plastic broeken/ strikslips voor baby

wie weet waar deze nog te koop zijn?? k heb stapels katoenen luiers, maar plastic broeken en strikslips zijn nergens meer te vinden!

de hema schijnt ze nog wel te hbben… maar bij ons in de buurt niet…

Ze verplichten je al bijna om gewoon pampers te gebruiken… terwijl katoenen luiers toch beter zijn voor het milleu?

bambino mio heeft fijne katoenen overbroekjes!(daar zit een plastic laagje in)

of het beter is voor het milieu wordt tegenwoordig betwist… de belasting voor het milieu door wasmiddel en hoge wastemperaturen staan ongeveer gelijk aan de belasting door wegwerpluiers(althans zo heb ik het begrepen…)

babywalz heeft ze geloof ik ook :think:

En de hema zou je kunnen proberen als ik me niet vergis heb ik ze daar van de week zien liggen :think:

Ik heb strikslips altijd onprettig gevonden… maar er zijn massa’s goede alternatieven gelukkig!

Ik heb net het fleece broekje besteld van Tots Bots, bij kaatje katoen (www. nl zeg maar), daar vind je nog veel meer alternatieven (duurste maar ook het prettigste zijn de wolwikkels van Wolwikkel Amsterdam) en ook ‘storm op zolder’ (even google) heeft goede alternatieven van PUL en ook zekfmaakpatronen.

Ik heb trouwens nog een aantal zelfgesponnen, zelfgebreide schapenwollen overbroekjes. Die zijn echt het allerallerbeste! Ik gebruik ze nu nog zelf maar ik kan je wel vertellen hoe je ze maakt… pb maar even!

Allemaal beter dan plastic broekjes, die gebruik ik echt alleen voor noodsituaties, want hij krijgt er nogal uitslag van… ook van pampers trouwens, maar die gebruiken wel wel 's nachts (nou ja, pampers, die van de etos dan) zodat we niet hoeven te verschonen.

Katoenen luiers zijn nog altijd beter voor het milieu. Ik doe ze tegenwoordig niet eens meer in de droger omdat het makkelijker vouwen is als je ze gewoon dubbelgevouwen op een wasrekje hangt…

Hema heeft ze, ik heb ze van de week nog zien liggen, dacht namelijk dat het een zwembroekje was :oops: , misschien kunnen ze besteld worden bij jou in de buurt?

En je hebt natuurlijk tegenwoordig ook die kant en klare katoenenluiers…maar dat is misschien te duur :think:

op de website van de Hema kan je ze bestellen en dan je “bestelling” naar het dichtsbijzijnde filiaal laten sturen :thumbup:

die broekjes van bamboe schijnen heel lang te moeten drogen omdat er zoveel materiaal in zit hoorde ik?

(ik ben uit gemak maar overgegaan op wegwerpers, al dan niet biologisch. ik zal de komende jaren geen vliegreizen meer maken, dus dat scheelt al voor het milieu :oops: )

De broekjes van bamboe zijn de luiers zelf, niet de overbroekjes; die zijn van fleece.

Ik heb net het proefpakket binnen met een bamboe luier en een fleece overbroekje… de bamboeluier (bamboozle) is nu aan, ben benieuwd! Het overbroekje ga ik eerst even apart wassen, is namelijk rood en schijnt af te geven bij de eerste keer wassen…

aha, je hebt dus een luiergedeelte en een overbroekje bij de bamboozles? dat wist ik niet. Ik lees even mee, ben benieuwd hoe die bevalt.

ps, groenevrouw, prachtige dag waarop je geregistreerd bent! :inlove: (zie banner)

ze zijn gevonden! in staphorst is een winkel die ze nog in het assortiment heeft… hoelang wist die man niet dus ik heb maar zo ingeslagen dat ik voorlopig met de eerste vooruit kan…

Als je nog meer nodig hebt, ik heb een heel aantal strikslips en plasticbroekjes liggen die ik niet meer gebruik, ik ben overgegaan op de broekjes van wikkels.

Jekka

aha, je hebt dus een luiergedeelte en een overbroekje bij de bamboozles? dat wist ik niet. Ik lees even mee, ben benieuwd hoe die bevalt.

ps, groenevrouw, prachtige dag waarop je geregistreerd bent! Verliefd (zie banner)

(groenevrouw heet voortaan dus Nienke :wink: )

De Bamboozle bevalt me best goed, hoewel hij een redelijk lange droogtijd heeft op het droogrek, volgende keer gaat hij mee de droger in.
Het overbroekje bevalt me minder. Het is een fleece overbroekje en er wordt geadverteerd met "ongelooflijk, blijft de hele nacht droog" maar in werkelijkheid lekt het nog sneller door dan een wolbroekje dat nodig in de lanoline moet :evil: (in minder dan twee uur dus)
Ik heb gemaild en ze adviseerde me om een extra luier erin te doen of het te behandelen met lanoline zoals wolbroekjes. Dat laatste heb ik gedaan, hij hangt nu te drogen, ben benieuwd of het helpt... maar eigenlijk vind ik het SUF! De andere totsbots overbroekjes vind ik trouwens wel orima, maar ik heb nu overbroekjes besteld bij Storm op Zolder, eens zien hoe die zijn (die zijn gemaakt van PUL, een soort katoen met een behandelde laag)...

Ik vind de Bamboozles wel fijn, maar om eerlijk te zijn gebruik ik ook katoenen luiers voor de goedkoop, en ik zou het niet kunnen betalen om er een hele set van aan te schaffen... dan zou ik nog eerder een paar bamboe inleggers aanschaffen en die met de gewone katoenen luiers gebruiken.

GroeneVrouw, Nienke, ach nog steeds een prachtige registratie datum :smiley:

Ik ga het denk ik eerst maar eens proberen met een old skool luier 8) voordat ik aan de bamboozles o.i.d. gebin Misschien vind ik het wel helemaal niks.

Mijn dame poept nog veel namelijk :roll: hoezo BV wordt afgesteld op de behoefte en geen/weinig reststoffen :think: