Hoi hoi
bij een harde buik is beebje toch rustig of heb ik het mis :think: :think:
Tenminste als ik harde buiken had dan was het net of mijn hele buik aanvoelde als een harde bal maar er bewoog verder niet wat :think:
Geen idee of een beebje je ribben kan kneuzen,maar kan me zo voorstellen dat dat trapppen geen fijn gevoel is :thumbdown: :thumbdown:
Door alle spanningen slaap je ook meer denk ik zelf Het doet je alleen maar goed meid en gewoon aan toe geven hoor!
En bij twijfel ga je altijd even bellen laten we dat even afspreken meid!
Je bent geen zeur,je bent gewoon een aanstaande mamma die het beste wil voor haar aanstaande wondertje wat komen gaat.
Dus als je twijfelt gewoon even bellen.
Vaak kunnen ze je al gewust stellen via de telefoon en anders met een bezoekje.
Dikke :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
fijn dat je weer thuis bent en gewoon bellen hoor als je het niet vertrouwd
Je hebt bewijs genoeg gehad de afgelopen dagen dat je echt niet voor niets je zorgen maakte! Dus altijd bellen als je het niet vertrouwd!!!
Ben blij dat het beter gaat.
Mijn moeder had gekneusde ribben van het schoppen van mijn broertje toen ze zwanger was, maar die was toen 36/37 weken. Volgens mij had ze het nog niet bij 30 weken.
Maar ik schrik ook wel eens van de kracht waarmee mijn kindje trapt. Dus ik kan me voorstellen als dat net op de verkeerde plek is dat heeeel onplezierig aanvoelt
iig sterkte!! En pas over minimaal 7 weken de poorten los!!! :naughty:
Sweet ik ben blij dat je weer thusi bent, dat is toch fijner dan in het ziekenhuis liggen. Ik hoop maar dat eht de komende weken rustig blijft in je buik. Een beetje schoppen mag wel (niet te hard he beebje, mama houd niet van gekneusde ribben), maar weeen moeten nog maar een weg blijven.
Veel sterkte met de bedrust :hug:
Schoen, ik weet niet altijd of het een harde buik of dat het de beeb is.
Hij ligt soms namelijk zo naar buiten dat me hele buik bol staat.
(Aan de linkerkant ligt de beeb, en soms verschuifthijd t ik volgens mij heel vaak zijn billen naar buiten zie :roll: )
Wel is me buik dan kneiter hard, dus denk ik dat het een harde buik is geweest.
Soms denk ik dat ik mezelf de gek houd, en blijf zeggen ‘Het is de beeb!’ maar… soms vraag ik me af of het werkelijk de beeb is.
Maar mijn vriend zegt dan wel ‘Als je weer weeen heb of die pijn, herken je het nu wel denk ik’.
Is dat zo, als je het 1ste gevoeld heb herken je het dan ook?
Sweet ik kan harde buiken en een naar voren duwende babyrug uit elkaar houden door vooral aan de zijkant van mijn buik te voelen of die hard en kogelrond is. Is ie niet rond en kan ik 1 zijkant nog wat induwen dan is het de beeb, anders een harde buik. Verder ben ik er van overtuigd dta je de weeen wel zult herkennen, die zijn duidelijk anders dan harde buiken (pijnlijk!).
En als je twijfelt en bang bent dat het toch weer weeen zijn moet je gewoon het ziekenhuis bellen. Je bent er voor de kerst net op tijd bij geweest, dus ze zullen je wel serieus nemen en liever hebben dat je een keertje vaker belt.
Ludje, ja ik hield de rug/billen en een harde buik wel uit elkaar…
Maar klopt inderdaad dan is het standaard aan een kant en als ik me hand er overhaalde ging hij weg.
Harde buik dus niet…
Me rug is wel de hele dag al gevoelig, door dat geschop denk ik. :think:
Ludje weet je nog dat ik met die klachten rond liep van zwangerschapsvergiftiging?
Gynaecoloog heeft verklaard dat het toen al begonnen was…
Oh men, dus dat was het. Jeetje, hadden ze dan maar wat verder gekeken… Nou ja, je was er gelukkig wel op tijd bij, want een decemberbeebje zou echt veel te vroeg zijn (niet dat decemberbeebjes niet leuk zijn, maar voor je ventje ben jij nog gewoon de beste plek om te wonen).
Balen dat je ook zo’n last van je rug hebt :hug: Zo’n sterk beebje is zo af en toe niet zo fijn :?
Sterk beebje in de buik is niet altijd prettig inderdaad!
Al is dat wel een voordeel dat ie buiten de buik dus ook wat sterker is.
En ja, dat was het toen al, de gynaecoloog zou de vk inlichten dat het toen wel noodzakelijk was om me te onderzoeken. Helaas… had ze dat niet gedaan.
goed dat de gyn het doorgeeft aan de vk, hopelijk dat ze een volgende keer de zwangere wel doorstuurt. Soms zijn vk’s daar wat te traag/terughoudend in naar mijn gevoel.
@ludje wrote:
goed dat de gyn het doorgeeft aan de vk, hopelijk dat ze een volgende keer de zwangere wel doorstuurt. Soms zijn vk’s daar wat te traag/terughoudend in naar mijn gevoel.
Ja gynaecologe’s gaan niet meteen van het ergste uit , maar houden er wel rekening mee.
Verloskundige’s gaan soms nergens van uit…
:thumbup: Je bent al fijn met Ludje in gesprek zie ik :thumbup:
Super hoe je op kok elkaar te woord kan staan :thumbup:
@schoen wrote:
:thumbup: Je bent al fijn met Ludje in gesprek zie ik :thumbup:
Super hoe je op kok elkaar te woord kan staan :thumbup:
haha, ja! jij was zo stil :-* Ben iets rustiger, beebje nu ook.
pfffffffffffffffffffff gelukkig meid.
En als je je niet zeker voelt dan gewoon bellen hoor. :-* :-*
@schoen wrote:
pfffffffffffffffffffff gelukkig meid.
En als je je niet zeker voelt dan gewoon bellen hoor. :-* :-*
Ga ik ook zeker doen, telefoon gaat vannacht mee naar bed.
Werd pas om kwart over 10/ half 11 wakker.
Nu heb ik wel wat steken boven in mijn buik, en ga ik zo even de gynaecoloog bellen. Want wil niet dat het op gang gaat komen.
Heb ook weer harde buiken gehad, dus moet zowiezo even bellen om te vragen hoe of wat…
Hoop dat ze me gerust kunnen stellen.
Ga eerst even douchen snel.
Heb net even je verhaal gelezen. Heel belangrijk hou je rustig - heel saai maar blijf zoveel mogelijk in bed liggen. Bij enige twijfel meteen gynaecoloog bellen niet de verloskundige daar heb je niks aan die dacht dat ik een blaasontsteking had terwijl ik weeën had. Niet in bad!!! Dat motiveert de weeën. Verder als je denkt dat je weeën hebt niet zelf naar ziekenhuis gaan maar ambulance laten komen. Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig.
Ik ga heel hard voor je duimen, want ik weet hoe eng dit allemaal is. Maar denk maar aan Duncan - als hij toch besluit te komen dan is hij vast net zo sterk als ons mannetje. Heel veel sterkte en nog 10 weken in de buik houden he :kaars: :kaars:
Hoe is het met je? Zodra je het niet vertrouwd het ziekenhuis bellen hoor! Desnoods moet maar eisen dat ze je opnemen, dan zijn ze er het snelste bij!
Ik ben bevallen met 33 weken en al met al is dat heel goed gegaan. Elk uur is er eentje voor je kindje. Laat die vk maar waaien inderdaad…
Dus als ik wel weeen heb moet ik de ambulance bellen?
ipv op eigen houtje gaan?
Ik houd me erg rustig, slaap genoeg, en zit alleen maar op de bank, of op bed.
Ik bel namelijk niet naar de verloskundige, ben al onder behandeling bij de gynaecoloog, en als het nodig is kan ik bellen meteen naar de verloskamers/kraamafdeling.
Niet in bad? ik heb een douche… mag dat ook niet :shifty:
@Sweet-Love wrote:
Dus als ik wel weeen heb moet ik de ambulance bellen?
ipv op eigen houtje gaan?
Ik houd me erg rustig, slaap genoeg, en zit alleen maar op de bank, of op bed.
Ik bel namelijk niet naar de verloskundige, ben al onder behandeling bij de gynaecoloog, en als het nodig is kan ik bellen meteen naar de verloskamers/kraamafdeling.
Niet in bad? ik heb een douche… mag dat ook niet :shifty:
Douche zeker wel - en je mag ook wel bewegen hoor - maar bad is motiverend - ik was die avond ervoor ook in bad geweest - ik dacht lekker - maar wist niet dat het zou gaan beginnen - en misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar ik had gelezen dat als de weeen begonnen zijn dat een bad lekker is en verzacht…maar die van jou moet erin blijven
Tuurlijk kan je onder de douche .
Maar als jij denkt dat je weeen hebt gelijk ziekenhuis bellen en dan als ze zeggen kom maar gauw zou ik vragen of een ambulance niet nodig is - zo min mogelijk bewegen - dat adviseerde ze mij ook toen ik dus zelf met mijn vriend naar ziekenhuis was gegaan toen bleek dat ik al weeen had. Helaas was het voor mij te laat - maar je kent mijn verhaal