Ik ben echt al jaaaaaaaaren aan de pil.
Zo weet ik hoe hij gebruikt moet worden, in elk geval, de basics. (Da’s dan wel net zo handig :mrgreen: )
Ik had geen problemen met het stoppen en weer oppakken.voor en de zwangerschappen.
Nu heb ik me na 11 jaar keurig eens per maand stoppen eindelijk eens laten verleiden om het ding “door” te slikken. Ik had gehoord dat je dan minder klachten had en het leek me wel ideaal, niet ongesteld worden.
Nou, ik vind het dus best bagger. De klachten zijn hetzelfde, alleen het praktische ongemak blijft grotendeels uit.Juist, grotendeels. Want ik heb dus nu wel doorbraakbloedinkjes.
Nu is dus mijn vraag…kan ik nu ook gewoon stoppen zodat ik fatsoenlijk :evil: wordt, en dan weer beginnen? Of moet ik nu doorgaan tot de strip leeg is?
Beetje een domme vraag natuurlijk, maar ik heb de verpakking weggemieterd. Ik heb de yasmin.
Ja hoor, je kan midden in de strip stoppen als je een 1-fasepil slikt. (en dat is de Yasmin)
Gewoon je stopweek inlassen. En daarna weer met een nieuwe strip beginnen. Alleen zonde van die halve strip die je overhoudt.
Hmm… :think: ik weet het wel voor de microgynon, die kun je op ieder gewenst tijdstip weer stoppen.
Is de yasmin een 1 fase pil of een 3 fasen pil? Zitten er in iedere pil dezelfde stofjes? Moet je volgens mij aan de strip kunnen zien. Zo ja, dan kun je er volgens mij gewoon mee stoppen. Als er wel verschillende pillen zijn, dan moet je denk ik de strip afmaken.
Bijsluiter op internet voor een 1 fase yasmin:
……als u uw menstruatie een keer wilt uitstellen
U kunt uw menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met een nieuwe strip Yasmin. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen. U kunt tijdens het gebruik van deze tweede strip wel last hebben van een doorbraakbloeding of spotting. Na de gebruikelijke tabletvrije periode van 7 dagen begint u dan weer met de volgende strip.
Ik zet het er allebei maar even in, want ik weet niet of er verschillende soorten yasmin zijn maar als het kan, lekker stoppen ermee! Wat voor de één werkt, kan voor de ander niks zijn.