Vanavond tijdens 't douchen zag mijn moeder ineens een hele dikke bult op/bij Thomas zijn lies.
Toen ik er op drukte deed dit zeer. Thomas voelt zich ookal een aantal dagen niet zo lekker (beetje verhogen, wat hangerig, weinig eetlust).
Het is ook precies aan de kant waar zich nog een testikel bevind, hier moet hij nog voor geopereerd worden (maar we staan al meer dan een jaar op de wachtlijst :think: :eh: ).
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik maak me eigelijk best wel zorgen en bel morgen direct de huisarts!
Ik lees het nu pas…wat erg voor je mannetje. Misschien is het een liesbreuk, maar waarschijnlijk en hopenlijk heb je de huisarts al gebeld en weet je meer.
Ik hoop ook voor jullie dat hij snel geopereerd kan worden, een jaar op de wachtlijst lijkt me wel erg lang :shock:
Veel beterschap en sterkte
@Marite wrote:
Vanavond tijdens 't douchen zag mijn moeder ineens een hele dikke bult op/bij Thomas zijn lies.`
Toen ik er op drukte deed dit zeer. Thomas voelt zich ookal een aantal dagen niet zo lekker (beetje verhogen, wat hangerig, weinig eetlust).
Het is ook precies aan de kant waar zich nog een testikel bevind, hier moet hij nog voor geopereerd worden (maar we staan al meer dan een jaar op de wachtlijst :think: :eh: ).
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik maak me eigelijk best wel zorgen en bel morgen direct de huisarts!
Kan je niet eens naar je verzekering bellen of hun niks kunnen doen zodt je ergens anders eerder terecht kan.
Je mag ook altijd zelf een ander ziekenhuis bellen om te kijken of je daar eerder terecht kan.
Een jaar op een wachtlijst is veeeel te lang !!!
Nou, dat is weer lekker…
Onze eigen dokter is met vakantie tot 8 augustus.
Dus maar even de vervangende arts gebelt, die niet echt happig was… maar we mogen vanmiddag om 16uur even langs komen.
Het lijkt nu wel minder te zijn (niet meer zo dik) maar het is nog steeds wel erg gevoelig/pijnlijk!
Ik ben benieuwd! :think:
Gistermiddag dus met Thomas naar de dokter geweest.
Het is waarschijnlijk zijn balletje dat iets gegroeit is en nu in de verdrukking komt. Ik moest maar zo snel mogelijk een afspraak bij de uroloog maken en het mocht niet meer te lang zeer blijven doen.
Vannacht kwam er een huilende Thomas bij mij in bed liggen, hij was zo misselijk. Uiteindelijk ben ik er met hem uitgegaan omdat hij zei dat hij moest plassen (ookal zoiets, daar geeft hij normaal gesproken 's nachts echt nog niet om), op de wc lukte het niet. Het deed hem zeer, net als lopen…
Ik heb de huisartsenpost gebeld en we moesten maar ff langs komen. Dus ik mijn moeder en broer wakker gebelt. Mijn moeder kwam op SL passen en mijn broer reed ons naar de huisartsenpost in Groningen.
Daar aangekomen had Thomas nergens meer pijn (zei hij, ik geloof het niet helemaal, volgens mij was hij gewoon doodsbang voor de dokter en dacht dat als hij “ja” zou zeggen hij een prik zou krijgen, daar had hij het al de hele tijd over :think: ). Dus wij weer naar huis.
Thomas slaapt nu nog/weer (was eerst alweer om 8uur wakker en hard aan het huilen) en ik heb de uroloog in het ziekenhuis gebelt en de huisarts. Nu moet ik straks een potje urine inleveren, ze willen uitsluiten of het blaasontsteking is. Bij de uroloog kunnen we pas 22 augustus terecht tenzij de HA ons met spoed door stuurt…
Pfff ik maak me inmiddels wel zorgen!
@Marite wrote:
Gistermiddag dus met Thomas naar de dokter geweest.
Het is waarschijnlijk zijn balletje dat iets gegroeit is en nu in de verdrukking komt. Ik moest maar zo snel mogelijk een afspraak bij de uroloog maken en het mocht niet meer te lang zeer blijven doen.
Vannacht kwam er een huilende Thomas bij mij in bed liggen, hij was zo misselijk. Uiteindelijk ben ik er met hem uitgegaan omdat hij zei dat hij moest plassen (ookal zoiets, daar geeft hij normaal gesproken 's nachts echt nog niet om), op de wc lukte het niet. Het deed hem zeer, net als lopen…
Ik heb de huisartsenpost gebeld en we moesten maar ff langs komen. Dus ik mijn moeder en broer wakker gebelt. Mijn moeder kwam op SL passen en mijn broer reed ons naar de huisartsenpost in Groningen.
Daar aangekomen had Thomas nergens meer pijn (zei hij, ik geloof het niet helemaal, volgens mij was hij gewoon doodsbang voor de dokter en dacht dat als hij “ja” zou zeggen hij een prik zou krijgen, daar had hij het al de hele tijd over :think: ). Dus wij weer naar huis.
Thomas slaapt nu nog/weer (was eerst alweer om 8uur wakker en hard aan het huilen) en ik heb de uroloog in het ziekenhuis gebelt en de huisarts. Nu moet ik straks een potje urine inleveren, ze willen uitsluiten of het blaasontsteking is. Bij de uroloog kunnen we pas 22 augustus terecht tenzij de HA ons met spoed door stuurt…
Pfff ik maak me inmiddels wel zorgen!
Ik zou echt naar je verzekering bellen of zelf een ander ziekenhuis bellen of je daar eerder terecht kan…
Word gewoon vergoed hoor
Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat het inmiddels wat beter met je mannetje gaat en anders erop aandringen dat een huisarts jullie met spoed doorsturen…tis toch niet normaal om zolang te wachten en nog pijn hebben ook.
Ik wens jullie veel sterkte :-*
Plasje ingeleverd… was niks raars aan, hij moest alleen wat meer drinken.
Morgenochtend weer naar de HA (hij was er nu niet) en dan weten we wat er gaat gebeuren… :think:
Ik hoop maar dat het een rustige nacht wordt, nog zo’n nacht trek ik echt niet! :shifty:
Nou… het lijkt alweer te beginnen.
We aten wat later (tja als je tot 13uur slaapt - Thomas) en nu heeft hij het er alweer over dat hij misselijk is en buikpijn heeft. Ook durft hij nog steeds niet echt te plassen. We gaan zo even samen douchen en dan geef ik hem maar een zetpil, zien of hij zo een beetje de nacht door komt.
Maar morgen ga ik met hem naar het ziekenhuis… anders rij ik wel naar de 1e hulp… Maar geloof wel dat de dokter me serieus neemt nu, de assistente in elk geval! :thumbup:
@charity wrote:
Ik zou echt naar je verzekering bellen of zelf een ander ziekenhuis bellen of je daar eerder terecht kan…
Word gewoon vergoed hoor
Als morgen niks opleverd dan ga ik dat zeker doen!
Maar ga er vanuit dat de dokter er morgen wel spoed van maakt.
Ze hadden ons van de wachtlijst gehaald… :think:
ik heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn zoon , hij was toen 1,5 jaar ook een liesbreuk , na 2 maanden te hebben gewacht heb ik de huisarts nog eens gebeld en gevraagd wat ik kon doen om het sneller te laten verlopen , ik moest nog een keer naar de afdeling urologie bellen en heb de beste man gevraagd of hij het normaal vond om een kind van 1,5 jaar te laten wachten met PIJN , ik kreeg binnen 2 weken een afspraak voor zijn liesbreuk operatie …
soms moet je als ouder op je achterste poten gaan staan wat betreft wachtlijsten in het ziekenhuis … zo heb ik met de kleine ook eens 5 uur op de spoedeisendehulp gezeten voordat er iemand naar mijn zoon kwam kijken hij was toen 2,5 met een zware hersenschudding , ik heb me scheur open getrokken dat ik het A-SO- siaal vond dat volwassen met een sneetje in hun vinger eerder werden geholpen , als ik met mijn dreumes.
na een uurtje stonden we weer buiten , incluis rontgenfoto en al…
Wat een ellende
Ik hoop dat jullie vannacht beter slapen en dat er snel wat aan gedaan kan worden.
:hug: Heleen
@nathaliehvdominique wrote:
ik heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn zoon , hij was toen 1,5 jaar ook een liesbreuk
Thomas heeft gelukkig geen liesbreuk maar dus een niet ingedaalt balletje die nu waarschijnlijk groter is geworden en in de verdrukking komt.
