pittig karakter

Vandaag ff naar Zwolle geweest.

Meubelboulevard.

Melinda mocht ff los lopen ipv de buggy…

Dat hebben we geweten , Madam wou elke keer een winkel in en als ik haar dan bij het handje pakte en zei van nee meid we gaan verder lopen dan zette ze het hem om een krijsen en zich schrap zetten he

Hoezo een eigen willetje

Is dat nu normaal met deze leeftijd al zo driftbuien en een eigen wil hebben

:shifty: :oops:

Net zoals knuffelen wil ze ook nooit

Als ik haar optil dan 1 vluggig kusje en dan frummelt ze zich net zolang totdat ik haar wel los moet laten…

hahaha dat hoort er bij hoor… en dat blijft voorlopig ook nog wel :mrgreen:

dave die ging dus echt op de grond liggen he… en gillen als een speenvarken… nou hoef je niet uit te leggen hoe je je dan voelt he :twisted: + :oops:

maar goed negeren en na een (lange) tijd gaat het over :mrgreen:

met soms terugvalletjes… :shifty:

het is ook best moeilijk hoor… als jij ( als mama zijnde) iets ziet dan duik je de winkel in om het te bekijken… maar ja als je meisje iets ziet dan moet ze maar hopen dat mama het door heeft en haar laat kijken…

zo niet dat laat ik mama wel weten dat ik iets wil…

( zo iets als eigen wil opleggen / kweken :wink: :mrgreen: )

komt goed hoor, gewoon een kwestie van veeeeeeel geduld…en proberen niet boos worden…

Heeeel normaal! Onze dochter was ongeveer even oud toen wij in Normandië waren… lekker door eeen heel leuk nostalgisch toeristisch (lees: rustig sfeertje maar heel veel toeristen) liepen. Dochter mocht even los… moest weer in de buggy want het was veel te druk en geloof me, dat heeft heel Normandië denk ik kunnen horen haha!

De kunst is volgens mij, beetje meebewegen, grens stellen, gekrijs negeren, weer meebewegen enz… :wink: Ofwel, overleven van deze peuterpubertijd!!

Survival van de meest eigenwijze is het…kleine man heeft het net zo hier. Hij wil bepalen hoe we lopen, waarheen etc en dat gaat nu eenmaal niet altijd. We doen de boodschappen ook vaak zonder kinderwagen en buggy en dat werkt alleen als we dat bij de supermarkt doen. Hij gaat dan eerst een flinke tijd de winkelwagen in, tot hij dat zat is (wij als een speer de schappen langs :angel: ) en het laatste beetje doet mijn man meestal alleen terwijl ik met meneer door de winkel hobbel. De stad in om te shoppen gaat dus wel incl buggy en geen compromis als er iets moet dan is het blijven zitten. Hebben we geen haast etc dan mag hij lopen. Kunst en vliegwerk en een lange adem. Een knuffelkont is hij nooit geweest en hij heeft net geleerd een kusje te geven dus die kunnen we soms wel krijgen om het gemis aan geknuffel te compenseren of zo. :lol: