plaswekker

We willen voor onze zoon van 6j een plaswekker kopen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat je ze bij de thuiszorg kunt huren. Wellicht een idee om te proberen of het werkt?

Ja, ik heb er ervaring en mijn ouders ook. Als kind heb een paar nachten een plaswekker gehad (een heel lang verhaal over hoe dit gekomen is, ongeluk op nieuwe leren plassen nav dat ongeluk).

Ik vondt het echt heel naar toen als kind, schaamte enzo.

Maar het heeft wel geholpen.

t, is erg naar dat bedplassen , ook met logeren enzo :?





baad het niet dan schaad het niet, proberen kan geen kwaad.



succes :thumbup:

Volgens onze kinderarts heeft een plaswekker meestal geen zin voordat een kind 8 jaar is :shifty:



Maar als je dit toch nu wilt gaan doen zou ik bij de verzekering informeren waar je ze kan halen. Die hebben vast weer allerlei regeltjes qua vergoeding waar je ze dan moet halen :wink: .

Ik heb ook idd. gehoord vanaf een jaar of 8. Onze zoon van 6 plast ook opeens in zijn bed…

Wij maken hem nu wakker om te laten plassen een uurtje nadat hij in bed ligt en als we zelf naar bed gaan. Ik heb deze tip van een site over bedplassen en het werkt hier goed!

Onze kinderarts zei vanaf zeven jaar, mits het kind zelf gemotiveerd is!

Mij is ook verteld dat het voor zn 7e gewoon nog normaal is, dan moet het nog vanzelf kunnen komen. Als ze met 7jr niet droog zijn, dan gaat het ws ook niet uit zichzelf lukken.

@Lune wrote:

Onze kinderarts zei vanaf zeven jaar, mits het kind zelf gemotiveerd is!

Mij is ook verteld dat het voor zn 7e gewoon nog normaal is, dan moet het nog vanzelf kunnen komen. Als ze met 7jr niet droog zijn, dan gaat het ws ook niet uit zichzelf lukken.




Gemotiveerd is :eh: sorry maar wat een apart verhaal, er zijn kinderen die gewoon zo vast slapen en dus niet wakker

@melanie wrote:

@Lune wrote:
Onze kinderarts zei vanaf zeven jaar, mits het kind zelf gemotiveerd is!