ik ben sinds woensdag gestopt met de bv, heb donderdag nog 1 keer gekolft (niet leeg, druk eraf).
Nu heb ik sinds gisteren een pijnlijke plek in 1 borst. net onder de douche gemasseerd en wat geprobeerd eruit te drukken. kwam wel wat, maar de pijn is nog niet weg…
wat te doen, juist wel of juist niet kolven?!?
Ik moet straks werken en ik werk met verstandelijk gehandicapten, waarvan 1 heeeel erg graag op je borst ligt… echt babygedrag. daar zie ik bijvoorbeeld vreselijk tegen op…en natuurlijk hoeft hij dat niet te doen vandaag en kan ik hem afwijzen enzo… maar het gaat er even om dat ik met er over nadenken dat er iemand zou aanraken, ik al helemaal de rillingen krijg… zo zeer doet het wel zeg maar…
Ik heb dus ook niet de mogelijkheid even rustig aan te doen enzo… moet gewoon vol aan de bak straks…
graag wat advies… ook voor de rest van de week hoor…niet alleen voor nu…
dank dank
Hoi Noui,
Gaf je woensdag nog volledig of was je al aan het afbouwen? Hoeveel gaf je nog in de dagen ervoor?
Want van volledig naar 1x in de twee dagen is best een grote overgang. Misschien inderdaad proberen om te kolven en te masseren, kijken of het beter wordt. Hou goed jezelf in de gaten als je er koorts bij krijgt, dan heb je een ontsteking en moet je naar de huisarts.
Maar ik zou even proberen om te kolven voor je weggaat en dan kijken of het minder wordt.
Ai, dat is niet fijn… Het kan zijn dat je lichaam het laatste stukje van het afbouwproces net niet kan bijbenen. Ik denk dat het is aan te raden om idd nog wel te gaan kolven. Je kunt het toeschieten van de melk en de doorstroming ervan bevorderen door vlak voor het kolven een warm compres op je borst te leggen. Als je kolf het toelaat, kun je tijdens het kolven meemasseren richting de tepel. Eventueel kun je een (onstekingsremmende) pijnstiller nemen.
Meer tips en informatie over afbouwen is hier te vinden:
bv.com-afbouwen
bv.com-afbouwen dmv kolven
Sterkte en beterschap!
Dank voOr de tips! Voorkook werk niet gekolft maar een beetje eruit gemasseerd. Op mijn werk continu pijn, steeds beetje masseren. Thuis meteen gekolft en wat een opluchting… Geen idee of ik morgen nou weer vollere borsten heb maar dat is dan maar even zo… Poging 2 laatste stukje afbouw !! :think: