plaid in ledikantje

even een vraagje,

onze uk heeft het best koud in bed en blijft slecht onder de dekentjes liggen, nu bedacht ik, ons fleeceplaid wat op de bank ligt, rondom in te stoppen en dat over haar dekentjes heen te doen.

Alleen hub heeft bedenkingen, hij is bang dat zij door dat kleed zou kunnen stikken, als ze zich er in wurmt. ze wordt namelijk ook wel eens wakker met hetlakentje drie keer om haar heen.

Dus, mijn vraag, wat zouden jullie doen… :think:

ze wordt er niet echt wakker van, maar het lijkt mij gewoon niet prettig, ik denk toch niet dat ik het dan doe, dan moe tik alleen nog ff snel dat ding eruit halen voordat ze het ziet dat ik em eruit haal!

(eigenlijkb est beetje nutteloze vraag… achteraf :oops: )

je hebt vast geen winterslaapzak ?

Ik heb mijn zoon zelfs nu nog soms in een gewateerde slaapzak je hebt ze ook met armen eraan.

jah, juistwel, maar we wonen in een erg oud huis, gebouwd in 1930… En niet alles is even goed tochtdicht. Ik heb haar een dikke slaapzak aan, een nieuwe, dit jaar gekocht, dikke fanellen pyjama, nieuw rompertje! sokjes. Maar het leek mij wel lekker.

Ik haal em er echt uit… durf het toch niet aan. Ze wordt trouwens niet wakker van de kou, maar lekker warm slapen lijkt mij lekkerder! vind ikzelf ook!

Je zegt dat ze er niet echt wakker van wordt, waarom zou je dan wat veranderen? Als ze steeds huilend wakker wordt van de kou, vind ik het wat anders. Maar ze slaapt lekker door, dus dan zou ik het gewoon zo laten.

Als zij er zelf geen last van heeft zou ik het zo laten.

Op de vraag of ik een kindje van 1 jr en 11 mnd onder een extra fleece zou durven laten slapen zeg ik ja. Je kunt hem praktisch helemaal om het ledikant heen vouwen, dan KAN ze er niet eens in ronddraaien lijkt me. Maar goed, ik heb ook geen draaikonten, alleen maar klimmers :slight_smile: (maar goed, mijn jongste lag met 2 jr ook al in een peuterbed zonder slaapzak met een dekbedje, dus heel andere situatie).

Ik zou het gewoon doen, kan echt geen kwaad hoor.

En als het je gerust stelt zouje het evt onder het matras met veiligheidsspelden kunnen vastzetten aan 3 kanten…

Koop een rompertje, pyjama en/of slaapzak van wol :thumbup: !

Mijn dochter heeft altijd een aangename warmte met wol/zijde!

Het is prijzig, ik heb een aantal dingen 2e hands overgenomen, en dat wat ik heb kriebelt niet.

Maar ze heeft het nu altijd aangenaam warm zonder dat ze te heet is of zweet! :thumbup:

Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.

Ik zou zelf geen fleecedeken in bed leggen bij zo’n kleintje.

Fleece dekt echt af en neemt geen vocht op, laat niks door. Dus alleen om de tof zou ik het niet doen.

Waarom niet gewoon een dekbedje en met een zak aan? Heb ik altijd gedaan, de zak zorgt dat je kind blijft liggen en zich niet bloot kan trappen dus lekker warm.

Ga zelf eens nu met dit weer alleen met een zak aan slapen, dat is erg koud hoor.

En ik geloof dat je kind nu wel oud genoeg is om zich ergens niet meer in te wurmen…mijn zoon heeft van het begin af aan met een dekbedje en een slaapzak geslapen. Nooit last gehad van zich ergens inwurmen.

Kruikje erbijin kan ook altijd :thumbup:

ik ehb er niks in gelegd… ik bedacht dat ik ook de deken overdwars kan doen, dan kan ik em ook goed aan beide kanten instoppen.

Ik wilde dekbedje gaan doen, maar door omstandigheden, zal ze die maar kort gebruiken, en dat vind ik zonde van ons geld.

Geen plaid dus in haar bedje! bedankt voor de andere tips! :thumbup:

Dan zou ik het NIET doen. Als je kleine zich er in wurmt dan vergeef je het jezelf nooit. Dan kan je beter een dikke romper aan doen en warme pyjama en een winterslaapzak aan doen.

Je kan ook overwegen een kruik in haar bedje te leggen op de plek waar je haar wilt. Voordat ze op bed gaat zodat dat plekje al heerlijk warm is als ze op bed gaat en dan blijft ze misschien wel daar liggen.