Uitgegeven: 6 augustus 2009 20:10
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2009 20:15
AMSTERDAM – Plassen onder de douche heeft nogal een onhygiënisch imago, maar volgens een Braziliaanse milieuorganisatie is het beslist een overweging waard. Het zou het milieu namelijk ten goede komen.
© ANP De logica achter het idee ligt hem in het feit dat het toilet overgeslagen wordt en het dus veel water bespaart. De organisatie roept middels een campagne dan ook iedereen op er een nieuwe gewoonte van te maken.
Dat meldt de Telegraaf donderdag.
SOS
De organisatie koos voor de campagne met een luchtige ondertoon. In de filmpjes die SOS Mata Atlântica liet maken klinken kinderstemmen en zijn getekende poppetjes te zien die het goede voorbeeld geven. ‘Plas onder de douche en redt het Atlantische regenwoud’, zo luidt het credo.
ik ben er vooral voor in nederland in te voeren dat overal standaard regenwater wordt aangesloten op je stortbak ipv liters en liters met drinkwater te gebruiken om je wc door te spoelen…
ja en als je zegt je kan uit de wc drinken staan mensen je zo :shock: aan te kijken en zie je ze langzaamaan :sick: groen worden van gaaaaaaaaaaaaaaaaaatver DAT DOE je toch niet ? uit de WC ??
jammer hoor ik ben het met fiep eens en dan ook nog mensen met een tuin verplichten om een regenton aan te schaffen om met het opgevangen regenwater hun tuintje te bewateren. :thumbup:
@fiep klophout wrote:
ik ben er vooral voor in nederland in te voeren dat overal standaard regenwater wordt aangesloten op je stortbak ipv liters en liters met drinkwater te gebruiken om je wc door te spoelen…
Mee eens!!!
@fiep klophout wrote:
Zo, echt wel!! Zooooo zonde.
Eerlijk gezegd doe ik dat ook meestal hoor, het verdwijnt toch linea recta in de afvoerput…Heb ik geen probleem mee hoor!
Ik moet ook altijd als ik onder de douche sta, en heb dan geen zin om helemaal nat naar de wc te lopen.
:oops: :oops: :oops:
Ik plas altijd onder de douche, heerlijk… laat het lekker tussen mn tenen door sijpelen… nog heerlijker… sterker nog, ik heb een toilet op de badkamer maar ik houd het op zodat ik het onder de douche kan doen…
:sick: goor wijf :mrgreen: :-*
@faizaa wrote:
Ik plas altijd onder de douche, heerlijk… laat het lekker tussen mn tenen door sijpelen… nog heerlijker… sterker nog, ik heb een toilet op de badkamer maar ik houd het op zodat ik het onder de douche kan doen…
Zoals jij het vertelt klinkt het bijna lekker hahahahahaha
@nathaliehvdominique wrote:
:sick: goor wijf :mrgreen: :-*
Pardon??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ron, het IS ook lekker… ahhh… :thumbup:
@Sis wrote:
@fiep klophout wrote:ik ben er vooral voor in nederland in te voeren dat overal standaard regenwater wordt aangesloten op je stortbak ipv liters en liters met drinkwater te gebruiken om je wc door te spoelen…
Zo, echt wel!! Zooooo zonde.
Hier sluit ik me ook bij aan… :thumbup:
Onzinnig plan. Stel je voor hoe veel water en energie het kost als je bij elk lullig plasje die warme douche weer aan moet trappen :roll:.
@pippilangkous wrote:
Onzinnig plan. Stel je voor hoe veel water en energie het kost als je bij elk lullig plasje die warme douche weer aan moet trappen :roll:.
whahahahahahahahahaha :mrgreen:
en ik mijn zoon maar leren om niet onder die douche te plassen… :mrgreen:
maar idd gooi regenwater in die stortbakken!!
@marijke79 wrote:
en ik mijn zoon maar leren om niet onder die douche te plassen… :mrgreen:
grapje toch Marijke?
Ik ben blij als Lys het daar doet, meestal doet ze het net op de vloer voor we de cabine ingaan :roll:
@annette77 wrote:
@marijke79 wrote:en ik mijn zoon maar leren om niet onder die douche te plassen… :mrgreen:
grapje toch Marijke?
Ik ben blij als Lys het daar doet, meestal doet ze het net op de vloer voor we de cabine ingaan :roll:
Mischa is zindelijk qua plassen, daarom leer ik hem dat ie dus voor het douchen moet gaan plassen en niet onder de douche...
Lys niet, maar ik moet eerlijk zeggen, als ze een keer onder de douche zou plassen zou ik dat niet erg vinden, water erover en klaar, ik maak hem ook schoon, dus komt best goed toch?
@Anne-marie wrote:
Eerlijk gezegd doe ik dat ook meestal hoor, het verdwijnt toch linea recta in de afvoerput…Heb ik geen probleem mee hoor!
Ik moet ook altijd als ik onder de douche sta, en heb dan geen zin om helemaal nat naar de wc te lopen.
:oops: :oops: :oops:
dat heb ik dus ook
Er zijn maar weinig landen die hun wc doorspoelen met drinkwater.
En al helemaal weinig landen met drinkwater van dezelfde kwaliteit als in NL.
Frankrijk of Spanje bijvoorbeeld, daar drink je water van flessen (als je op vakantie gaat, als je er woont wen je er aan schijnbaar) en voor de rest gebruik je kraanwater.
Regenton voor de tuin is zeker goed, misschien zelfs beter voor de planten ivm kalk in kraanwater (weet niet zeker of dat voor alle planten beter is, zou ik aan mijn man, Hendrik Jan de tuinman, moeten vragen)
Oh en niet zelf de auto wassen, bij de wasstraat is veel beter voor milieu, omdat ze daar minder water gebruiken (vangen het water op met roosters en hergebruiken dat dan weer.)