wij halen meestal pizza bij de een italiaanse delicatesse winkel bij ons in de buurt. omdat die gewoon smaken zoals ze in italie smaken
en soms een diepvries pizza van dr oetker vind ik zeker minder lekker maarja soms is het niet anders
De verse pizza’s van de AH hebben we al eens geprobeerd, maar de Mozzarella vonden we een beetje zuur smaken. Ook de bodem vonden we niet echt krokant.
De Super de Boer zit hier niet meer, die is vervangen door de Jumbo, zij hadden inderdaad lekkere verse pizza’s, helaas.
Verder hebben we niks anders in ons dorp zitten.
Voor degene die zelf verse pizza’s maken, welke bodem/deeg gebruiken jullie dan? En maak je dan zelf een tomatensaus of is er iets lekkers kant-en-klaar te verkrijgen?
Mijn man en ik (ik vooral ) zijn ook wel een beetje moeilijk, want we willen geen vettigheid, dus salami en shoarma en dat soort dingen valt al af. Ik vind vis en fruit op een pizza ook geen succes. Van groente vind ik broccoli en champignons smerig.
Ik heb dinsdag naar alle plaatjes van de diepvriespizza’s gekeken en de Casa di Mama Mozzalerella van dr Oetker zag er lekker uit en hij smaakte ook erg lekker. Dit was zo’n pizza met een velletje papier eronder en de bodem werd lekker krokant.
Ook las ik hier tips van BBQ Chicken? Die gaan we de volgende keer even proberen. Is de bodem hiervan niet dik/hoog? De dozen zijn namelijk wel hoger dan de Ristorante en Casi di Mama.
Groetjes Saskia
Bij de Amercian Pizza’s zoals de BIG CHICKEN is de bodem idd veel dikker dan bij een Italiaanse pizza. Bij sommige soorten zit er zelfs geen tomatensaus op. Niet dat ze daarom minder lekker zijn, maar ik vind het gewoon geen pizza …
Als ik zelf pizza maak dan maak ik ook het pizzadeeg zelf. Vroeger gewoon met de hand, nu in de broodbakmachine (aankoop van de eeuw- in ons huis iig). Eens in de zo veel tijd maak ik dan een hele lading tomatensaus en die vries ik dan in porties in. Maar ik heb ook al gehoord van mensen die dan bijvoorbeeld kant-en-klare tomatentapenade als saus en zo’n pak witte broodmix als bodem gebruikten…
Voorheen hadden ze crossapizza’s… Die zijn nu nergens meer te verkrijgen omdat dr.oetker ze niet meer maakt. ze werden weinig verkocht :think: maar die waren wel het lekkerste van allemaal!
Nu haal ik ze vers van AH… Dievriespizza vind ik niet te eten! :sick:
@maantje wrote:
Ik vind alle diepvries pizza’s echt vies :sick:
Wij eten alleen verse en daar hou ik dan wel weer erg van!
:dance:
En ik maar denken dat IK me aanstelde, dat het aan MIJ lag… ik kon/kan maar geen lekkere diepvriespizza vinden, vond/vind ze allemaal :sick: Vruuger maakte ik ze nog wel eens zelf maar met 4 pizzaliefhebbers is dat geen beginnen meer :lol: Dus tegenwoordig krijgen de kids Big AMericans BBQ Chicken, zijn ze dol op (en dan pak ik brood met een groentenommelet

Het liefst maak ik ze zelf. Voor het deeg gebruik ik gewoon van Danerol of AH huismerk pizza deeg die je af kunt rollen.
Van de diepvriespizza die wel ook heel af en toe eten heb ik altijd de Dr Oetker (Utker 8) ) Ristorante Funghi en manlief heeft het liefst pizza Hawaï, maakt niet uit welk merk.
@Pé wrote:
Ik vind de BBQ Chicken van Big Americain Pizza’s erg lekker.ik ook
@Karin2 wrote:
Ik vind alle kant en klare pizza’s eerlijk gezegd smerig.
Zelf maken kost hetzelfde qua geld maar kost wat meer tijd ivm het rijzen van het deeg. Om om 18u te kunnen eten, moet je het deeg om 16u kneden en laten rusten buiten de koelkast.
En het is zoveeel lekkerder!
Zijn we het met elkaar eens dat kant en klare pizza’s niet lekker zijn.
Maar als je het toch bijna helemaal zelf wilt doen maar wat minder tijd hebt, kun je pizzadeeg maken met een pak (pizzadeeg). Dat kun je gelijk gebruiken. Water toevoegen, olijfolie en kneden maar. Hierna kun je het gelijk uitrollen. (zelf maken is natuurlijk lekkerder, maar met zo’n pak is nog altijd veel smakelijker dan een kant en klare vind ik).
Ik maak altijd een grote pan verse tomatensaus en die vries ik dan in in porties. Een portie kan ik dan perfect gebruiken als “ondergrond” op de pizza. En verder kan daar van alles op wat lekker is.
25 minuutjes in de oven en klaar is de pizza. En ook heel leuk om samen met de kinderen te doen.
Ik maak altijd een plaatpizza en daar kunnen we makkelijk met zijn vieren van eten. Ik maak er altijd een goed gevulde salade bij, dus dan is het echt wel genoeg.
Tuurlijk is een verse pizza het allerlekkerste, maaaaaar een diepvriespizza is wel erg handig als het eens niet uitkomt om te koken.
Wij vinden de Casa di Mama (ze waren deze week ergens in de aanbieding, C1000 denk ik) en de Ristorante pizza’s van Dr. Oetker goed te doen!