We zijn sinds drie dagen (weer) begonnen met zindelijkheidstraining. Overdag krijgt Kaylee geen luier meer aan, ook op de psz niet.
Alleen is ze op 1 of andere manier echt bang om op het potje op de wc te plassen.
Even in het kort:
Ze geeft aan wanneer ze moet plassen. Dus zet ik haar op het potje, dat wil ze wel soms met wat overredingskracht. Ze plast niet. Vervolgens gaat ze van t potje af en plast ze zo op de grond.
Dan komt ze dus meteen maar me toe, mama ik heb daar geplast, weet ook precies aan te wijzen waar en ze wil meteen een schone broek.
Dus, ze weet wanneer ze plast en ze kan het ook aangeven.
Nu ging ze vandaag naar de psz. Vanochtend niet geplast… Terwijl ze normaal rond 12u wel al een mooie volle plasluier heeft. We dachten och plassen moet ze toch een keer, dus dat komt wel. Maar toen ik haar net ging ophalen had ze nog steeds niet geplast :? Ze had wel op t potje gezeten maar ze zei “ik wil niet plassen” en ze plast dus ook niet.
Dus, ze kan het ook ophouden, dus ze voelt het wel.
Nou krijgen we dus vanalles van tips, van “gewoon doorzetten” tot “trek haar een luierbroekje aan” en “ze is er nog niet aan toe, gewoon weer de luier aan”.
Dat ze er niet aan toe is geloof ik eigenlijk niet zo, want ze kan het ophouden en aangeven wanneer ze moet en ze vindt het niet meer fijn om een natte broek te hebben :think: Of zie ik dat verkeerd?
Edit:
Nu zijn we dus thuis, en meteen een miniplasje in haar broek gedaan. Daarna haar meteen op het potje gezet en zowaar, er kwam nog een miniplasje in het potje terecht :dance: Helemaal in de gloria gedaan, liedje gezongen, snoepje gegeten, sticker geplakt. En toen wilden we het plasje uitzwaaien, dus richting wc met het potje en toen begon ze dus weer te huilen “ik durf niet”.
Volgens mij is het dus echt angst voor het potje en/of de wc :think:
Nou ja, als iemand tips heeft, ik hoor t graag :think:
Edit2:
Belonen proberen we, maar is voor haar niet echt een stimulans. Zowel stickers, snoepjes als cadeautjes doen haar niet zoveel :roll: :lol:
Belle, toen Kaylee in haar broek plaste heb ik haar gewoon meteen op het potje gezet en gezegd van “probeer nu hier nog maar een keer”. Ik wist wel dat ze nog zou moeten, kind had de hele dag nog niet geplast… En toen kwam er een klein miniplasje. Toen ik daar zo enthousiast over ging doen en wel zes keer heb gezegd hoe trots ik op haar was, vond ze dat wel leuk geloof ik.
Alleen ging ze toen elke keer miniplasjes doen haha… Dus toen werd het “voor een miniplasje krijg je een snoepje, en voor een grote plas ook een stickertje”.
Sinds mijn vorige berichtje zitten we al op 5 stickers :shock: Ik hoop dat ze dit blijft volhouden nou
Ze gaat niet uit zichzelf trouwens, ik moet wel elke keer vragen of ze niet nog een keer wil proberen, en elke keer komt er wat :think:
Misschien vindt ze de wc eng omdat het zo klotst en lawaai geeft en het allemaal zomaar verdwijnt in het gat eronder.
Ze hebben tegenwoordig prentenboekjes over vanalles en nogwat, misschien is er ergens 1 over de werking van het toilet die je met haar kunt lezen, zodat ze begrijpt waar het water en haar plasje heen gaan? Zoiets?
Is maar een ideetje :oops: geen ervaring hier verder :shifty:
Bij Sara ging het precies zo! Staat nog wel ergens tussen mijn berichtjes in ons vorige motortopic.
Ik deed het zo:
Iedere keer wel even op het potje zitten. Sara deed dit het liefst met onderbroekje aan. En elke drup toejuichen :mrgreen: En erover praten en uitleggen. En vooral niet dwingen. Altijd gezegd dat op de grond plassen niet erg is dat het ook best in de luier mag maar dat ze een grote meid is en grote meisjes plassen op potjes :mrgreen: Daar was ze gevoelig voor. Dus iedere keer proberen en geen druk erachter. En opeens viel het kwartje. En plaste ze ook tig keer in een half uur. Want ze wilde het vel stickers vol en ze wilde een kadootje. Dit zo volgehouden en steeds meer vakjes op zo’n vel gemaakt. Op een gegeven moment begon ze de stickers te vergeten.
Nu zitten we qua poepen weer op hetzelfde punt. Ze vindt poep namelijk vies. En op het potje dan ruikt ze het en dat stinkt. Dus belandt het nu regelmatig in haar onderbroekjes helaas :sick:
We doen nu weer dezelfde riedel. Iedere keer als het mis gaat even zeggen dat het niet erg is maar dat ik graag wil dat ze het de volgende keer even zegt en dat ze het dan probeert op het potje. En als ze op het potje poept dan krijgt ze een kadootje. :mrgreen:
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: