Alex is nu 2 jaar 10 maanden. Hij is nog niet zindelijk maar hij begrijpt al dat hij zijn plasjes kan “controleren”.
Als hij bezig met andere dingen is, plast hij in zijn luier, alleen af en toe wil hij naar het potje en dan plast hij 5 keer achter elkaar Hij kan nog niet herkennen het gevoel van een volle blas.
Tot nu toe, gebeurt dit allemaal thuis, maar wat zal ik doen als hij een van deze dagen zegt dat hij wil plassen en wij op pad zijn??? Hem zeggen “doe het maar in jouw luier” is geen goede idee, ik denk dat, een keer dat zij al begonnen zijn, moeten zij gewoon doorgaan met de “training”.
Ik kan dan het potje meenemen, of gewoon een Café of bibliotheek of openbare plek zoeken, of “achter een boom” gaan plassen, of…???
Wat doen jullie dan in zo´n situatie??
Juul zit in precies dezelfde fase en eigenlijk heb ik daar nog niet eens over nagedacht… :think:
ik zoek indien mogelijk een wc op (idd cafe, supermartk (hoe vaak we daar niet op de wc zitten, nog steeds…), kapper enz enz), of als het een beetje in de natuur is tegen een boompje. En ik neem/nam vaak een luier mee voor als ie opeens moet plassen waar er echt geen mogelijkheid is. dan kan ie gewoon in de luier plassen (hoef je um niet om te doen, maar gewoon ervoor houden). Lastige periode he.
Wij zochten een wc op…
Ik nam wel vaak een onderbroekje en extra broekje mee in mijn handbagage voor ongelukjes.
Dat van die luier is wel een heel goed idee! Het lijkt me alleen handiger met een jongetje, dan met een meisje; dan moet je 'm tussen haar benen gaan proppen…
ik duik een winkel in… of een restaurant…
maar heb wel altijd reserve kleding mee…
mocht ik nou ergens zijn waar we nergens naar binnen kunnen dan maar wildplassen…
ja komt oom agent dan maar hopen dat hij begrip heeft voor de situatie…
Ik was vandaag in een bekende babywinkel en daar hebben ze geen klantentoilet.
Mischa mocht daar dus echt niet plassen, deed het zowat in z’n broek :roll: .
Ik snap het op zich wel hoor, het is daar natuurlijk gewoon het beleid.
Maar zelfs toen ik uitlegde dat hij net zindelijk is, en hij het dus nog niet zo lang van te voren aan kan geven wanneer hij moet zei ze:
Ja, ik vind het knap van hem dat hij het zelf aangeeft, maar hij kan hier echt niet plassen.
Goed, als moeder zijnde werd ik daar dus een beetje boos van…
Maar misschien zijn dat de hormonen wel, haha.