pil doorslikken menstruatie?

misschien weet iemand dit



doordat ik heel veel pijn heb tijdens de menstruatie heb ik met de gyn afgesproken dat ik de pil ging slikken en geen stopweek zou hebben dus niet ongesteld zou worden…



alleen nu zit ik in m’n 3e strip net 1e week ongeveer gehad van de pillen en nu ben ik ineens ongesteld… :eh:



is dat normaal?

is die nu nog veilig?



ik heb al wel gebeld met het ziekenhuis en heb een belafspraak staan voor donderdag maar misschien dat jullie het weten?

dan is die pil misschien wel te licht voor je…

heb ik ook eens gehad en kreeg toen een zwaardere pil voorgeschreven…

Als je de pil doorslikt kun je een doorbraakbloeding krijgen, dat is heel normaal. Hoeft niet te maken te hebben met de zwaarte van de pil, kan bij iedere pil gebeuren. Maar je kunt natuurlijk wel uitproberen of het met een zwaardere pil of een pil met een andere samenstelling niet het geval is. Het heeft geen invloed op de veiligheid van de pil.



De enige manier om de bloeding te laten stoppen is echter een stopweek inlassen. Je kunt wel korter stoppen dan een week, maar tenminste tot de bloeding goed doorzet. Als je dan weer met de pil begint, stopt de bloeding als het goed is (niet direct natuurlijk, maar bv. na twee dagen ofzo, net als wanneer je na een stopweek weer met de pil begint).

idd dat is heel normaal. Maar na verloop van tijd worden deze doorbraakbloedingen minder. Ik heb mijn pil vanaf mijn 16 bijna altijd doorgeslikt…omdat ik anders dood ziek op de bank lag…omdat ik zo ontzettend veel bloed verloor.



Je pil is wel veilig hoor!

Alleen de eerste strip die je van de pil slikt is NOOIT veilig.



ooh zie nu dat je met je 3e strip bezig bent!



Enneh de pil is altijd maar voor 99% betrouwbaar he?! :wink:

ok dus vrij normaal :frowning: en ik dacht nog ohhh lekker nooit meer ongesteld hahaha maar dat gaat dus niet op :?



een stopweek inlassen is niet echt een optie denk ik omdat ik zoveel pijn heb tijdens de menstruatie :? en daardoor juist de pil nu doorslik



ok hij is nog gewoon veilig dus nouja 99% dan hahaha is veilig zat hoop ik :pray:

Maar de rest van je leven (bij wijze van spreken ;)) bloed verliezen lijkt me ook niet echt een optie, of wel? :wink:

nee niet echt :lol:

maarja als ik een stopweek moet gaan inlassen had ik net zo goed niet aan die troep kunnen beginnen :wink: (behalve de pijn kan ik ook niet tegen die hormoon schommeling dan word ik een duiveltje :shifty: )

Ik heb ooit een keer de pil doorgeslikt…toen we naar Spanje op vakantie gingen…ik had het bete niet kunnen doen…ik was de hele drie weken enorm ongesteld,heel de boel van de hobbel af,terwijl ik normaal maar vier a vijf dagen last had…ik doe het dus nooooit weer…(hoeft ook niet meer,heb mirena)

@marjolein98 wrote:

idd dat is heel normaal. Maar na verloop van tijd worden deze doorbraakbloedingen minder. Ik heb mijn pil vanaf mijn 16 bijna altijd doorgeslikt…omdat ik anders dood ziek op de bank lag…omdat ik zo ontzettend veel bloed verloor.



Je pil is wel veilig hoor!

Alleen de eerste strip die je van de pil slikt is NOOIT veilig.



ooh zie nu dat je met je 3e strip bezig bent!



Enneh de pil is altijd maar voor 99% betrouwbaar he?! :wink:




is dat zo dat de eerste strip van de pil nooit veilig is? mijn huisarts zei als ik er op de eerste dag van de menstruatie mee begin ik gelijk beschermd ben? :?

Is volgens mij ook zo, maar wil je (meer) zekerheid dan kun je het beste een strip wachten/extra beschermingsmaatregelen nemen.

Ik heb ook altijd de pil doorgeslikt, werd ook zo ontzettend ziek dan.

Maar eens in de 3/4 maanden kreeg je dan een doorbraakbloeding.

Is korter en minder dan een normale menstruatie.

pil is idd veilig als je op 1e dag menstruatie begint :thumbup:

:roll: de gyn stelt een stopweek voor…

denk alleen dat het een definitieve stop word aangezien ik niet tegen hormoonschommeling kan en als ik dan een stopweek moet gaan houden… dan zal er volgende keer vast weer een doorbraakbloeding komen enz enz



ik wou sowieso dat ding niet slikken maarja doorslikken en geen pijn meer want niet meer ongesteld… maarja dat gaat allemaal niet meer op :thumbdown: :twisted: :twisted:

Mijn ervaring is dat de mensturatie door de pil juist minder hevig en pijnlijk was.

Ook ik had veel doorbraakbloedingen en ben toen aan een zwaardere pil gezet waardoor ik ze minder had.

oh ik heb altijd door de pil heel veel klachten gekregen (van mezelf ben ik maar eens in de 2/3 maanden ongesteld alleen nu met heel vaal pijn :?)



nu heb ik minder pijn maar ik heb heel veel last van de hormoon schommeling ben echt een duivel nu :oops: en minder menstruatie klopt ook niet bij mij helaas…



zal blij zijn als er een oplossing word gevonden anders maar pijn want dit werkt voor mij niet een stopweek bij de pil :thumbdown: