Pil

Dames…



Sinds mijn 2e ongesteldheid na de bevalling ben ik weer aan de pil.

Nu moet ik nog ongeveer 2 slikken en zit ik aan het einde van mijn strip.



Wat zouden jullie doen, nu toch voor de zekerheid even een stopweek inlassen of gewoon doorslikken?

Hub en ik hebben voor de zekerheid de hele maand met cd’s erbij geklust. Ook omdat ik 1 x in de 1e week slikken alles eruit had gespuugd.



Alvast bedankt! :-*

Ik zou toch even een stopweek inlassen.

Laat je lichaam even wennen en kijk zelf even ofdat je ongie wordt in de stopweek.

Als dat allemaal goed zit kan je hem altijd nog gaan doorslikken.



Maar is dat de bedoeling dan dat je hem altijd gaat doorslikken.

En welke pil heb je?



Ik zit hier namelijk weer te twijfelen om de mirena eruit te laten trekken.Ik heb hem nu een jaar bijna maar wordt gek van al die doorbraak bloedingen.

Dan nog liever gewoon 1 week in de maand ongie op een tijdstip waarop ik het weet.

Nee dat niet, voor de zwangerschap deed ik meestal 1 x in de 3 maand ofzo een stopweek.



Ik heb de ethinylestradiol levonorgestrel…



Die had ik voor de zwangerschap ook al en die bevalt mij goed. Ook raadde de dokter mij aan om gewoon de pil door te gaan slikken en niet te kiezen voor een spiraaltje.

Nee die pil ken ik niet.



Ik heb altijd microgynon 30 geslikt, maar omdat ik mijzelf zonder pil niet meer terug herkende (in positieve zin :wink:) wilde ik eigenlijk geen pil meer slikken.



Maar dit is ook geen doen zo, baal d’r echt van want er blijft niet veel over volgens mij.



Waarom bel je de ha niet even op wat je nu het beste kan doen hij/zij weet het misschien beter.

Wij hebben iedere dag een telefonisch spreekuur waarbij je de dokter zelf te spreken krijgt, erg handig. .

Jaa, ik denk dat ik toch maar voor een stopweek ga weet ik in ieder geval of het goed zit of niet :wink:



Ja, ik kende die pil ook niet hoor, maar heb hem gekregen toen ik aan de pil ging en eigenlijk nooit klachten gehad. Ja wel dat ik een beetje aan kwam maar verder prima.



Misschien is het voor jou een optie om dan een andere pil te gaan slikken of de prikpil?

Ik zou ook een stopweek inlassen…Die pil ken ik overigens ook niet. Ik had ook Microgynon 30, maar die wilde ik niet meer na de laatste bevalling omdat ik net als mamma van sharondenise mezelf niet meer terug kende! Ik heb nu de mirenaspiraal en ik ben er helemaal blij mee!

Geen geklooi met pillen innemen en ik ben nu 1x in de 5 weken ongeveer 1 minuut ongesteld. Daar is 1 inlegkruisje voldoende voor. :wink:

Ik wil niets anders meer. :thumbup:

Ethinylestradiol /levonorgestrel en Microgynon 30 is hetzelfde. Alleen is Microgynon een merknaam en ethinylestradiol/ levonorgestrel de “stofnaam”.



Als er geen merknaam aan hangt is het goedkoper. Daarom wordt ethinylestradiol/ levonorgestrel nu vaker voorgeschreven als Microgynon.

ik zou ook gewoon toch een stopweek inlassen.

Toch een stopweek gedaan en ben al ongesteld, dus des te beter, weet ik in ieder geval dat het goed werkt en kan ik volgende week starten met doorslikken :wink: