placenta aan de voorzijde, maar klein deel aan de achterzijd

Vandaag weer een echo en placentalokalisatie. De groei van de baby is goed, weer keurig 2 weken gegroeid. De ledematen blijven te kort en het gewicht te laag, maar alles groeid op zijn eigen lijntje mee. Baby weegt nu ongeveer 922 gram.



Bij de placentalokalisatie kwam er iets raars naar voren. De placenta ligt tegen de ingang aan. Maar nu komt het, mijn placenta ligt aan de voorzijde, maar het stukje placenta dat bij de ingang ligt, ligt aan de achterzijde. Het loopt niet over de ingang heen.

Eerst dachten ze dat het geen placenta was, maar wat dan wel. Uiteindelijk zagen ze dat het wel placenta was, maar hij kon ook niet verklaren waarom de rest van de placenta aan de voorzijde lag.



Heeft iemand toevallig hetzelfde of weet hier wat meer van?



Ik ga maandag sowieso even bellen of iemand me het kan uitleggen, ben er best wel onzeker over!.



Alvast bedankt,



Suzanne

Is het een los stuk of lijkt er wel een verbinding te zijn?

Een los stuk, daar heb ik nog niet eerder van gehoord, maar wel van placenta’s in 2 (aaneengesloten) delen of een lange uitloper bijvoorbeeld.

Dat van die uitloper leek bij mij ook het geval te zijn bij de 20 weken echo, maar nu blijkt mijn placenta vanuit een andere hoek gezien wel half over de uitgang te liggen :evil:



Maar ik zou er zeker over bellen zodat je weet waar je aan toe bent!

Staat er nog weer een nieuwe echo gepland?

Hoi



Geen idee of er een verbinding in. Het leek twee losse delen te zijn. De hoofdplacenta die erg groot is en aan de voorkant zit en dan een klein los deel bij de ingang aan de achterkant.





Ik baal dat het weekend is, zit er erg mee. Kan ik niemand bereiken natuurlijk.



Liefs Suzanne

Hoi Suzusuzu: ik heb je geantwoordt bij de April mama’s. Volgens mij heb ik hetzelfde als jij. Maar probeer je niet teveel ongerust te maken. Je kunt er nu toch niks aan doen en op dit moment is het niet schadelijk voor je kindje! Dus wacht lekker tot na het weekend en kijk dan of je de vk of gyn kunt bellen en om meer uitleg kunt vragen. En zorg dat ze voor de bevalling duidelijkheid hebben! Eventueel met een extra echo!

Als je placenta verbonden uit 2 delen bestaat heet dat een placenta bilobata, ik heb dat bij Tes gehad. In principe hoeft dat geen problemen te geven, je vk of gyn moet alleen heel zeker weten dat er geen placentadeel of bloedvat (verbinding tussen 2 delen placenta’s) voor de üitgang" ligt.