@enidan23 wrote:
das balen zeg… heb je er verder nog last van gehad?? bloedingen ofzo???
ik ben net terug van controle en gelukkig had echoscopiste dienst…
ze was gelukkig een stuk positiever, ze heeft de echo-foto bekeken en mijn placenta ligt er niet geheel voor maar wel met een vrij groot stuk maar er is wel kans dat het weg zou trekken…
eventuele bloedingen zou ik pas met 28 weken kunnen verwachten…
ook heeft ze extra tijd vrij gemaakt voor mn 20-weken echo zodat ze de placenta goed kan bekijken en extra uitleg kan geven.
helemaal top dus!
ik ben er een stuk geruster op iig.
Wat fijn dat ze je weer wat meer gerust hebben kunnen stellen :thumbup:
Ik kreeg de eerste bloeding met 27 weken, dus dat klopt wel (vanwege de vorming van dat nieuwe segment). En in de week daarna nog stolsels met bloedverlies. Daarna is het rustig gebleven gelukkig. Maar ik begreep dat de kans op bloedingen steeds groter wordt vanwege de druk die toeneemt in de baarmoeder. Ik hoop dan ook heel erg dat ik het ‘gewoon’ kan uitzingen tot aan de keizersnee
Helaas heb ik het afgelopen weekend weer doorgebracht in het zh, na een heftige bloeding.
Die onzekerheid wanneer het weer zal gebeuren begint me wel steeds zwaarder te vallen
he bah zeg! wat vervelend :hug:
hoe gaat het nu met je??? wat zeggen de artsen ervan??
Het gaat nu wel goed gelukkig. Alleen is er niet echt te voorspellen voor hoelang :shifty:
De kans op bloedingen neemt alleen maar toe en de kans dat mijn bm er met weeen op gaat reageren ook. Dus het is hopen dat de baby het nog kan uitzingen tot week 39 (geplande ks), maar het kan ook maar zo dat het eerder een spoedks wordt omdat het bloedverlies uit de hand kan gaan lopen bijv.
Brrrrr…
jeetje dat kan ik goed geloven dat je verschrokken bent :hug:
ik hoop dat je snel terecht kunt voor een echo!
Wat schrikken zeg!!! :shock: Hoop ook dat je snel weer terecht kunt voor een echo… ze moeten toch wel even kijken waar de bloeding vandaan komt lijkt me :think:
:hug:
ik heb vanmiddag de echo, weet nog niet precies hoe laat want ze was bezig met 2 bevallingen.
ff afwachten dus maar…
Enidan, dat klinkt me heel bekend in de oren van je bloeding en de stolsels. Je schrikt je helemaal naar, vooral de eerste keer.
Ook als de placenta er niet meer voor ligt maar er vlakbij kan dit nog steeds bloedingen veroorzaken. Eén troost; het is jouw bloed, dus je kindje heeft er geen last van. Het belangrijkste is, is dat je baarmoeder rustig blijft en dat je geen weeen krijgt (en natuurlijk moet de bloeding ook stoppen).
Mijn zoontje is uiteindelijk met 37 weken met een spoedkeizersnee gehaald vanwege teveel bloedverlies, na 14 van die bloedingen. Dit terwijl de placenta er niet meer voor lag, maar precies tegen de bmm.
Sterkte hoor :hug:
Nu ga ik er al vanuit dat het van de placenta komt, omdat je verhaal en hoever je bent zo herkenbaar zijn. Maar dat weet je natuurlijk helemaal niet, sorry daarvoor.
Heb je de echo inmiddels gehad?
ja heb de echo gehad, ineerste instantie leek mn placenta er ruim 1cm van af te liggen maar na een inwendige echo bleek er toch een soort van flapje van 1,5cm over de baarmoedermond te liggen.
ik ben toen overgedragen aan een gyn en moest voor 24 uur ter observatie het ziekenhuis in… ik ben net weer thuis gelukkig.
ik heb in het ziekenhuis 2 echos gekregen.. gister konden ze het niet duidelijk zien en vandaag zou een echoscopiste nog kijken.. wie gister dan de echo gedaan hebben :eh: maar ja.. mn blaas had vol moeten zijn maar dat was me niet verteld dus vandaag was het ook niet duidelijk te zien..<br /> een inwendige echo wilde ze niet doen want dat zou misschien weer bloedverlies opwekken.. beetje vreemd aangezien ik gister 2 inwendige echo
s heb gehad en er zijn ook kweekjes afgenomen en mn baarmoedermond is bekeken met een eendenbek… het zal wel persoon verschillen.
morgen dus weer terug voor de echo met een volle blaas.
bloedverlies heb ik gelukkig sinds dinsdagavond niet meer…
beebiebeer: kreeg je vaak bloedverlies? en kwam dat maar zo opzetten of was dat als je wat drukker was geweest??
Jeetje Enidan, da’s balen zeg. Bij mij lag de placenta met een week of 30 nog helemaal over de placenta heen en is uiteindelijk toch nog opgetrokken. Als het bij jou om een stukje gaat is er echt nog wel een kans dat ie optrekt! Bij mij bleef ie eerst steeds op dezelfde plek (kreeg elke week een echo), maar na een hele flinke bloeding was ie in één keer een groot stuk opgeschoven. Waarschijnlijk was er toen een rand ‘losgelaten’ en opgeschoven.
Het is alleen wel zo dat je nog net zo veel kans hebt op bloedingen als ie dichtbij de bmm ligt, alleen wordt de kans op een vaginale bevalling wat groter.
Ik kreeg van week 26 tot week 36 ongeveer 1x per week een bloeding. Meestal als ik net rustig had gezeten, dus het had niets te maken met inspanning toen. Pas als de baby groter wordt en de druk toeneemt kan dat wel gebeuren. Die ervaring had ik wel, want op het laatst kreeg ik om de anderhalve dag een bloeding en toen ben ik voor langer opgenomen.
Ik moest het wel rustig aan doen en druk op mijn buik vermijden, al waren de meningen van de artsen daar ook over verdeeld.
Mijn verhaal staat trouwens onder kraamtijd!
ik hoop ook echt dat mn placenta nog optrekt
maar jeetje jou verhaal is wel heel erg heftig zeg :shock:
ik hoop dat het bij mij allemaal meevalt maar das ook maar afwachten.
ik vind het erg moeilijk rustig aan te doen, ik voel me namelijk gewoon goed… en kan echt niet tegen rommel in huis…
ook heb ik 2 honden en natuurlijk een kleine Silve die hier rondloopt die af en toe echt nog getild moet worden…
vooralsnog geen bloedingen hier… gelukkig maar!
we wachten het maar gewoon af.