Pijnstilling menstruatiepijn

vraagje:

Na mijn laatste zwangerschap is mijn pms in volle hevigheid terug. Feminax was de uitkomst maar helaassch ben ik allergisch ( heb sowieso chronische uticaria en krijg extreem angio oedeem van Feminax)

Gewoon paracetamolletje mag ik wel maar helpt niet genoeg. dus heeft iemand een idee? huistuinkeuken, biologisch, dr vogel alles is welkom!

alvast bedankt xo

Zwaarder geschut… ubriprofen oid…?

Ik neem zelf teunisbloemolie capsules van de etos. Als ik ze strikt elke dag neem ('s ochtends 2) heb ik wel het idee dat mijn klachten minder zijn.

Maar ik had voornamelijk een soort van griep verschijnselen voordat ik ongesteld moest worden. Ik heb ook een tijdje omega 6 geslikt, maar dat moest vaker op een dag en vergat ik steeds. Deze werden me bij een natuurwinkel/drogist aangeraden tegen pre-menstruele klachten. En ook daarbij merkte ik verschil. Ik zit tegenwoordig een stuk lekkerder in mijn vel.

Succes met je zoektocht!

Als je nu per keer twee Paracetamol-pillen van 500 mg neemt? Dan heb je 1000 mg per keer en dat mag drie of vier keer daags. Als je ze dan ook nog inneemt met cola, werken ze nog beter. Wel een level opbouwen, dus vlak van tevoren beginnen en standaard een aantal dagen om de paar uur nemen. Als je zo nu en dan eentje neemt, en pas als je last hebt, werkt het niet goed genoeg. Je lichaam moet een level opbouwen, pas dan heeft het een goed effect. Zo heb ik het in ieder geval geleerd tijdens mijn operaties.

Werkt dat niet, dan zou je Ibuprofen kunnen proberen. Als het echt extreem is, zou je ook nog om Diclofenac kunnen vragen. Dit is echter een stevige pijnstiller met vrij veel bijwerkingen, je moet er vaak ook een maagbeschermer bij nemen. Dus die krijg je niet zo maar voorgeschreven.

Succes!

Hier een collega die zweert bij Aleve.(schrijf je dat zo?)

@Jippie wrote:

Als je nu per keer twee Paracetamol-pillen van 500 mg neemt? Dan heb je 1000 mg per keer en dat mag drie of vier keer daags. Als je ze dan ook nog inneemt met cola, werken ze nog beter. Wel een level opbouwen, dus vlak van tevoren beginnen en standaard een aantal dagen om de paar uur nemen. Als je zo nu en dan eentje neemt, en pas als je last hebt, werkt het niet goed genoeg. Je lichaam moet een level opbouwen, pas dan heeft het een goed effect. Zo heb ik het in ieder geval geleerd tijdens mijn operaties.

Werkt dat niet, dan zou je Ibuprofen kunnen proberen. Als het echt extreem is, zou je ook nog om Diclofenac kunnen vragen. Dit is echter een stevige pijnstiller met vrij veel bijwerkingen, je moet er vaak ook een maagbeschermer bij nemen. Dus die krijg je niet zo maar voorgeschreven.

Succes!

Dit dus! :thumbup:

Idd de paracetamol nemen zoals jippie beschrijft!

Krijgt je de bovengenoemde klachten van naproxen op zich of alleen in de vorm van aleve feminax? Over het algemeen werkt naproxen juist goed tegen menstrustieklachten.

Anders inderdaad diclofenac.

En als huis-tuin en keukentip de teunisbloemolie

Wat jippie zegt, hier ook altijd2x500 paracetamol :mrgreen:

ik slik een combinatie van naproxen en paracetamol

thanks meiden!

ibuprofen mag ik ook niet. schijnt in het zelfde rijtje als naproxen te horen ( nsaid geloof ik)

maarrr paras mag ik dan weer wel. dus ik ga jullie methode eens proberen!

teunisbloem ga ik sowieso ook weer doen dat deed ik altijd braaf maar staat alweer een tijdje te verstoffen in de kast.

heel erg bedankt yall. houdt jullie op ee hoogte

trustini voor nu

xo

@klavertje4 wrote:

ik slik een combinatie van naproxen en paracetamol

ik neem aan dat je weet dat dit heel erg afgeraden wordt tenzij een huisarts anders voorschrijft.

Taliet, ik hoop voor je dat de paracetamol gaat helpen en idd van de teunisbloemolie hoor ik veel goede verhalen

Succes! Hopelijk helpt het :thumbup:

Heb je de Teunisbloemolie al geprobeerd? Ben heel benieuwd wat het voor effect heeft! Hier vannacht flauwgevallen (van de pijn) op de WC, kwam bij in m’n eigen kots, brrr :silenced:. Gelukkig kwam hub toen nr beneden, maar dit is zoiets wat ik liever niet nog eens meemaak! :mrgreen: