pil tijdelijk slikken

Ik ben vorige week ongesteld geweest, en door omstandigheden gisteren pas een vakantie kunnen boeken. Maar nu kwam ik er net achter dat ik ongesteld ga worden op vakantie. Als ik nu de pil ga slikken totdat ik thuis kom zal ik dan 1 ongesteldheid overslaan, of alsnog ongesteld worden ?

Je slikt nu geen pil??

Als dat zo is zou ik de huisarts even bellen voor iets anders om je menstruatie uit te stellen.

Geen idee of je er echt ziek van bent van je menstruatie?

Zelf zou ik het niet zo snel doen, grijpen naar de pil omdat het dan net tijdens de vakantie valt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik zelf ben er niet ziek van (alleen de 1e wat pijntjes).

Er zijn ook middeltjes die je menstruatie kan uitstellen. Misschien is dat iets? Even bij de HA langs.

je zou er ook voor kunnen proberen te zorgen dat je dan zwanger bent en niet ongesteld word :mrgreen:

Je kan ook primolut vragen bij de huisarts om de menstruatie uit te stellen, maar daar kun je wel behoorlijk last van bijwerkingen krijgen.

Primolut inderdaad. Als je nu pas met de pil gaat beginnen is de kans voglens mij groot dat je toch gewoon ongesteld wordt.

Ik heb zelf vroeger (16 jaar :wink: ) primolut wel eens gebruikt, had er verder geen bijwerkingen van maar ik had ook verder vrij probleemloze menstruaties.

@tijger86 wrote:

Je kan ook primolut vragen bij de huisarts om de menstruatie uit te stellen, maar daar kun je wel behoorlijk last van bijwerkingen krijgen.

Dat heb ik ook eens gedaan. Ik had alleen behoorlijk veel last van bijwerkingen. Daar moet je geloof ik wel 1 week voor je geplande menstruatie mee beginnen en dan 2 weken doorslikken.

Ik ben na 2 dagen gestopt :shifty:

Ik zou het gewoon doen. Heb het ook wel eens gedaan, was geen enkel probleem.

Heb ook een paar keer Primolute gebruikt om in vakanties menstruatie uit te stellen: geen bijwerkingen van gehad. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Lijkt me op zich wel gezonder dan nu de pil gaan slikken met als enig doel je menstruatie uit te stellen.

hier ook jaaaaren geleden eens gedaan met Primolut en dat ging prima.

Nergens last van gehad.

Vond het een beetje zonde om in 10 dagen vakantie er 6 ongesteld te zijn…

Ik heb zelf laatst primolut moeten slikken om juist een menstruatie op te wekken en heb daar behoorlijk wat last van gehad. Moe, misselijk en puistjes. Dus eigenlijk is het handig om te weten hoe je er op regeert, maar daar heb je nu niet veel aan

ik ga ook primolut gebruiken,

2 weken voor mijn menstruatie moet ik ermee starten,

anders zou ik midden in mn vakantie menstrueren, daar zit ik niet op te wachten, met een menstruatie die zo heftig is, dat ik de eerste 3 dagen om de 45 minuten naar de wc moet om te verschonen.

ik heb dit ooit eerder gebruikt toen ik 17 was, toen nergens last van gehad.

wist niet eens dat t bestond…

@mamaelise wrote:

wist niet eens dat t bestond…

Ik ook niet hoor :shifty:

Maar goed, heb ook nooit m’n menstruatie uit willen stellen omdat ik er over het akgemeen weinig last van had ( vooral voor de zwangerschappen) en ik ook geen echt zwem/strandtype ben :wink: