plaswekker

We willen voor onze zoon van 6j een plaswekker kopen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat je ze bij de thuiszorg kunt huren. Wellicht een idee om te proberen of het werkt?

Ja, ik heb er ervaring en mijn ouders ook. Als kind heb een paar nachten een plaswekker gehad (een heel lang verhaal over hoe dit gekomen is, ongeluk op nieuwe leren plassen nav dat ongeluk).

Ik vondt het echt heel naar toen als kind, schaamte enzo.

Maar het heeft wel geholpen.

t, is erg naar dat bedplassen , ook met logeren enzo :?





baad het niet dan schaad het niet, proberen kan geen kwaad.



succes :thumbup:

Volgens onze kinderarts heeft een plaswekker meestal geen zin voordat een kind 8 jaar is :shifty:



Maar als je dit toch nu wilt gaan doen zou ik bij de verzekering informeren waar je ze kan halen. Die hebben vast weer allerlei regeltjes qua vergoeding waar je ze dan moet halen :wink: .

Ik heb ook idd. gehoord vanaf een jaar of 8. Onze zoon van 6 plast ook opeens in zijn bed…

Wij maken hem nu wakker om te laten plassen een uurtje nadat hij in bed ligt en als we zelf naar bed gaan. Ik heb deze tip van een site over bedplassen en het werkt hier goed!

Onze kinderarts zei vanaf zeven jaar, mits het kind zelf gemotiveerd is!

Mij is ook verteld dat het voor zn 7e gewoon nog normaal is, dan moet het nog vanzelf kunnen komen. Als ze met 7jr niet droog zijn, dan gaat het ws ook niet uit zichzelf lukken.

@Lune wrote:

Onze kinderarts zei vanaf zeven jaar, mits het kind zelf gemotiveerd is!

Mij is ook verteld dat het voor zn 7e gewoon nog normaal is, dan moet het nog vanzelf kunnen komen. Als ze met 7jr niet droog zijn, dan gaat het ws ook niet uit zichzelf lukken.




Gemotiveerd is :eh: sorry maar wat een apart verhaal, er zijn kinderen die gewoon zo vast slapen en dus niet wakker

@melanie wrote:

@Lune wrote:
Onze kinderarts zei vanaf zeven jaar, mits het kind zelf gemotiveerd is!

Mij is ook verteld dat het voor zn 7e gewoon nog normaal is, dan moet het nog vanzelf kunnen komen. Als ze met 7jr niet droog zijn, dan gaat het ws ook niet uit zichzelf lukken.




Gemotiveerd is :eh: sorry maar wat een apart verhaal, er zijn kinderen die gewoon zo vast slapen en dus niet wakker worden.


Het schijnt, dat het op oudere leeftijd helpt, dat kinderen voordat ze naar bed gaan 10 keer tegen zichzelf zeggen: "Als ik moet plassen, moet ik wakker worden en plassen op de wc." Op de één of andere manier moet de motivatie toch van binnen uit komen. Bij kinderen jonger dan 7 jaar lijkt me dit heel erg lastig. Dit advies is door onze jeugdarts aan twee van mijn kinderen uit de groep gegeven. Ze waren beide in een paar weken 's nachts droog. Deze jongens waren 10 en 11 jaar.
Ik kan me dus voorstellen, dat een kinderarts aangeeft, dat je gemotiveerd moet zijn.

Geen ervaring met een plaswekker. Wat wij wel doen is hem anderhalf tot 2 uur na het inslapen wakker maken voor een plas. Dat werkt heel goed.

Deze tijd hebben we meegekregen van de bekkenfysio waar hij loopt ivm een overgeprikkelde blaas.

Verder is het tot 7 nog normaal dat ze s nachts een ongelukje kunnen hebben volgens de KA.

Overdag is dat tm 5. Daarna wordt het een medisch verhaal.



Sterkte!

@melanie wrote:

Ik heb er als kind ook een gehad, heel het gezin was wakker behalve ik :wink:

heeft bij mij NIET geholpen, op eens ginge het vanzelf over.

gelukkig :pray: :angel: :wink:



t, is erg naar dat bedplassen , ook met logeren enzo :?





baad het niet dan schaad het niet, proberen kan geen kwaad.



succes :thumbup:




Dat gebeurde bij ons de eerste nachten ook. Ik sliep er doorheen terwijl de andere allemaal wakker werden. :wink: Later hielp het bij mij wel.

Geen idee hoe oud ik was.

Hij is op zich best wel gemotiveerd. Hij mag iedere avond kiezen met of zonder pamper en heel vaak kiest zonder pamper en dan: “mama ik zal nu echt super mijn best doen hoor”.

Nu we wachten wel met het de plaswekker tot het meivakantie is, is voor wat rustiger, als hij dat wat minder uitgerust is is dat niet zo erg en dat geldt voor mij ook.

Nou, mijn punt is eigenlijk, een kind kan dan wel gemotiveerd zijn, MAAR als het zo vast slaapt word dat het kind niet of nauwelijks “goed” wakker te krijgen is, heeft hij/zij er geen weet van.

dat bedoel ik.



En die tweede zin van Lune daar stoorde ik me helemaal aan, wat een onzin zeg :roll:





Ik hoop dat het voor jullie gaat helpen, zou natuurlijk wel erg fijn zijn, voor je kindje ook.





gr mel