Pipodorp in Drenthe

In april/mei willen we graag met vrienden van ons een (mid)week weg en nu opperde mijn vriendin Pipodorp in Drenthe. Wie is er geweest en wat vond je van het park/faciliteiten/de pipowoning?

En ben je ook geweest naar Speelstad Oranje (voor welke leeftijd geschikt; we hebben 4 kids van de volgende leeftijden; 1,2 en 4 jaar)

Is het een aanrader of juist niet?

Wij zijn wel een paar keer in speelstad Oranje geweest. De kids kunnen zich er prima vermaken, maar ik vind het wel groot en onoverzichtelijk.

Wij waren onze oudste zoon regelmatig kwijt. Ze zien zoveel dat ze alle kanten oplopen. De 2e keer zijn mijn ouders meegeweest en hebben we echt 1 op 1 de kids geregeld.

Er is ook water bij een gedeelte van het gebouw en daar kunnen ze invallen. Dat is niet goed afgeschermd zeg maar.

Wij vonden het echt superleuk voor de kids, maar je moet wel goed de kids in de gaten houden.

Er zijn heel veel kermisachtige attracties. Van die olifantjes en zelfs een soort achtbaan. Je betaald 1 keer entree en verder kunnen ze dan overal gewoon gratis in.

Ook de consumpties vallen qua prijs erg mee.

Pipodorp ben ik nog nooit geweest.

Oranjestad daarentegen wel (vaak). Ik denk dat je kinderen zich er op zich wel zullen vermaken, maar vind ze nog wel wat jong ervoor. het is leuker voor wat oudere kinderen. Wat de poster voor mij zegt: het is groot, onoverzichtelijk. je moet echt goed op je kids letten en die stukken met water zijn niet echt veilig nee.

Ik zou het zelf ‘bewaren’ tot de kinderen wat ouder zijn (niet jonger dan 4-5 jaar), dan hebben zij en jij er meer aan.

Idd oranjestad is toch meer iets voor de groteren…wij waren er eens toen romay een jaar of 2 was en ze vond het geweldig hoor maar er was weinig voor haar te doen en heel druk met grotere kids…

Inderdaad meer geschikt voor kids vanaf een jaartje of 4.

Hmmm, krijg steeds meer het gevoel dat we er maar niet heen moeten. Als ik de website van pipodorp bekijk, krijg ik ook niet echt een ‘warm’ gevoel. Maar is nu niemand hier naar Pipodorp geweest?

Geloof dat ik maar ga kijken voor een alternatief. Sunparks of zo icm plopsaland lijkt me wel wat.

De ex van mijn vriend is met hun 2 dochters vorig jaar naar Pipodorp geweest, het was op zich wel leuk maar ik geloof niet dat ze dit nog een keertje doen. 's Avonds is er zo goed als niks te doen, zwembad moet je naar een andere plaats toe.

Wij zijn ook naar speelstad Oranje geweest, was leuk voor een dagje maar niet voor meerdere dagen achter elkaar.

Ik vond het er ongezellig binnen en idd onoverzichtelijk.

wat ook erg leuk is is duinrell vind ik dan he

Duinrell is ook leuk, maar daar hebben we afgelopen jaar een beetje een overkill aan gehad. Via mijn partners werk konden we daar zo goed als gratis naar toe en ook waren er nogal wat collega’s die hun kaarten aan ons hebben gekregen. We hebben nu nog voor 2 keer zwemkaarten liggen voor het Tikibad.