Dat we weer op de wachtlijst staan is ook mijn eigen “schuld”. Hij kon maart 2007 geopereerd worden maar toen heb ik het verzet aangezien ik toen hoogzwanger was, verder was de hele periode nogal hectisch en vreemd door “prive-omstandigheden”. Toen is besproken dat we een tijdje zouden wachten omdat het voor Thomas wel een rustige tijd moest zijn, een operatie is niet niks zeker niet voor zo’n klein ventje.
Alleen had ik geen idee dat dat “tijdje” zo lang moest duren… en dat ze ons dus blijkbaar gewoon van de lijst hebben gehaald…
En nu hebben we in augustus dan eerst weer een gesprek/onderzoek (omdat het al zolang geleden is) en worden we dan weer ingepland voor de operatie. Maar omdat hij nu pijn heeft komt er nu dus (waarschijnlijk - neem ik aan - ga ik morgen eisen!) spoed achter, maar dat kon de mevrouw in het ziekenhuis mij niet zomaar geven, dat moet via de huisarts.
En nu ga ik snel slapen, hopend dat deze nacht rustiger is.
Het deed vanavond niet meer zeer, maar ja, eerder op de dag weer wel.
En ik laat me morgen niet meer afschepen met dat ik hem maar paracetamol moet geven voor de pijn ( :shifty: die wil hij ook helemaal niet, ik heb drie varianten in huis maar de eet/drinkbare spuugt hij uit en bij het zien van de zetpil wordt hij zo hysterisch dat hij helemaal over de zeik gaat…). Mijn moeder en ik vinden allebei dat hij er slecht uitziet, hij eet en drinkt ook erg slecht (zeg maar op een paar hapjes/slokjes na niks) en is volgens ons ook weer afgevallen, en dat KAN hij helemaal niet.
Als de huisarts (zo balen dat het onze eigen niet is!) ons morgen niet serieus neemt ga ik gewoon zelf, naar de 1e hulp ofzo… want ik maak me ondertussen echt behoorlijk ongerust!
Stom he… nu kan ik slapen, lukt het me niet. :think:
Bedankt trouwens voor de reacties! :thumbup:
hou ons op de hoogte !! ik ben heel benieuwd !!!
Hmmms… aangezien de pijn nu helemaal weg is, en zijn balletje niet is opgezet e.d. kunnen ze er nu niets (met spoed) aan doen.
De afspraak van 22 augustus blijft dus staan in het ziekenhuis, eerder kan ook niet want de arts is met vakantie.
Als het wel weer pijn gaat doen, of 't wordt dikker en rood dan moeten we natuurlijk wel direct weer naar de dokter en dan naar een andere arts in het ziekenhuis. Maar het is nu dus weer rustig.
Wel moet ik het heel goed in de gaten houden, elke dag temperatuur opmeten en hem wegen om te zien of Thomas niet weer koorts krijgt en afvalt.
Ik moest hem maar flink voeren met pap en fruit, want de dokter vond wel dat hij erg bleek ziet.
Ik ben al lang blij dat ik vandaag weer een mannetje zie dat tenminste speelt! En hij heeft al een half bord pap en een dik stuk meloen op! :thumbup:
En ook fijn om te weten dat als het nu wel weer verslechterd we direct naar het ziekenhuis kunnen!
gelukkig maar allemaal !! en goed dat je nu een stok achter de deur hebt staan !! ik hoop dat het snel beter gaat en dat het snel augustus mag worden , liever niet natuurlijk , maar dan komt er een oplossing !!!
heel veel sterkte en beterschap aan jou en je kiddie !!!
Ja, hij moet zowiezo geopereerd worden!
Zal blij zijn als het allemaal achter de rug is!
Maar nu eerst nog even genieten van de vakantie, hoop ik 8) !!!
Bedankt voor het luisteren!
meissie het komt helemaal goed , 3 uur nadat mijn zoontje was geopereerd van zijn liesbreuk ( had ie wel wat morfine op ) speelde hij weer heel leuk buiten alsof er niets aan de hand was , thuis sprong hij op de bank.
ach het is voor ons ouders zoveeeeeel erger om te zien dat je kindje gaat slapen van de narcose en je vind het vreselijk dat hij zoveel pijn krijgt , maar achteraf heeft het kind bijna nergens last van , en zie je zelf allemaal beren en tijgers op de weg …