Plannen?!?

Hoi meiden,

Ik heb een rare vraag…ik wil namelijk absoluut niemand voor het hoofd stoten. Ik weet namelijk dat zwangerschappen absoluut niet te plannen zijn. Maar in hoeverre (als het je gegeven is) houd je rekening met het zwanger worden?

En als je het probeert te “plannen” wat is daar dan de reden van? (bijvoorbeeld uitstellen vanwege geld, opleiding, thuissituatie, of bijvoorbeeld dat je liever niet wil dat je met kerst uitgerekend zal zijn of op je eigen verjaardag?)

Of laten jullie gewoon heerlijk “de boel-de boel?” :wink:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Wij zijn indertijd in juni gestopt met de pil, en ik zat wel steeds te denken; Als ik deze maand zanger raak, dan ben ik dan en dan uitgerekend. En eigenlijk vond ik alles prima. Liever wilde ik niet in december bevallen, maar goed, ik was er nog niet over uit of ik daar rekening mee zou houden. Stel dat t niet zo makkelijk ou gaan allemaal, dan zou ik natuurlijk ook in december een kindje willen krijgen. Uiteindelijk in januari zwanger geraakte, en in september bevallen. Wat heel mooi 'gepland was , omdat daar helemaal geen verjaardagen omheen zitten bij ons.

hmm wij zullen er denk ik tot op zekere hoogte rekening mee houden.

Een zomerkindje lijkt me leuk, vandaar dat we in aug. pas stoppen. Als het meteen raak zou zijn is het mei, en dan zien we wel verder.

In december en januari wil ik liever niet bevallen omdat we dan waanzinnig veel verjaardagen en feesten hebben (ons hele gezin is in die periode jarig oa)

Maar goed, als je al tijden bezig bent, dan zal het niets meer uitmaken denk ik. Een kindje is hier welkom, welke tijd het ook geboren word, al heb ik/wij lichte voorkeur.

Je zegt het zelf al… er valt weinig te plannen.

Ik heb nergens rekening meegehouden. Ook niet met mijn jaarcontract die bijna afloopt.

Wij zijn gewoon gestopt en we zien wel… Nu is het eindelijk raak en zou het een maartbaby worden. (kan ook nog februari worden)

Wij hebben bewust geen rekening gehouden met wanneer het geboren zou ‘kunnen/mogen’ worden. Want je weet toch niet wanneer het raak is.

En bij ons heeft het best een tijdje geduurd :wink:

Wij willen van oktober tot en met april wel even stoppen zeg maar, met gericht klussen, aangezien ik volgend jaar nog een aantal grote fotoshoots heb die ik niet wil laten gaan.

Dus we plannen niet, maar wel een beetje haha.

Wij hebben vijf jaar op een kindje moeten wachten, dus het zal ons een worst wezen in welke maand het geboren wordt, hoeveel verjaardagen we dan hebben, welk geslacht of sterrenbeeld het dan is! :wink:

Dan ook even mijn verhaal:

Na mijn miskraam :**: in maart hebben wij bewust even gewacht om het emotioneel een plekje te geven en om lichamelijk weer te herstellen. Maar daar kwam ook bij dat als we er weer voor zouden gaan, en ik direct zwanger zou raken (Zoals dat vorige keer ook was) ik uitgerekend zou zijn op de verjaardag van mijn man. Mmm…dat vonden we niet zo handig. Daarom iets langer gewacht. En achteraf ben ik daar heel blij om. Was emotioneel toch te snel geweest.

En nu…We gaan er weer voor! En ik vind het superspannend :wink:

Het enige wat een beetje te plannen valt is in welke maand je NIET wilt bevallen. Maar neem van mij aan, als de wens om een kindje groot is, dan kan je dat geen worst schelen.

Na een vlinderkindje en broertje in Juli gekregen te hebben, zou ik een volgend kindje graag niet in die periode willen krijgen.

We zijn nog niet druk met klussen, maar laten het nu lekker op zijn beloop (de condoom is weg zeg maar) We zien wel.

Ik heb trouwens nog geen idee wat ik zal doen als ik in November nog niet zwanger ben :lol: Ligt er ook wel aan hoe groot de wens op dat moment is. Tot nu toe is dat mijn vruchtbare maand gebleken :mrgreen: :lol:

edit: aan de andere kant, mijn zwangerschapskleding en kleertjes die ik heb, passen natuurlijk allemaal voor die periode. Hoeft niet alles nieuw :think: Alleen is dat nu positief of niet?? :lol:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Inderdaad er valt weinig te plannen…

Ben 31 december uitgerekend… Krijg vaak de opmerking “zo dat heb je lekker gepland” Lekker belangrijk!

Ik ben allang superblij dat ik een kindje mag krijgen!

Euhm ja hoor tuurlijk valt er deels wel te plannen…alleen dan ‘andersom’… :wink:

Je kunt prima plannen wanneer je nl NIET zwanger wilt worden :angel:

En doet/deed niet bijna iedereen dat op een bepaalde tijd in zijn/haar leven?

