Pil vraag? uitstellen menstruatie

Even een pil vraagje.

Maandag de 24ste wordt ik geopereerd.

Nu was ik sinds vorige maand gestopt met de pil, omdat ik hem gewoon vaak vergat en dan tussendoor ook nog eens een bloeding kreeg.

Maar nu ben ik nog niet ongesteld geworden en zou ook eigenlijk niet precies weten wanneer ik het weer moet worden.

Nu zit ik niet te wachten om ongesteld te zijn terwijl ik net geopereerd ben en een aantal dagen met een katheter in het zkh lig.

Zou ik nu eigenlijk kunnen beginnen met een nieuwe strip van de pil en dan pas over drie weken pas ongesteld worden wanneer deze strip op is. Of ben ik daar nu te laat mee en zou ik een eventuele ongesteldheid niet meer tegen kunnen houden met de pil?

Heeft iemand hier ervaring mee. Langer dan twee á drie weken na de stopweek weer beginnen met de pil?

Ik denk dat je niet moet lopen “hannessen” met de pil.

Bel eenvoudigweg de dokter even, die hebben speciale medicatie voor dit soort gelegenheden om je menstratie uit te stellen.

Mijn zusje heeft ook nogal eens van dit soort situaties en neemt die medicatie dan ook.

Ik zou ook de huisarts even bellen en om iets als Primolut vragen. Dan weet je ook zekerder dat je niet toch ongesteld wordt, omdat je lijf weer moet wennen aan de pil en je daardoor een doorbraakbloeding krijgt ed.

Wist niet dat daar iets speciaals voor was. Ga zo maar eens even de huisarts bellen.

Tnx voor de info.

Handig topic haha dit wist ik ook niet dan moet ik dat ook even halen haha. Ik slik de pil ook al sinds begin November niet meer en ben netjes om de 28 ongi maar ja nu gaan we het 1e weekend van april op vakantie zonder kids en dan moet ik net ongi worden :wall:

Ik zal dan ook even langs de Ha gaan voor iets :thumbup:

Als je nu weer met de pil begint, heb je juist kans dat je aldoor bloedverlies hebt. Je lichaam moet eerst aan de pil wennen, dus ik denk niet dat je zonder problemen er dan op kunt rekenen dat je niet ongesteld bent als je in het ziekenhuis ligt. Als je al aan de pil had gezeten, had je hem wel zonder problemen kunnen doorslikken.

Je kunt wel om Primolut vragen, misschien geeft dat minder problemen. Dit medicijn wordt gebruikt om je menstruatie op te wekken, maar je kunt het ook gebruiken om een bloeding juist uit te stellen. Ik zou het wel zo snel mogelijk doen, want misschien dat je er dan ruim voor de operatie mee moet beginnen.

Alvast succes met je operatie!

Volgens mij moet je er drie dagen voor de verwachte menstruatiedatum mee beginnen, maar dat weet ik niet helemaal zeker… Maar ik zou gewoon zsm bellen, dan heb je het maar vast in huis.

[edit]Heb even gegoogled en het is inderdaad drie dagen voor de verwachte datum beginnen en dan kun je het maximaal 14 dagen gebruiken.[/edit]

Net de assistent gesproken, moet na 15.00 uur terugbellen voor de huisarts.

Maar nu ga ik net naar de wc en merk ik dat ik ongesteld begin te geworden. Nu is heel mijn probleem opgelost. Want mijn menstruatie duurt meestal een dag of vier/vijf dus dan ben ik voor maandag weer overal vanaf.

Wat een opluchting zeg.