pil doorgeslikt

Ik gebruik de Yaz 24+4, dit is een eenfase pil die 24 werkzame pillen heeft en daarna 4 placebopillen waarin je ongesteld wordt, je zogenaamde stopweek.

Ik slik deze al een jaar zonder problemen en meestal word ik de ochtend of middag na de 2e placebopil ongesteld.

Vorige maand zijn we op vakantie geweest en ik zou aan het begin van mijn vakantie ongesteld moeten worden. Dit wilde ik niet, omdat we op een camping stonden en ik dit niet echt een fijn idee vond, dus heb ik voor het eerst deze pil doorgeslikt.

Anderhalve week geleden heb ik een paar dagen wat druppels bloedverlies gehad, eerst rood en daarna bruin en nog geen inlegkruisje per dag. Ik denk een soort van doorbraakbloeding vanwege het doorslikken van de pil.

Gisterenavond heb ik de 3e placebopil ingenomen en dan zou ik gisteren ongesteld geworden moeten zijn, maar dit ben ik dus nog niet?

Heeft iemand dit ook gehad na het doorslikken van de pil, dat je dan tijdens de eerstvolgende stopweek niet ongesteld wordt?

Voor de kids gebruikte ik Microgynon en slikte deze wel eens door (vanwege migraine in de stopweek) en werd dan in de eerstvolgende stopweek gewoon ongesteld.

Groetjes Saskia

Als je de pil doorslikt kan het zijn dat je lichaam een beetje ontregeld is en dat het dus anders gaat dan normaal. Kan best dat je pas later ongesteld wordt of inderdaad een keer overslaat (het is tenslotte geen echte ongesteldheid). Als je twijfelt zou ik voor de zekerheid een testje doen, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Met deze pil wordt je zelfs als je de placebo’s slikt niet elke keer ongesteld. Ik wordt er zelf erg onzeker van als ik weer eens een maand oversla, maar het blijkt er bij te horen.

Zou het wel een goed idee vinden als ze dit vemelden in de bijsluiter.

@jorien wrote:

Met deze pil wordt je zelfs als je de placebo’s slikt niet elke keer ongesteld. Ik wordt er zelf erg onzeker van als ik weer eens een maand oversla, maar het blijkt er bij te horen.

Ik gebruik deze nu al voor een jaar en ik word altijd ongesteld in de placebodagen…

Ik wacht morgen nog even af en anders even een test voor de zekerheid. Ik ben nu al 2 maanden niet ongesteld vanwege het doorslikken, vandaar dat het vreemd is om nog een maand niet ongesteld te zijn.

@sassie1980 wrote:

@jorien wrote:

Ik gebruik deze nu al voor een jaar en ik word altijd ongesteld in de placebodagen…

Ik wacht morgen nog even af en anders even een test voor de zekerheid. Ik ben nu al 2 maanden niet ongesteld vanwege het doorslikken, vandaar dat het vreemd is om nog een maand niet ongesteld te zijn.

Ik heb er elke keer een testje tegen aan gegooid, onzekerheid is echt niks.

succes met testen!

Jeetje zeg, wat vervelend!

En ga je testen?

vervelend die onzekerheid he…

Ik slik dezelfde pil, en wordt nooit meer ongesteld…nu al 6 mnd niet ofzo…

Om de 2 maanden doe ik een goedkope test, gewoon om zeker te zijn. Je weet tenslotte maar nooit.

Overigens is het ook wel heel fijn om niet ongesteld te zijn :mrgreen:

Ben het er mee eens dat het wel in de bijsluiter gezet mag worden :wink:

Zou gewoon een testje doen en anders komt het vast de volgende stopweek in orde denk ik.