pil vraagje

Ik slik de pil altijd 3 maanden door

2 weken geleden begon mijn menstruatie door de pil heen ik moest nog 3 slikken dus ben ik gestopt dus netjes stopweek ingelast .

Na die tijd weer begonnen

En nu is het een week weggeweest en krijg ik weer heelll licht bloed verlies eigenlijk alleen bij het afvegen …

Stelt bijna niks voor

Maar ook die vage menstruatie krampjes

Wie weet wat het kan zijn?

Oja ik slik de microgynon 30 en dan de merkloze wariant ervan

Als je de pil doorslikt, kan je lichaam hormonaal gezien in de war raken. Hierdoor kun je tussentijds bloedverlies krijgen.

Maar je moet niet zomaar stoppen als je bloedverlies krijgt, hoor. Gewoon je strip afmaken en de stopweek op het goede moment doen, anders is het helemaal in de war en is de pil niet meer betrouwbaar.

Volgens mij ben je altijd beschermd als je meer dan 1 strip slikt. Je kunt immers ook een paar dagen doorslikken als je je menstuatie een paar dagen wilt uitstellen. Dus je kunt altijd stoppen, microgynon pillen hebben idere pil dezlefde samen stelling

Je kan idd altijd stoppen als je maar niet langer dan een week stopt, dan is i gewoon nog betrouwbaar. Ik slik de mycrogynon 50 en ook altijd een maand of 4/5/6 door en heb ook wel eens gehad dat ik doorbraakbloeding kreeg. Soms ook 3x met afvegen en soms een half jaar niks. Ik zou het nog ff aankijken en anders ff naar de huisarts