placenta aan de voorkant

brrr alleen het idee al,



ik moet er zo aan wennen…toen de echoscopist tegen ons zei dat ik de placenta dus aan de voorkant van de buik heb zitten laat me dit niet meer los en heb ik het idee dat elk pijntje of steekje of krampje die placenta los komt



ik durf soms zelfs niet meer op mijn buik/zij te gaan liggen alleen voor de angst dat ik de placenta “dubbelklap”



misschien ontzettend stom hoor, maar bij lucas en thomas zat deze bijde keren aan de achterkant en tja nu als ik miujn hand op mijn buik leg heb ik elke keer het idee dit is de placenta die in nu aai, en niet de beeb… ook ben ik bang dat ze met het trappelen / of de jongens die tegen me buik porren met hun elleboogjes en voeten het op 1 of andere manier zodanig beschadigen dat het slecht is voor de beeb



misschien ben ik wel een super onzekere stomme muts, maar ik kan er ook niks aan doen, ik vind het zo’n eng idee dat ie aan de voorkant zit, het laat me dus ook maar niet los :cry:

ik voel dr idd al wat later vergeleken bij de jongens, maar oef alleen het idee al :oops: :oops: :oops:

Bij mij zit ie ook aan de voorkant…maar zoals jij heb ik er nog niet eens aan gedacht…dit is mijn 1e zwangerschap dus al lag ie aan achterkant dan nog zou ik er geen idee van hebben.

Het enige wat mijn gyn ervan zei was dat we het kindje dus iets later zullen voelen dan de gemiddelde weken omdat de placenta er dus tussen zit. Dusse meid…ik zou me niet druk maken hoor!

Ik lig nog wel op mijn buik, maar wel met het idee van…das gek, nu lig ik “op” ons kindje. MAar ik heb nog geen echte buik, dus dat kan nog.



Voel je je beeb nu al? Want je hebt er al 2, dus dan zul je t misschien al eerder voelen?



Succes ermee en voor zover ik weet, zit alles stevig vast en kan er niks mee gebeuren!



Groetjes!

ja ik voe haar al wel, maar nog niet echt super hard of zo, terwijl dat bij thomas al vrij vroeg erg duidelijk was :wink:



ben wel blij om te horen dat het niet zo eng is dan ik denk dat het is…

Bij mij zit ie ook aan de voorkant. En ik kan je vertellen, ik heb een enorm beweeglijke baby. Dit weet ik niet uit eigen ervaring, maar door wat ze me in het ziekenhuis bij meerdere controles hebben verteld. Die hotst alle kanten op, met het echo-apparaat moesten ze erachteraan jagen bij de 20-weken echo om een beetje fatsoenlijk beeld te krijgen en kon ik dankzij madam 4x terugkomen omdat ze de aorta niet fatsoenlijk in beeld kregen omdat ze niet stil wilde liggen.



Hierbij kan ze ook behoorlijk schoppen. Maar joh, achterkant of voorkant, die placenta zit aan de baarmoederwand, dus wat is het verschil? Bij mij lag ie zelfs nog even voor het geboortekanaal en dat vond ik wel even spannend, want dat zou kunnen gaan bloeden, maar is gelukkig niet gebeurd. Ik zat toen ook even behoorlijk in de rats, maar op een gegeven moment dacht ik ook; ja, en dan? Stel dat er wat gebeurt? Wat kan ik er dan nog aan doen? Af en toe komt er nog een 8 kilo kat op mijn schoot om te kijken of ie op mijn buik kan kroelen en zet dan zijn voorpoten er flink op. (dat feest gaat niet meer door, echt te zwaar)



Wat ik probeer te zeggen is; probeer het los te laten. Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik heb zelf ook een paar keer flink in de rats gezeten, maar zo’n placenta zit vast, in water en het gaat vaker goed dan niet goed.



Sterkte, ik hoop dat je dit een plaatsje kunt geven.



Groetjes, Carenza

kim ik heb de placenta van mijn navel aan d evoorkant tot aan mijn ruggegraat liggen d us de helft van mijn buik hij is aan de grote kant ook nog maar meid niet te druk maken hoor dat is zo stevig allemaal dat gaat niet zomaar stuk hoor ik maak me daar ook niet druk om :hug: :hug: :-*

Niet druk om maken meissie… het maakt echt niks uit. Zolang hij niet voor de uitgang ligt, is de plek onbelangrijk en ook echt niet gevaarlijker wat betreft bukken enz.



Bij mij ligt hij ook aan de voorkant, bij de eerste zw.schap aan de achterkant. En qua bewegingen maakt het weinig uit, ik voelde dit kindje zo’n 2 weken eerder dan de eerste, dus heel normaal voor een tweede zw.schap. En nu ook, de bewegingen zijn net zo duidelijk.



Beschouw die placenta maar als een lekker kussentje voor de beeb, ze liggen er graag tegenaan te slapen als je de boeken mag geloven. En je meisje (super trouwens :inlove: ) heeft misschien nu juist wel minder last van duwen en trekken tegen je buik met zo’n extra stootkussentje! Dus probeer je negatieve gedachten om te buigen in positieve, het is jammer als je je hierdoor vervelend voelt!

Bij mij lag bij Timo de placenta ook aan de voorkant maar ik heb daar werkelijk nog nooit bij nagedacht dat dat eng zou kunnen zijn! Het lijkt me dat het wat dat betreft niet uit moet maken of het aan de voor of achterkant ligt, toch? Ze trappen er toch wel tegenaan.

Geen zorgen maken dus, en geniet van de kleine!

Hier hetzelfde verhaal Kim. Inderdaad je voelt de kleine nu wat minder sterk, maar ik denk er echt geen seconde over na of het “eng” is. Waar hij ook ligt, er tegenaan trappen doet zo een kind toch wel :roll: Verder zal je placenta in de loop van je zwangerschap meegroeien en komt hij ook hoger te liggen.



Zoals Maja ook al zegt, het is gewoon een lekker kussentje voor de kleine meid, niets engs of gevaarlijks aan.



Geniet lekker van je roze bui genieten :inlove:

Kim :hug: Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat de anderen je wel een beetje gerustgesteld hebben toch?

ik heb ook mijn placenta aan de voorwant zitten…



maar kon toch mijn kleintje al met 13 wkn al voelen…



Het enige wat voor mijn een na deel is dat de kleine in stuit ligt en dat ze het wel hebben proberen te draaien maar moeilijk ging ivm dat mijn placenta voor ligt…



Maar verder geen nadelen hoor…

Hier ook een placenta aan de voorkant!

Niets mis mee, heb een heeeeeeele drukke baby in mijn buik die ik al met 14 weken voelde ondanks de placenta aan de voorkant. 8)



Geen zorgen maken :-*

Bij mijn mannetje zat hij nook aan de achterkant…en bij mijn meisje aan de voorkant :mrgreen:

Is niets engs aan hoor lief…

Mijn meisje voelde ik al met 17 weken terwijl ik Renzo pas met 19 voelde…Zij had juist a;ltijd haar voetjes rechtsonder later in de zwangerschap precies naast de placenta dus ik voelde haar volop!

Ze was sowieso veeeeeeeeeeeeeeel bewegelijker dan hij dus ik heb weinig verschil gemerkt met de placenta voor…Volgens mij kan het juist helemaal niet kwaad maar eerder goed :wink: heb je zo een ding weleens gezien :shock: juist méér bescherming voor je uk…nog een mooie dikke laag ervoor :wink:

Nee meis…zet het uit hoofd…je meisje zit veilig en wel…watertje om haar heen en die placenta zit muurvast (je weet t dit meisje wil zo graag bij jullie zijn :inlove: ) en het gaat helemaal goedkomen!!! :thumbup:

Hoi,



Bij mijn eerste lag de placenta ook aan de voorkant maar dat maakt echt niks uit hoor.

je kunt je baby alleen misschien iets later voelen, maar daar heb ik ook geen last van gehad, met 17 weken voelde ik haar al.



Nu zit de placenta aan de achterkant en voel ik alles wel nog veel beter maar verder maakt het geen verschil.



Het enige wat van belang is is dat ie niet aan de onderkant zit, dus voor je uitgang.



Verder dus niet druk om maken hoor!

Kim, Juul had 'm ook bij mij aan de voorkant geplakt en misschien weet je nog wel hoed druk zij was? (en is… :mrgreen:)

De voorkant is ook een mooie plek hoor en ze kan er heerlijk in wegkruipen! :inlove:

Bij Tycho had ik de placenta ook aan de voorkant,dit komt toch veel vaker voor?

maak je er niet te druk om meis…het komt allemaal goed hoor…

Hai hai



Ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen…

En zoals vele hier… een hele drukke beebs…

Dus beweging en plek genoeg…

Dit is trouwens mijn eerste beebs…



Heb er nooit echt zo over nagedacht…



En laat het ook niet toe…

Je meot genieten van je zwangerschap…

En niet teveel nadenken…



Alles op zijn tijd… en netjes gedoseerd hahahahha…

En alleen als het echt nodig is…



Succes…

Maar komt ongetwijfeld wel goed…



Groetjes…



Brigitte