plas ophouden maar niet op potje of de wc willen.

Hallo,

Merel is nu 2,5. We zijn al een tijdje bezig om haar zo nu en dan op de wc te zetten en om haar overdag zonder luier te laten lopen.

In het begin plaste ze gewoon als ze moest plassen en stond altijd heel verbaasd te kijken :smiley: :lol:

Eergisteren zat ze aan tafel en moest plassen. maar voordat ze op de wc kon gaan zitten, plaste ze op de grond. Ze moest heel erg huilen. Ik heb haar verteld dat het helemaal niet erg is en dat mama het zo wel opruimt. Na haar getroost te hebben heb ik het opgeruimd en was het klaar.

Gisteren liep ze weer zonder luier. Ze gaf aan dat ze moest plassen en liep heel vaak naar de wc om te plassen, maar wil er binnen 5 sec weer af. Dit terwijl ze wel nodig moet. Ze houd haar plas gewoon op. Ze gaat lopen en zegt regelmatig dat ze moet plassen. Maar ze wil niet plassen in het gras, op het potje of op de wc. Na een half uur heb ik haar maar op de wc gezet. Ze begon te huilen en zei dat ze eraf wilde. Ik heb haar geprobeerd op de wc te laten blijven zitten en toen moest ze dus toch plassen. Ik klappen en helemaal blij doen!!

En zij helemaal trots. Toen papa thuis kwam, wilde ze dat meteen vertellen!

's middags hetzelfde verhaal. Nodig moeten plassen, maar niet op het potje of de wc willen plassen. na een tijdje toch maar even op de wc gezet (dat vind ze echt!! niet leuk) en toen ging ze toch plassen. En weer was ze blij en trots.

Maar nu is dus mijn vraag wat ik hier mee aan moet. Ze kan de plas goed ophouden, maar wil niet op het potje of op de wc plassen. Waarschijnlijk vind ze dat heel erg eng. Maar moet ik het nu maar laten en de luier weer aan doen of haar toch zo nu en dan (dwingen en) op de wc zetten. Dan plast ze wel en is daarna wel trots.

Maar ik wil eigenlijk niet dwingen. Maar aan de andere kant denk ik dat als ze misschien een paar keer op de wc geplast heeft ze dan over haar angst heen is. Ik weet het niet.

Ohja, Als ze niet moet plassen vind ze het niet erg om op de wc te zitten. Ze gaat rustig zitten en zoekt op haar gemak een sticker uit en plakt die op een vel papier. Zodra ze echt moet plassen komt de angst om de hoek zetten

Wat zouden jullie doen?

Alvast heel erg bedankt

Veel groetjes

Yvonne

Niemand tips?

Ze loopt nu met dit warme weer regelamtig in haar blote kont. Als ze dan moet plassen of moet poepen dan vraagt ze om een luier.

ik vind het prima zo. Ze is dus eigenlijk al zindelijk, maar durft niet te plassen of te poepen op de wc of het potje. Dat komt waarschijnlijk vanzelf.

Dus wacht wel af

Komt idd ws vanzelf, hadden wij hier ook heel lang. Hij was helemaal in paniek toen ie op de grond geplast had :roll: En dan nu uit het niets(ok, 3weken geleden :wink: ) wilde hij op het kdv plotseling wél op de WC plassen :shock: Nu is ie (overdag) praktisch zindelijk. Alleen poepen op de WC vind ie nog eng, dus dan vraagt ie weer om het luier. Al poept ie soms ook weer wél op de WC- tja het is echt niet bij te houden… Nu alleen 's nachts nog :think:

Overigens hebben wij nooit veel aandacht aan de angst besteed :think: Gewoon gezegd, geeft niet, hoort erbij en klaar :wink:

Hej,

Bedankt voor je antwoord. Herkenning is wel fijn. Ik weet nu dat ik op de goed weg zit, dus ik wacht gewoon af.

Groetjes

Yvonne

@beitsche wrote:

Ze loopt nu met dit warme weer regelamtig in haar blote kont. Als ze dan moet plassen of moet poepen dan vraagt ze om een luier.

ik vind het prima zo. Ze is dus eigenlijk al zindelijk, maar durft niet te plassen of te poepen op de wc of het potje. Dat komt waarschijnlijk vanzelf.

Dus wacht wel af

Hier is dat nu dus nog steeds zo… ze is nu bijna 4,5… ben teneinde raad.

Lopen bij een haptonoom…

Hoop dat het bij jou sneller gaat!!!

Hej,

Bedankt voor je antwoord.

Dat hoop ik ook :? Veel succes bij de haptonoom. Hopelijk wil het dan wel lukken en is ze snel zindelijk :pray: :pray:

Mocht je tips krijgen, zou je die hier dan neer willen zetten?

Groetjes

Yvonne

@Bren1970 wrote:

@beitsche wrote:

Dus wacht wel af

Hier is dat nu dus nog steeds zo… ze is nu bijna 4,5… ben teneinde raad.

Lopen bij een haptonoom…

Hoop dat het bij jou sneller gaat!!!

:hug:

Hier was het zien van vriendjes die op de WC zaten blijkbaar overtuigend genoeg om het toch ook eens te proberen, zou dat een idee zijn? :think:

@ Bren1970

Hoe gaat het nu? Inmiddels al wat verbetering?

Hier plast ze sinds 2 dagen ineens op een potje. Ik ben dus super trots op haar :inlove: :inlove:

Dus als dat zo door gaat komt het hier helemaal goed :thumbup:

Groetjes

Yvonne