Anticonceptie is er speciaal voor uitgevonden en werkt vaak best aardig. :lol:

Hier is het ook echt zo dat we ondanks de nodige troubles qua zwanger worden dus wel ‘plannen’ dat we niet weer ooit in december zullen bevallen.

Ik denk ook dat alleen het niet zwanger worden echt valt te plannen…

Maar als je er meer als 6 jaar over doet … maakt het echt niets meer uit wanneer een kindje komt. Ookal zouden pasen, pinksteren en kerst op één dag vallen en ik zou op die dag moeten bevallen, dan zou ik de gelukkigste vrouw zijn ter wereld!

Maar Pé, waar jij het over hebt, is de bewuste keuze om een emo-periode even voorbij te laten gaan en daarbij te kiezen om één maandje langer te wachten. En dat is goed toch?

Stel dat het niet zo snel lukt en er zou een jaar overheen gaan en je zou toch op de datum uitkomen van je mans verjaardag, dan weet ik zeker dat je er superblij mee bent… Ookal is de datum niet zo “handig”.

Je kan het natuurlijk nooit echt plannen. 1e keer heb ik een MK gehad, ikw as zwanger geworden door de pil heen. Bij Melissa was ikook direct 1e maand zwanger… Toen we voor een 2e kindje wilden gaan, zei hub altijd, ik zou het niet echt leuk vinden als kindje op 1 januari geboren zou worden…

Ik had een onregelmatige cyclus en mijn HA had gezegd dat ik geen ei zou hebben als mijn cyclus 8 weken zou zijn (want dat was die ) dacht ik achteraf, dacht dus dat ik ongi werd na 8 weken, maar bleek innestelingsbloeding te zijn want ik was zwanger :shock: . Na de echo bleek dat ik 27 dec uitegerekend zou zijn… (tja die 1 januari was dus dichtbij in dat geval) . ik werd 19 dec in geleid, vond ik toch een iets mooiere datum :thumbup:

Ik zou het liefst ons volgende kindje in de lente of zomer krijgen, dus we vrijen er lustig op los momenteel :wink: , maargoed, het zal überhaubt heerlijk zijn om weer zwanger te zijn… Heb na mijn keizersnee ook wel het gevoel van ‘het komt wel als mijn lichaam er helemaal klaar voor is’.

Groetjes,

Femke

ps Evelien, jullie ook weer voor de volgende? Leuk!

@NoortjeP wrote:

Maar als je er meer als 6 jaar over doet … maakt het echt niets meer uit wanneer een kindje komt. Ookal zouden pasen, pinksteren en kerst op één dag vallen en ik zou op die dag moeten bevallen, dan zou ik de gelukkigste vrouw zijn ter wereld!

Absoluut! maar ik geloof ook niet dat ik dat bedoelde met mijn vraag :oops:

Ik bedoelde het inderdaad meer zoals Rhiannon omschrijft: ik heb zelf bewust gekozen om het uit te stellen, vanwege de miskraam, maar mede doordat ik dan uitgerekend zou zijn op een verjaardag hier.

En trouwens, mocht ik het geluk hebben dat ik zwanger raak en alles goed gaat, dan kan mijn kindje natuurlijk ook té vroeg geboren worden…

maar meis… dat schrijf ik toch ook in de rest van mijn bericht?

:-*

Een zwangerschap valt inderdaad niet te plannen, je kunt inderdaad alleen plannen wanneer je het zeker niet wilt en zelfs dat kan nog anders uitvallen wanneer je kindje bijvoorbeeld te vroeg geboren wordt.

Om eerlijk te zijn heb ik ook wel mijn voorkeuren (liefst in mei-juni en liever niet rond sinterklaas) maar omdat ik verminderd vruchtbaar ben en om zwanger te worden hormonen spuit, mag ik al heel blij zijn als het een derde keer gaat lukken, dus ga ik niet stoppen in bepaalde perioden omdat het me minder goed uit komt. Ik heb dus wel mijn voorkeuren, maar als het er op aan komt maakt het me niet uit op welke dag of welke maand ik ben uitgerekend, zolang ik nog maar een keer uitgerekend mag zijn! :wink:

tja…moeilijk…in hoeverre kun je zoiets plannen???

Ik ben met kerst gestopt met de pil…3 maanden later was ik zwanger. Uitgerekend voor 30-11…ik was ‘blij’ dat het niet een maandje later gelukt was ivm kerst/oud-nieuw, al had ik dan ook dolblij geweest natuurlijk!

Mochten wij ooit een 2e wondertje krijgen zal ik wel proberen om de natuur een beetje te helpen denk ik :think: . In de zomer beginnen met klussen, zodat het heeeeel misschien een voorjaar/zomer kindje zou worden…maar als dat dan niet lukt vind ik alle andere data ook prima :wink: