Placenta groeit in litteken vorige ks

Hoi hoi,

Ben afgelopen maandag op controle geweest bij de gyn en gelukkig is het met de kleine verder alles goed.

Maar mn placenta is nog wel een reden tot zorg, want alles is goed bekeken ook de doorbloeding en hij groeit zo goed als zeker vast in mn litteken van de vorige ks :? . Het kan complicatie’s geven in de zwangerschap en bevalling…kan bloedingen krijgen ook tijdens de ks straks…dus wel minder (werd ook ff meegedeeld dat het in het ergste geval mn baarmoeder eruit moet mocht er een bloeding met de ks ontstaan die ze niet kunnen stoppen :? :cry: ). Mag ook niet ver reizen en moet wel in nederland blijven, dat als ik een bloeding krijg ik zo naar het ziekenhuis kan (een paar weken terug heb ik ook een bloeding gehad toen we op vakantie waren) hoop dat alles maar goed verloopt, heb de hele zwangerschap al een onrustig gevoel over de zwangerschap en was blij dat de 20 weken echo goed was maar het gevoel blijft…

Vind het alleen doodeng en ben best bang, weet gewoon niet wat ik moet verwachten…heb nu al 2 nachten liggen dromen die niet fijn waren…mn buik is ook erg gevoelig en pijnlijk.

Is er hier iemand die dit meegemaakt heeft?? hoop gewoon dat alles mee gaat vallen en alles normaal verloopt maar blijf het nu in mn achterhoofd houden, vooral omdat ik al een bloeding heb gehad in de zomervakantie en het dus zo weer kan gebeuren…

Geen ervaring. Maar ik wil je even een hart onder de riem steken. :hug:

Ik snap dat het zorgelijk is en dat je er niet gerust op bent.

Dank je wel :-* :-*

Heb nu via een ander babyforum 1 reactie van iemand die het heeft meegemaakt en van 1 het verhaal gelezen die het ook heeft meegemaakt maar helaas is zij niet meer actief daar…

Maar best heftig maar gelukkig is het bij allebei goed afgelopen en met de kleine ook…(1 is te vroeg bevallen door een bloeding en de ander heeft na de ks 11 zakken :shock: bloed gekregen door het vele bloedverlies) Het is moeilijk om te lezen maar ook heel fijn dat het gewoon goed is gegaan…

Verder is er op internet zo weinig over te vinden :?

Wat zal je schrikken als je dat hoort.

Ik hoop voor je dat het bij jou allemaal gewoon goed zal verlopen !

Jeetje, wat een eng idee…

Gelukkig geen ervaring, maar wil je even sterkte wensen… hoop dat alles toch gewoon helemaal goed gaat!

Wat een schrik, Chantal :hug: .

Als de placenta in de wand van de baarmoeder ingroeit heet dat placenta accreta; er zijn verschillende vormen en gradaties van. Als je op deze term in google zoekt kun je misschien wat meer informatie vinden.

Dank jullie wel :-*

Paultje, dank je wel voor de info heb gelijk even gekeken en er zijn hier meer dingen over te vinden als ik op deze naam google…zal het de komende dagen eens lezen…

Heb de afgelopen dagen ook veel last van mn buik gehad, veel harde buiken en krampen en het trekt heel erg van binnen (heb af en toe het gevoel dat mn litteken gewoon open knapt) dus lig bijna de hele dag plat. Als het komende week nog zo is bel ik en wil ik weer een controle…gelukkig schopt de kleine man nog flink door :inlove: maar ben soms zo bang ik durf ook niet veel te doen…

Ik zal allang blij zijn als ik de 28 weken voorbij ben…en dan zien we wel verder hopelijk wordt mn buik nog rustiger, want dit is echt niet fijn :? .

Ik zou toch even bellen…

Blijkbaar spookt het veel te veel door je hoofd (wat ik natuurlijk heel goed kan begrijpen) en daar reageert je buik ook weer op…

Al is het alleen maar om even ter controle te gasn en dat alles goed is. Beter een keer te veel bellen…

:hug:

Jeetje meis wat een onzekerheid. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte en geluk wensen. Hoop zo dat je een beetje geruster de zwangerschap door kunt komen.

:hug:

En lieverd bellen hoor, als je het niet vertrouwt! :-*

chantal… pb heske eens… die had dit bij Fleur ook. weet nog dat ze bang waren voor haar litteken.

ken wel iemand waarbij het litteken gescheurd is…

zou het zkh bellen. wij kunnen je nu heel veel zowel positieve als negatieve verhalen vertellen, maar ieder mens is anders.

zou de gyn even bellen…