pil veilig?

Hoi allemaal,



Ik weet eigenlijk niet waar deze vraag thuis hoort dus hem hem maar in de huiskamer gezet.



Vorige maand had ik de laatste pilstip gebruikt en ik dacht dat er nog een stripje in het doosje zat…niet dus…het was toen weekend en ik kon hem niet meer bestellen.

Ik heb hem daarna zo snel mogelijk weer bestelt en meteen weer ingenomen s’avonds maar dat was dus 2 dagen later als dat ik normaal na de stopweek met de pil begin.



Omdat ik telaat begonnen ben was ik bang dat hij niet goed zou werken en dus hebben we deze afgelopen maand een condoom gebruikt.



Gisteren was mn pilstrip op en vrijdag zou ik ongesteld moeten worden, nu gaan we vrijdag een weekje op vakantie en dus slik ik de pil een maand door, mijn vraag is of de pil nu na een maand veilig gevreeen te hebben wel weer veilig is?



Omdat ik deze week dus geen stop week ga hebben



Ik hoop dat iemand het antwoord hierop weet.



groetjes Kim

ja, dan is hij weer veilig. Hij is volgens de bijsluiter veilig na drie weken slikken

volgens mij maakt het niet uit wanneer je weer met je pil na je stopweek begint toch ?



als je hem maar niet tussentijds in de strip vergeet.

jawel…normaal moet je als je op zaterdag gestopt bent zondag een week verder weer beginnen, en ik heb hem dus dinsdag weer gepakt…

@Fietje wrote:

ja, dan is hij weer veilig. Hij is volgens de bijsluiter veilig na drie weken slikken




oke dank je wel :slight_smile: :thumbup: dat scheelt weer een hoop gedoe met rubbertjes :stuck_out_tongue: :wink:

@Mam van 2 wrote:

volgens mij maakt het niet uit wanneer je weer met je pil na je stopweek begint toch ?



als je hem maar niet tussentijds in de strip vergeet.




Nee juist precies andersom.

De pil voorkomt dat het eitje rijpt. In de stopweek krijgt het eitje 7 dagen de tijd om te rijpen, en verschrompeld weer als je met een nieuwe strip begint.

Vergeet je aan het eind of het begin de pil, dan krijgt het eitje langer de kans om te rijpen, en dus rijp voor bevruchting te worden.



Vergeet je midden in de strip een pil, dan krijgt het 1 dag de kans om te rijpen en dan weer direct niet. Dat kan geen kwaad, alleen kun je dan wellicht de eerstvolgende stopweek overslaan.



Inmiddels heeft het eitje van TO 9 dagen kunnen rijpen, maar ook weer een volle strip geslonken. TO is dus veilig, en kan ook een normale stopweek inlassen indien gewenst, maar ook deze overslaan.

@inkie wrote:

@Mam van 2 wrote:
volgens mij maakt het niet uit wanneer je weer met je pil na je stopweek begint toch ?



als je hem maar niet tussentijds in de strip vergeet.




Nee juist precies andersom.

De pil voorkomt dat het eitje rijpt. In de stopweek krijgt het eitje 7 dagen de tijd om te rijpen, en verschrompeld weer als je met een nieuwe strip begint.

Vergeet je aan het eind of het begin de pil, dan krijgt het eitje langer de kans om te rijpen, en dus rijp voor bevruchting te worden.



Vergeet je midden in de strip een pil, dan krijgt het 1 dag de kans om te rijpen en dan weer direct niet. Dat kan geen kwaad, alleen kun je dan wellicht de eerstvolgende stopweek overslaan.



Inmiddels heeft het eitje van TO 9 dagen kunnen rijpen, maar ook weer een volle strip geslonken. TO is dus veilig, en kan ook een normale stopweek inlassen indien gewenst, maar ook deze overslaan.




bedankt voor de uitleg :thumbup: :smiley:

Dag Kim,



ik verplaats je topic naar mama en papa vraagjes.

that’s the place to be ivm anticonceptie vragen.

:-*



Gerda