende is,
vanmiddag om 1500 een afspraak
Oh super zeg!! fijn dat het gelukt is…
Er hoeft maar een klein laagje in te zitten dat is meestal al voldoende…
Nu hopen dat alles goed is :thumbup:
En?
Ja ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat?