Plas blijft nadruppelen

Mijn dochter geeft aan dat wanneer zij naar het toilet is geweest, zij last heeft van het nadruppelen van urine. Als ze het heeft afgeveegd, druppelt het daarna nog even.



Ook zie ik het in haar onderbroek.



Iemand hier ook ervaring mee?



Groetjes

Plast ze wel goed uit?

@Jippie wrote:

Plast ze wel goed uit?




Ja dat doet ze wel goed…

Speelt dit probleem al langer?

Als het sinds kort is, dan zou het wellicht een blaasontsteking kunnen zijn?

@miro wrote:

Speelt dit probleem al langer?

Als het sinds kort is, dan zou het wellicht een blaasontsteking kunnen zijn?




Het speelt wel al langer ja.

Ze kan haar plas heel lang ophouden en klaagt niet over pijn tijdens het plassen.

Dan kan het ook een vernauwing zijn door aanspannen… zie haar plasbuis als een tuinslang, ze plast goed uit, maar is misschien toch wat gespannen, dan blijft er bovenin nog wat plas hangen wat eruit drupt als ze zich helemaal ontspant… spierbewustwording kan helpen… dat ze echt leert “loslaten” en haar bekkenbodemspieren volledig ontspant.

@Cell wrote:

Dan kan het ook een vernauwing zijn door aanspannen… zie haar plasbuis als een tuinslang, ze plast goed uit, maar is misschien toch wat gespannen, dan blijft er bovenin nog wat plas hangen wat eruit drupt als ze zich helemaal ontspant… spierbewustwording kan helpen… dat ze echt leert “loslaten” en haar bekkenbodemspieren volledig ontspant.




Dat klinkt ook wel als iets wat het zou kunnen zijn. Ik bel maandag sowieso de huisarts, eens kijken wat zij zegt. Als zij er zelf niet over begint dan zal ik het eens aan haar voorleggen.



Bedankt voor je tip!



Groetjes