Plas-vraagje ;)

Ik heb even een plas-vraagje 8)



Laten jullie je peuterzoon zittend of staand plassen?

Ik laat hem eigenlijk altijd zitten, maar van papa en oma mag hij ook wel eens staand plassen, dus nu wil ie niet meer zitten (doet ie wel, maar hij zegt dat ie het niet wil :wink: ).



Hij plast, zowel zittend als staand, altijd netjes in de wc (hij vindt het geweldig om het plasje in het water te horen kletteren :mrgreen: ), dus wat dat betreft maakt het me niet zo veel uit.



Is zittend plassen beter voor de blaas, of maakt dat niks uit?

Geen idee of het beter is voor de blaas. Zoon gaat meestal alleen naar de wc en blijft dan staan. Hij heeft alleen wel eens de neiging om zijn piemel te laten hangen zonder vast te houden en dan knoeit hij wel eens op de bril :roll:

Volgens mij maakt het niks uit. Lars gaat ook altijd zitten, overal eigenlijk.



Wij hebben Lars geleerd dat hij gaat zitten, meer om het smeren te voorkomen. Papa zit ook.

Zittend plassen is wel beter voor de blaas (in ieder geval voor oude mannen ;), maar hier helaas een jongetje dat alleen onder protest gaat zitten… Maar ja, mijn man blijft ook staan, dus dat helpt niet echt mee.

Maar als ik jou was, zou ik hem echt laten zitten. Nu plast hij misschien nog netjes in de w.c., maar als hij groter wordt, gaat het er makkelijker overheen ;).

Hier plast hij altijd staand tenzij hij moet poepen dan plast hij zittend. het gaat bij beiden wel eens fout omdat de straal te hard is :lol: Ik heb hem leren dweilen, dat scheelt een stuk. Hij is zich nu iets meer bewust van het niet leuke klusje en probeert beter te mikken.

hier wordt gezeten…ook mijn man gaat zitten



anders mag hij zelf de wc schoonhouden.



en het maakt voor de blaas niets uit.

ze schijnen het alleen beter te voelen.



dat zeiden ze op de poep en plas poli

Hier gaat de jongste zitten zo hebben we hem dat ook geleerd.

De oudste doet alle 2 maar vaak staan en die hebben we ook zittend geleerd.

Dus met de jongste komt dat ook wel als die groter is.

Papa zit dus kindlief leer ik ook te gaan zitten. En ergens ooit heb ik gehoord dat kinderen beter uitplassen omdat de bekkenbodemspier meer ontspant bij het zitten dat kan mogelijk een blaasontsteking voorkomen.

@knollie1 wrote:

en het maakt voor de blaas niets uit.

ze schijnen het alleen beter te voelen.



dat zeiden ze op de poep en plas poli




Wij lopen met de middelste bij de poep- en plaspoli.

Ons zoontje moet verplicht zitten met wc-verkleiner onder zijn billen en voetenbankje onder zijn voeten. Wij hebben op de poli het boek van Hillie en Billie gekregen waarin dit alles voor ouders wordt uitgelegd. Voor kinderen staat het als verhaal.



Meer info op: http://hillieenbillie.nl/ (dit is geen commerciële link)

Ook wij hebben geleerd dat ze zittend moeten plassen van de bekkenbodemfysiotherapeute. En in de juiste houding met voetenbankje enzo.



Dit heeft zoals Rhiannon al schrijft te maken met het goed kunnen leegplassen.

hier plast al het zindelijke manvolk zittend.

Zittend. Behalve als we haast hebben :slight_smile:

Hihi soms buiten zou voor mij ook als uitzondering mogen, maar swah zover zijn we hier nog niet…*gaat even gauw een zekere wel commercieele site openen om een bepaald boek te printen… :shifty: *

Hier zitten ook al zindelijke mannen :mrgreen: is beter voor de blaas/prostaat en beter voor mijn wc :mrgreen: :mrgreen:

Hier zaten beide mannen altijd, ik hoopte dat hij nooit door zou krijgen dat je ook staand kunt plassen :wink: Ik vind zat zo smerig, een vieze wcbril, of die bril omhoog en dan een vieze rand.

Maar helaas, zijn vriendje dat ook bij de gastouder komt, had ook leren plassen op de wc, staand. En sindsdien wil hij het ook. Dus nu staat hij vaak wel.

hier moet hij zittend plassen met de ellebogen op zijn knieeen…dan plast hij iig IN de wc.



op school moet hij ook zitten dus dat scheelt ook.