plasjes op het potje gaat goed, poepen wil ie niet

Iemand tips? Mijn zoontje houdt zelfs zijn plasjes op als we ergens heen gaan en doet het flink op het potje, maar poepen is steeds in zijn broekje, dat wil hij niet meer op het potje doen. :think:

Rustig erover blijven praten en ook vragen wat hij er zo spannend aan vind.



Aniek is sinds oktober 2007, dus vorig jaar, plaszindelijk overdag.

Poepen is ze NU pas zover mee dat ze 8 op de 10 keer op de wc durft.

Maar zodra ze wat last heeft van obstipatie of stress. Zoals vanavond, had ze straf. Dan doet ze het gewoon weer in haar luier.

Die krijgt ze nog aan als ze er om vraagt en soms nog snachts.

Het is heel normaal dat ze over poepen een stuk langer doen dan over een plas, zeker als ze niet elke dag goed kunnen poepen.

hier wil Tyg af en toe op de wc

en af en toe niet meer

maar dan geef ik hem de keuze:

of op het potje, of op de wc.

en dan halen we 9 van de 10 keer het potje er weer bij.

Hier is Tycho sinds een klein maandje overdag helemaal zindelijk.

Het poepen heeft hier ook wat langer geduurd.



Hij heeft ook nooit op het potje gepoept, maar gelijk op de wc met een brilverkleiner.



Eerst ging hij ook nog steeds stiekum in een hoekje in zijn luier zitten poepen. Tot dat hij een keer eigenlijk per ongeluk terwijl hij ging plassen ook even een drolletje meepersde. Hij vond dat wel erg interesant en voor een poepje kreeg hij ook twee stickers. Dus dat vond hij ook wel wat.



Nu poept hij soms wel drie keer op een dag, en vraagt hij niet eens meer om een stickertje.



Het komt vanzelf.

Sara hetzelfde. Eerst wel een paar keer maar nu consequent in haar onderbroekje of luier. Ze krijgt van mij een kadootje als ze het wel op het potje doet en als dat goed gaat dan komt er weer een stickervel (werkte bij plassen erg goed).



Wat ik nu doe is de keutel in het potje wippen (vereist wat handigheid) of haar even op het potje neerzetten om het zelf te doen (wiebel wiebel). En elke keer even zeggen dat ik het zo goed vind dat ze heeft gepoept en dat ze het de volgende keer in het potje mag doen.



We maken kleine vooruitgang want eerst wachtte ze gewoon net zolang dat ze 's avonds voor het slapen gaan de luier aan had. En nu doet ze het als ze moet (ze houdt dus niet meer in). Tis momenteel alleen een beetje lastig met windjes laten…Dan komt er wel eens wat mee :sick: Ow en ik vind het zooooooooooooooooooooo ranzig om het uit te spoelen he…heb de neiging om hup de boel in de kliko te mikken…maar ja beetje zonde :mrgreen: